Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2003
Tar for tiden 300 mg med Lyrica 2 ganger daglig og lurer i den forbindelse på hvor lang tid man utvikler avhengighet til Lyrica?
Med avhengighet så tenker jeg her på fysiske abstinenssymptomer.

Kan jeg med trygghet ta Lyrica i 2 uker uten å risikere abstinenser ved seponering?

Er samtidig også avhengig av benzo, dersom dette har noe å si.
Sist endret av Who?; 24. august 2018 kl. 12:25.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble dønn fysisk avhengig av Lyrica etter jevnlig bruk i omtrent ti dager, omtrent samtidig som den angstdempende virkninga ga seg helt. Samme dosering som deg. Forferdelige abstinenser, aldri måttet trappe ned noe medikament over så lang tid.
Jeg bruker 900mg ganger 4 daglig..+ 200mg nobligan....gruer meg til å trappe ned, får abstinenser om det går noen timer for lenge om morgenen...
Bare trapp rolig ned!!
Jeg har brukt dette av og på i tre år nå, men jeg har slutta på det en gang før og jeg kan ikke si jeg gleder meg akkurat..
ser frem imot en lang tid med svette, insomnia, feberfølelse, svimmelhet, oppkast, ikke klare å forholde seg til andre folk og skjelving osv...jadda
Men det er jo ikke så mye med den dosen du tar.. tror du klarer deg fint om du trapper rolig ned med hjelp fra legen din ��
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble dønn fysisk avhengig av Lyrica etter jevnlig bruk i omtrent ti dager, omtrent samtidig som den angstdempende virkninga ga seg helt. Samme dosering som deg. Forferdelige abstinenser, aldri måttet trappe ned noe medikament over så lang tid.
Vis hele sitatet...
Wow, det hadde jeg aldri trodd. Visste at abstinensene av Lyrica er verre enn benzo abstinens, men hadde trodd at det tok lengre tid før toleranse bygges opp enn ved benzoer.
Tror jeg må være veldig forsiktig her!
Ja, vær forsiktig så går det nok bra �� første gang jeg merket abstinenser var en gang jeg hadde gått tom for medisiner en lørdag og trodde jeg bare hadde fått influensa fra helvete, så jeg dro til legen på mandag, hun tok tempen min og klappet meg på skuldra og sa at du har «bare» abstinenser du vennen �� det var ganske tidlig etter at jeg begynte på medisinene..

Tror kanskje det er litt individuelt hvor lang tid det tar for å oppbygge fysisk avhengighet her altså... jeg har begynt rett på maxdose, så jeg er litt usikker på hvordan du blir på så liten dose, men det er jo uansett greit å trappe ned forsiktig så du slipper unna det værste ubehaget
Sist endret av Emmainthesky; 24. august 2018 kl. 13:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lyrica gir ofte rask tolleranse og er ekstremt vanedannende. Da jeg mistet min tilgang på Lyrica var det et sant helvete å være uten. Etter min mening bør denne medisinen kun skrives ut til personer som ikke blir hjulpet av noe annet. For meg, andre som ikke helt vet å begrense seg, er dette et "farlig" medikament. Dersom legen gir deg piller livet ut kan det gå greit, men det gjør han antagligvis ikke.
Klem fra Betty
Trådstarter
Startet selv opp med 75 mg x 2 Lyrica sist Lørdag og planlegger å holde meg nå på 150 mg x 2 fram til imorgen, og så 75 mg x 2 på Mandag og Tirsdag. Forhåpentligvis så går det greit mtp. Abstinenser
Synes personlig at dette burde være et A-preparat når det er så avhengighetsskapende som det er. Hadde egentlig trodd at Lyrica i det minste hadde vært mindre avhengighetsskapende enn benzoer.
Sist endret av Who?; 25. august 2018 kl. 12:12.