Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5142
Heeei, finner pent lite om morfin på google, så hvilket annet sted vil det være naturlig å spørre en på freakforum

Jeg skal operer meg i nesa og legen sa jeg kunne få morfintabletter med meg hjem. Fant ut at det er vanedannende men det står ikke'no om hva som skjer med kroppen.

Spørsmålet , hva er "ruset," bedøver det bare nervene, eller skjer det noe mer? Leste at man framstiller heroin og opium fra det
Kan hende du får med deg tramadol
Man fremstiller ikke opium fra morfin. Morfin er derimot virkestoffet i opium.

Morfinrusen kan beskrives som en drømmeaktig, varm eufori. Man blir bedøvet og søvning, samtidig som man opplever et sterkt velbehag og en omlukkende varm følelse, akkurat om om man får en lang, god og kjemisk klem.
Det er vanlig å få Tramadol hvis man har sterke smerter.

Jeg fikk det da jeg knuste litt skulder, og jeg må si at det var veldig behagelig.
Det kan nok hende du får med deg noen morfintabletter hjem fra sykehuset. Men om du har smerter etter du har brukt opp de og må gå til fastlegen, tviler jeg på at du får skrevet ut mer ren morfin. Du får trolig et kodein preparat eller tramadol.

Hva som skjer med kroppen.
Morfin.
Kodein.
Tramadol.
jeg fikk ketorax,det hjalp ikke meg mot smerter,enda så skeiv jeg blei

hadde gått i bakken før det hadde blitt smertelindrende tror jeg...

men FY for ett fint stoff mot nerver,love that shit,bortsett fra kløa iblandt
Jeg ville tatt noen gode trekk med rev istede
grønnsak
Oransje's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Vis hele sitatet...
hehe, tenkte ikke på å søke på engelsk
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
hehe, tenkte ikke på å søke på engelsk
Vis hele sitatet...
Jeg søkte ikke på engelsk heller, jeg søkte på "morfin" @ google.com, første treff er den norske wikisiden om morfin, deretter trykker man bare på engelsk på wikipedia.
grønnsak
Oransje's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg søkte ikke på engelsk heller, jeg søkte på "morfin" @ google.com, første treff er den norske wikisiden om morfin, deretter trykker man bare på engelsk på wikipedia.
Vis hele sitatet...
Same shit, tenkte ikke på engelsk i det hele tatt
Når jeg ble operert i vår ble jeg lagt i narkose og jeg fikk morfintabletter etterpå og med hjem. Diggeste dagen i mitt liv
Er vel ikke så uvanlig at fastlege gir samme type smertestillende som du fikk på sykehuset.
Fikk du ketorax IM på sykehuset feks. vil fastlege ofte gi ketorax tabletter. Hvis smertene er der enda etter utskrivning.

Ser at noen skriver at ketorax ikke hjelper på smerter, men den personen tar feil.
Jeg brukte ketorax i 2-3 mnd. og var sånn passe fornøyd med det. Dumt dem bare kommer i 5mg piller.
Iallefall, det hjelper mot smerter. Selvfølgelig ikke alle, men de fleste typer smerter.
Sist endret av Tothep; 8. september 2010 kl. 08:54.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Litt off, men

jeg skal til en ortoped pga overbelelastning i ac leddet (skulderen) som resultete i stor bettennelse mm. Noen som kan tenke seg hva jeg vil kunne få tilgang på av "smertestillende" under besøket og eller i ettertid?
morfin er chill det, men når man har har gått på det i 10 måneder, for så å begynne å trappe ned, er det ikke like artig

poenget er at det er veldig vanedannende, og man bygger opp toleranse fort, så det er ikke noe å ruse seg på (over tid)
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 23. oktober 2010 kl. 16:50.
grønnsak
Oransje's Avatar
Trådstarter
Første tabletten var helt vilt digg, helt til jeg bynte å røre på meg når jeg våkna Munnen var sprukket opp og hadde absolutt ikke noe veske i munn og hals.
Hva fikk du?
Sitat av nasss Vis innlegg
Litt off, men

jeg skal til en ortoped pga overbelelastning i ac leddet (skulderen) som resultete i stor bettennelse mm. Noen som kan tenke seg hva jeg vil kunne få tilgang på av "smertestillende" under besøket og eller i ettertid?
Vis hele sitatet...

Det blir vel legenes beste smertestillende (iallefall det de tror selv) Pinex/Paralgin Forte. Skal du ruse deg på det så ekstraher paracetamol'en
Finnes mange guider på forumet og på nett. Lell om det er litt paracetamol "hysteri" her på forumet så skader det ikke å fjerne så mye av det som du kan.

Er du litt heldigere kan du få Tramadol (Tramagetic OD helst eller Nobligan).
Skal du ruse deg på det, så lønner det seg med noe anti-krampe middel.
Si du får kramper eller noe så gir legen deg noe så du minsker risken for Tramadol krampe-attakk. Maks-dosen på Tramadol er 400mg pr. døgn. Over det så øker faren for kramper. Og Tramadol kramper er ikke et pent syn..

Eller så ber du bare om Actiq, så er du sikret smertelindring mm.

Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
morfin er chill det, men når man har har gått på det i 10 måneder, for så å begynne å trappe ned, er det ikke like artig

poenget er at det er veldig vanedannende, og man bygger opp toleranse fort, så det er ikke noe å ruse seg på (over tid)
Vis hele sitatet...
Mye ligger i psyken, det med nedtrapping. Gjør man det "rett" så er det som en mild influensa.

Å ruse seg på morfin-preparater bygger toleranse fort ja. Nesten litt skummelt hvor fort kroppen venner seg til stoffet.
Vanskelig å bli kvitt toleransen helt også, så fort man starter igjen så er man meget fort opp på nivå der man var når man startet nedtrappingen.

Så er det for smertelindring og du får noen av de "tyngre" preparatene, så lønner det seg å følge legens opplegg. (tenker ikke på PF og Tramadol da. Lell om PF og Tramadol kan være avhengighetsskapende hvis det missbrukes ofte)
Du får nok ikke noe sterkere enn paralgin forte. Vet ikke hvordan du vil føle ved inntak av det, men hos meg gir det null rus eller eufori. Fjerner smerter og det kun. Men mange som får en rusfølelse på dem om de ikke er vant med sterke saker.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tramadol , er et c prep,,.må blandes med noe skal de virke.
grønnsak
Oransje's Avatar
Trådstarter
Fikk med meg 1 tablett av noe smertestillende som var überchill. Har ingen peiling på hva det var men tross en nese med 2 tamponger, 2 plater og sting var det rett og slett vilt digg

Ellers gikk det i paralgin forte og betennelses dempende.

Det som ikke er så greit er at operasjonen var ikke veldig vellykket, vertfall ikke tiden etter. Har bare blitt værre på grunn av dårlig anbefaling av lege. Han sa jeg burde komme meg på skolen etter en uke, det ble nok litt mye og hadde litt for mye smerter og berøring av nesa den uka :O
Sitat av qtippz Vis innlegg
Tramadol , er et c prep,,.må blandes med noe skal de virke.
Vis hele sitatet...
To påstander, to feil. Tramadol er et B-preparat. De virker både på det de skal, altså dempe smerter, og på å gi rus. Er klar over at folk har litt forskjellige meninger om rusen, men det er like fullt en rus som kan være temmelig kraftig; alt avhengig av dosering, selvsagt.