Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2837
Hei, jeg og noen venner skal ut på tur denne uken og var så heldige at vi fikk tak i litt sopp.. Vi er ikke helt sikre på hvilken type sopp vi har kjøpt, kanskje noen av dere veit hvordan sopp dette er? Takk for svar!



https://ibb.co/iXfiNv
Sist endret av fatmomyo; 11. juli 2017 kl. 23:38.
Psilocybe cubensis (Cubafleinsopp)
Det er utallige strains utover dette igjen så vanskelig å pinpointe helt 100% hvilken strain.

Ser ut til å bli en god tur, kos dere
Trådstarter
2 0
Takk for svar! Hvor mye ville du tatt per dosering av dette?
3g kokt opp i te er det jeg ville valgt om jeg også skulle dele med flere.
Nå kommer det litt ann på om dere har erfaring med slikt ifra før av, men 1-3g skal være en passende dose.

Står litt mer om doseringer her.
https://erowid.org/plants/mushrooms/...oms_dose.shtml
Fulgte doseringsrådgivingen da jeg prøvde cubensis for første gang, hadde da en 5-6 turer på flein under vingene. 2,5g var ikke på langt nær nok.. Føltes som 0,5g flein ville gjort. Ville gått for 3,5 til 4g neste gang for ca middels trip. Innholdet av psilocybin i hver enkelt sopp kan fort variere kraftig, noe som gjør dosering vanskelig.
Sitat av nehmZ Vis innlegg
Fulgte doseringsrådgivingen da jeg prøvde cubensis for første gang, hadde da en 5-6 turer på flein under vingene. 2,5g var ikke på langt nær nok.. Føltes som 0,5g flein ville gjort. Ville gått for 3,5 til 4g neste gang for ca middels trip. Innholdet av psilocybin i hver enkelt sopp kan fort variere kraftig, noe som gjør dosering vanskelig.
Vis hele sitatet...
ååå.. jeg lover deg man!
jeg å har spist cubs som ikke har vært så sterke, men det varierer noe sinnsykt fra batch til batch og hvordan soppen er tørket og oppbevart osv..

for å ta ett eksempel da: for en stund siden så hadde en kamerat av meg grodd seg en liten pose med cubs selv, de spiste han sånn ca 3-3,5g av i slengen, han fikk noe han selv kaller en middels grei tripp på det, masse halliser å bla bla bla.

Men for ikke så alt for lenge siden så grodde vi noe sammen (helt samme strain og sporer fra forrige batch)
vi spiste ca 2g med det, noe som vi forventet ville bli en mild og rolig tripp, dæven folk ble tatt på senga. Trippa balle på 2g! Dobbelt så sterk tripp som 3g med det andre...
Poenget er at styrken på sopp kan variere noe sinnsykt, Det er alltid lurt å starte rolig på en ny batch bare for å se ann litt hvordan styrken er
Sitat av nehmZ Vis innlegg
Fulgte doseringsrådgivingen da jeg prøvde cubensis for første gang, hadde da en 5-6 turer på flein under vingene. 2,5g var ikke på langt nær nok.. Føltes som 0,5g flein ville gjort. Ville gått for 3,5 til 4g neste gang for ca middels trip. Innholdet av psilocybin i hver enkelt sopp kan fort variere kraftig, noe som gjør dosering vanskelig.
Vis hele sitatet...
Flein er veldig mye sterkere en cubensis, 1g med flein tilsvarer i mine øyne 3-5g cubensis.
Men cubensis gir også en litt mildere og annerledes trip en hva norsk flein gjør.

Innholdet av psilocybin i hver enkelt sopp som NehmZ nevner og variasjon fra batch og strains som Alge nevner gjør det vanskelig å si noe helt nøyaktig ettersom noe aldri er helt likt.