Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2769
Enemy of the snut
Jeg gadd rett og slett ikke gå gjennom halve forumet for å finne lignende poster, sorry.. :P

Jeg trenger ikke moralpreken om hvor farlig det er med Riverter, ang. avhengigheten og det, har erfart dette selv og det går får min del over i.l.a. 2-3 dager (litt hangover jeg tenker på da).

Jeg veier rundt 60-70 kg, men har spist Riverter en del ganger fra jeg var 18 år (nå er jeg i midten av 20-årene".

Nå er det lenge siden jeg spiste disse tidligere, 2-3 mnd kanskje?
Her om dagen fikk jeg 10 stk av en kompis pga noen nerver jeg hadde.

Spiste 2, men kjente NADA etter 2 timer.
Hvor lenge har jeg høy toleranse ved høye inntak som jeg hadde før?
Det skal også sies at jeg røyka en spliff 30-45 min etter inntak, å riverter skal da merkes med en gang siden THC-en fører med seg andre stoffer raske rundt i blodomløpet. Og ja, jeg vet at både Rivertene og beisen er bra nok til at begge skal merkes godt!
Sist endret av Tytjepelk; 17. juni 2015 kl. 12:37.
Du har hatt et høyt inntak over et lenger tidsrom. Altså, med andre ord har du fremdeles toleranse. Tenk på THC, da. Hvis man røyker mye må man vente en god stund hvis man ønsker å få ned toleransen. Benzodiazepiner tar evigheter det også. Hvor lenge varierer helt fra person til person. Noen sier uker, andre måneder og et visst antall sier opp til et halvt år. Jeg personlig opplevde at det tok rundt en måned eller to.

Er i alle fall dette svaret jeg tror gjelder deg.
Enemy of the snut
Trådstarter
Meget mulig du har rett, jeg er tynn (ca 180 cm) høy og ganske slank (tynn rett og slett) :P
Hvor mange skal jeg trenge å ta før jeg kjenner noen form for rus av Rivotril? Har erfart med Sobril at man egentlig ikke kjenner noen rus, man blir bare trøtt av å ta flere Sobril om man ikke kjenner noe..
Altså, ettersom du mest sannsynlig fremdeles har toleranse ønsker jo ikke jeg å sitte å anbefale at du skal hive i deg et lass med piller fordi du ikke kjenner noe av to-tre stykker. Dessuten er det meget mulig at du vil føle deg normal som aldri før av dobbelt dose også. Det er gjerne slik med piller. Opplever stadig folk som tror de oppfører seg som de gjør til vanlig når de i virkeligheten er griserusa.
4 burde vel holde i massevis. Tar du mer enn det så blir du vel helt apekatt og finner på noe tull. Ta 4 først, se hvordan det går, merker du ingenting så hiver du i deg en til. Mer enn det ender vel bare med tull.
SWIM husker nada av sin eneste erfaring, men våknet sen ettermiddag med (coca)cola sølt over hele kåken. Venner av SWIM har flere ganger "våknet" med politianmeldelser og uheldige ymserier gjort i "aperuset"-tilstand.
Foretrekker rus som utvider sinnet, ikke innskrenker det.
Rart du ikke kjenner noe, 2-3mnd er lenge nok til å få ned toleransen en del for de aller fleste. Men jeg tror de funker, bare at du ikke merker det så godt. Kanskje pga at du har røyka. Effektene er jo egentlig veldig subtile! Mange blir lurt av rivotril og tar enda mer, og kjenner det nesten mindre dess mer de tar. Helt til de snubler over en dørstokk og tenker, "ja, kanskje de funker litt likevel".
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Kanskje litt OT:
Men har inntrykk av at man får toleranse ganske kjapt av Benzodiazepiner. Omtrent alle jeg kjenner som misbruker det, startet med relativt lavt inntak, men ser at folka bokstavelig heller det i seg nå om dagen uten å gå i knestående.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Kanskje litt OT:
Men har inntrykk av at man får toleranse ganske kjapt av Benzodiazepiner. Omtrent alle jeg kjenner som misbruker det, startet med relativt lavt inntak, men ser at folka bokstavelig heller det i seg nå om dagen uten å gå i knestående.
Vis hele sitatet...
Det stemmer.

Ekstrem rask toleransebygging av benzoer, og abstinensene kommer etter ganske kort tids bruk, med individuelle variasjoner selvfølgelig. Er det som er så kjipt, og det er derfor leger er så restriktive. De liker ikke å gi det for mer enn et par uker helst, maks kanskje 3 mnd, med mindre du får det for nettopp benzoavhengighet.

Etter et par mnd for min del, så må jeg ta dem for å komme tilbake til baseline jeg startet på uten benzoer sånn angstmessig. Hvis du skjønner.
Jo, det er helt riktig. Det at man raskt bygger opp toleranse samt fare for avhengighet er jo grunnen til at man ikke bør bruke det mer enn 2-4 uker. Det er aller mest sannsynlig at dette er problemet til TS. Vet ikke om han/hun har tatt noe annet i mellomtiden, jeg. Men det er nå uansett ikke noe vits å proppe seg full av piller når man ikke merker stort uansett. Altså, hva er nå poenget med det, da? Jeg tenker at TS bør vente, rett og slett. Anbefaler ei heller å gå på disse preparatene lenge. Rivotril har relativt lang halveringstid også så det er litt verre med dem.

Mvh

Lucy
Ta 4 stk?! er du klin gæærn? At folk ikke skjønner at det er fake rivotril når han ikke merker noe av 4mg første gang, da er det noe galt. 1mg burde holde i massevis, men folk er vel vant til de serbiske glassa som er i Oslo..
Men uansett, hold deg unna rivotril. Det er fort gjort å gjøre dumme ting om du har tenkt til å ruse deg på dem, og ofte tror man selv at man er normal.
Også er det utrolig avhengihetsskapende. Gå på det i 1mnd+ så kan jeg garantere deg abstinenser som varer ca 7-10 dager. Se da for deg mange måneder.

Vær forsiktig
Sist endret av jenspetter93; 17. juni 2015 kl. 18:50.
Enemy of the snut
Trådstarter
De er ekte, utskrevet av en lege her i Norge.
Kan jeg spørre ossen du vet det? pga de kommer på glass? Fordi kompissen din sa de var norske? Du skriver "rivertene er bra nok" De er bra om de er norske,wtf.
Hadde de vært utskrevet av en lege her i Norge, så hadde du merka to så godt at du ikke hadde huska noe på et døgn.
Ja nå er jeg veldig negativt, men enten snakker du piss eller så er det deg det er noe galt med.
Sist endret av jenspetter93; 18. juni 2015 kl. 17:40.
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Kan jeg spørre ossen du vet det? pga de kommer på glass? Fordi kompissen din sa de var norske? Du skriver "rivertene er bra nok" De er bra om de er norske,wtf.
Hadde de vært utskrevet av en lege her i Norge, så hadde du merka to så godt at du ikke hadde huska noe på et døgn.
Ja nå er jeg veldig negativt, men enten snakker du piss eller så er det deg det er noe galt med.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager prater du om, mann? Må det være noe galt med ham? Det kalles toleranse, som jeg påpekte i tidligere innlegg. Når man har et høyt inntak av slike piller over tid så tåler man naturlig nok mer enn andre. Har selv opplevd dette, og jeg kan med hånden på hjertet si at de absolutt var ekte da jeg fikk det av fastlegen en gang i måneden (2 mg, 100 stykker). Kan ta ganske lang tid før man er tilbake til "normalen" igjen. Selv har jeg slukt rundt ti mg om dagen, og dette var en dose jeg slett ikke ble spesielt ruset av på den tiden. Nå hadde jeg antagelig havnet en tilstand lignende koma av samme dosering.

Som sagt, vent noen måneder til, TS.
Hva bruker rivotril mot egt? Angstdempende medisiner? Skjønner ikke hvorfor leger egt skriver ut slikt, pasienten kan jo umulig føle seg bedre etter endt "kur".
leger gir ut medisiner som Benzodiazepiner b.la Rivotril fordi dem vil sine pasienter vell. Har man virkelige problemer med angst så er en kur med benzo det mest "forsvarlige" de kan gjøre i perioder, da legen vet at pasienten vil føle at livet er verdt å leve de neste 2 ukene..

Derimot så er det en del leger som er dum snille og forsetter å gi pasientene sine disse medisinene over tid fordi dem hører på sine pasienter som vil ha mer og mer fordi " dem føler de enedelig lever igjen" helt til den dagen hvor man ender opp med angst både med og uten, eneste forskjell er at når pasient da får stopp på resepeten sin da kommer angsten fra helvette, noe som man kan konkluderes med at det pasienten fikk det for i begynnelsen bare var småpirk.

Så det beste er å gå på en kur, føle seg bra litt for så å streve med det du evt. sliter med.

Dette er ikke noe nytt for de fleste, vi aller fleste mennesker vet hva som er bra for oss og hva som gjør oss værre/vedlikeholder våre problemer. Men for mange er det å gi litt faen, få seg en jobb, sosialomkrets, trening og å bruke mindre tid på å google om sykdommen sin store deler av dagen en oppskrift på å vedlikeholde angst/psykiatriske lidelser...
Sist endret av Valadar; 21. juni 2015 kl. 14:37.
Sitat av Patricia Vis innlegg
leger gir ut medisiner som Benzodiazepiner b.la Rivotril fordi dem vil sine pasienter vell. Har man virkelige problemer med angst så er en kur med benzo det mest "forsvarlige" de kan gjøre i perioder, da legen vet at pasienten vil føle at livet er verdt å leve de neste 2 ukene..

Derimot så er det en del leger som er dum snille og forsetter å gi pasientene sine disse medisinene over tid fordi dem hører på sine pasienter som vil ha mer og mer fordi " dem føler de enedelig lever igjen" helt til den dagen hvor man ender opp med angst både med og uten, eneste forskjell er at når pasient da får stopp på resepeten sin da kommer angsten fra helvette, noe som man kan konkluderes med at det pasienten fikk det for i begynnelsen bare var småpirk.

Så det beste er å gå på en kur, føle seg bra litt for så å streve med det du evt. sliter med.

Dette er ikke noe nytt for de fleste, vi aller fleste mennesker vet hva som er bra for oss og hva som gjør oss værre/vedlikeholder våre problemer. Men for mange er det å gi litt faen, få seg en jobb, sosialomkrets, trening og å bruke mindre tid på å google om sykdommen sin store deler av dagen en oppskrift på å vedlikeholde angst/psykiatriske lidelser...
Vis hele sitatet...
Å generalisere har du hvertfall peiling på, om ikke annet.

Rivotril er hovedsakelig for epileptikere fordi det senker krampeterskelen. Men det funker for andre også, også de som ikke googler sykdommen sin. Men andre benzoer er vanligere å skrive ut mot angst, tror det går mye i sobril.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Kan jeg spørre ossen du vet det? pga de kommer på glass? Fordi kompissen din sa de var norske? Du skriver "rivertene er bra nok" De er bra om de er norske,wtf.
Hadde de vært utskrevet av en lege her i Norge, så hadde du merka to så godt at du ikke hadde huska noe på et døgn.
Ja nå er jeg veldig negativt, men enten snakker du piss eller så er det deg det er noe galt med.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg vet hvem legen som skriver disse ut til pasienten er.
Hva har jeg gjort deg siden du mener det er noe galt med meg?
Fordi om det kan hende at du har blitt lurt til å kjøpe fake' så er ikke det min feil..
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Hva bruker rivotril mot egt? Angstdempende medisiner? Skjønner ikke hvorfor leger egt skriver ut slikt, pasienten kan jo umulig føle seg bedre etter endt "kur".
Vis hele sitatet...
ofte de føler seg bedre. Roer ned hele nervesystemet en periode,benzo blir som en resetknapp for hjernen.