Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1372
En kompis av meg skal inn til avhør snart. Jeg og han røyka et par gram hasj dagen før han fikk vite dette. Nå er han litt nervøs for at politiet skal teste han. Noen som vet om politiet pleier å teste folk under vanlige avhør. Han har ikke hatt noen problemer med politi før og har plettfritt rulleblad.
Kommer jo ann på hvorfor han bel innkalt da, men jeg tror ikke de pleier å ta prøver, da må de i alle fall ha en tilatelse!
De kan ikke teste deg uten skjellig grunn til mistanke.
Hva er det dere skal til avhør for?
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Han er anmeldt for utpressing, og har ikke gjort en dritt. Han har overhodet ikke noe med saken å gjøre og politet har null bevis mot han.
Isåfall er svaret nei. Han kommer ikke til å bli testa.
Hvis politiet er kjent med at han vanker med andre som røyker kan det godt hende de prøver seg med:
Jeg veit at du har røyka, og har fått tillatelse av politiadvokaten til å teste deg; så du kan like gjerne skrive under på det med en gang. Det har de selvfølgelig ikke lov til, men det er ikke grenser for hvor frekke de er når det gjelder sånt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det kan være frekke ja, men de er forsiktige med å ta urin-/blodprøver siden når det ikke har sterk mistanke da en slik prøve koster en del.
En venn av meg var inne til avhør på grunn av hærverk på en bil. Det var 5 stk som var innkalt hver for seg. I og med at det var en ganske "tvilsom" gjeng hadde politiet allerede bestemt seg for at de var skyldige. De kjørte skikkelig hardt på i avhørene og beskyldte dem for å ha gjort det uten bevis i det hele tatt. På slutten av det siste avhøret av vennen min ble politidama forbanna og sa: "Jeg vet dere er skyldige! dere må ha snakket sammen på forhånd, alle forteller det samme!" :P
Det kunne ikke være fordi alle fortalte sannheten? dessuten avslørte hu jo samtidig at de ikke hadde noen ting å ta dem for..hehe. man behøver ikke å være så veldig lur for å komme inn i politiet..

Jeg er til og med rimelig sikker på at de ikke hadde gjort noe, hvem har lyst til å hoppe på taket av en bil etter å ha røyka? :P
De var litt nervøse for å at noen skulle drite seg ut i avhør angående røykinga, eller at de skulle bli bedt om prøver, men det gikk bra
Opprinnelig postet av Damnyou
Jeg er til og med rimelig sikker på at de ikke hadde gjort noe, hvem har lyst til å hoppe på taket av en bil etter å ha røyka? :P
Vis hele sitatet...
Tror faktisk jeg kjenner noen som gjorde netopp det etter å ha røyka... Du kommer ikke tilfeldigvis fra 'odden?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Politiet har en del avhørsteknikker, og ikke alle behersker disse like godt. Men politimenn får jo mer og mer erfaring de også.
Hehe, er det en thread om weed eller religion så er det garantert at rune420 dukker opp og, er bra interesser det

kommer ikke fra odden nei, bor i østerdalen.

Er godt mulig at de gjorde det og, men tror egentlig på dem. bilen stod rett utenfor hytta til eieren, utenfor soveromsvinduet t.o.m :P er vel mer sansynlig at han var full og gjorde det selv..hehe
Opprinnelig postet av Damnyou
Hehe, er det en thread om weed eller religion så er det garantert at rune420 dukker opp og, er bra interesser det
Vis hele sitatet...
hehe... han blir ikke testet.. Og isfåfall ? Hvorfor i helvete skal de teste han ?? Hajs og utpressing? passer ikke sammen.
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Han ble bare litt smånervøs, og ville være sikker på at de ikke ville teste han. Hvis de skal teste kan man drikke zalo for å bli kvitt sporstoffene.
hvis han er tydelig rusa og benekter det kan det være han må avgi prøve der og da men har aldri hørt om noen som har blitt testa i avhør. Ble taua inn for et par år siden med en kompis for noe amf men han hadde skiten så jeg satt bare et par timer på cella før jeg fikk gå. hører med til historien at han fikk en bot for besittelse og måtte ikke avgi prøve.. Purken kan være kjipe men ikke noe å være nervøs for. de er stort sett greie hvis du ikke oppfører deg som en dust, og husk du har rett på advokat
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Uansett hadde politiet måtte bevise en sammenheng mellom det at han har stoff i kroppen, og saken de avhører ham for.

Liknende scenario: Tenk deg at en skole ber politiet urinteste alle elevene (utenkelig, men tankeeksperiment) - vil det være straffbart for de som eventuelt måtte bli tatt? Er det egentlig ulovlig å ha røyket hasj? Besittelse og å røyke nå, greit nok - men THC-stoffene sitter jo i kroppen i flere måneder etter man har røyka, og du kunne i teorien vært i Amsterdam og røyka, hvor det norske politiet ikke har noe de skulle ha sagt.


h