Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2619
Er det mulig å se at en er ruset på kodein? Skjer det noe med pupillene?
Lese litt på forumet først? :P -> http://freak.no/forum/showthread.php?t=170439

Kodein er et opiat og et opioid, og bruk av kodein vil føre til at pupillene trekker seg sammen (miose).
Vil du ha lengre forklaring, får du se tråden jeg viste til, og lese Afasars svar.

Det er jo selvfølgelig andre ting som gjør at folk kan se/mistenke at du er ruset. Dette kommer an på mange ting, blant annet dose intatt.
SeNaH's Avatar
Trådstarter
Takk for svar.
Vil noen merke det hvis jeg tar 3 paralgin forte?
Opps, dårlig formulert det siste der! Mente: Mengden kodein inntatt!
Sitat av SeNaH Vis innlegg
Takk for svar.
Vil noen merke det hvis jeg tar 3 paralgin forte?
Vis hele sitatet...
hvorfor vil noen bry seg om du tar 3 smertestillende? Vel, tror ikke politiet ser det om de flasher deg i øynene ved bilkontroll.

Er vel så vidt jeg husker 30mg kodein per tablett, om det er "nok" til at det reagerer på pupillene vet jeg ikke.
Sist endret av mo3; 10. november 2010 kl. 21:37.
Tror ikke pupillene vil trekke seg så veldig sammen av 3 PF. Har jeg aldri opplevd på meg selv. Men på 20 mg Oxycontin fikk jeg kjempe små pupiller (første gang jeg tok oxy). Du må nok oppi litt høyere doser enn 3, eller sterkere opiater.
Sitat av SeNaH Vis innlegg
Takk for svar.
Vil noen merke det hvis jeg tar 3 paralgin forte?
Vis hele sitatet...
Eieren vil nok savne dem.

Det merkes nok best ved at du får lengre reaksjonstid.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ta 5-6 paralgin forte det er så sykt digg, er på PF allerede nå selv jeg <3 sitter å chillern
Kodein er ikke artig likevel. Er ikke til å anbefale. Du ligger og føler deg småkvalm og immobil til effekten går over, så er du normal igjen. Hurra!
Sitat av borgrim Vis innlegg
ta 5-6 paralgin forte det er så sykt digg, er på PF allerede nå selv jeg <3 sitter å chillern
Vis hele sitatet...

Om man absolutt skal ruse seg på kodein, ville jeg tatt å ekstrahert kodeinen. Paragin forte inneholder svært mye paracetamol, i forhold til kodein noe som gjør at man må ta mange for og få noe effekt.
står mer om dette her http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml
http://freak.no/forum/showthread.php?t=45017

så er paracetamol ikke så gunstig for levera
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om du tar 10-12g paracetamol, så er det mulighet for fatal dose, så vær forsiktig med den (baserer dette på pakningsvedlegget i paracet). Om du ønsker å ruse deg på kodein, burde du så absolutt ekstrahere. Dette kan ta noen timer, men en paracetamol overdose kan ta resten av livet ditt.
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Kodein er ikke artig likevel. Er ikke til å anbefale. Du ligger og føler deg småkvalm og immobil til effekten går over, så er du normal igjen. Hurra!
Vis hele sitatet...
Da er du intolerant eller overfølsom over noen av stoffene e.l.s. Flere blir avhengig av kodein, tviler på at det er fordi de liker kvalmen.