Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 11303
Hei. Fant nettopp noe nobligan i kjøleskapet, og tenkte jeg skulle spise etpar. Tingen er at pillene gikk ut 09/2006, og jeg lurer på om det kan være farlig å spise pillene selv om de har gått ut på dato.

Takker for svar.
Tror neppe det er direkte farlig. Legemidler og andre miksturer dekomponerer ettter tid, men eneste jeg vet som er direkte farlig er antibiotika (jeg vet ikke all- verden(lol)) Men såvidt jeg vet er eneste faren at de virker litt dårligere. De er ikke giftig..
No offence, pidget, men jeg synes hvertfall ikke at antatte svar hører noen steder hjemme når spørsmålet er om han skal putte i seg gamle medikamenter.
Er ikke sikkert at det er farlig, men jeg ville hvertfall ikke tatt de. Ring legen og si at du har veldig vondt og at du har noen gamle smertestillende i kjøleskaper.. Han sier selvfølgelig at du ikke må finne på å ta de, men kanskje du kan få presset noe informasjon om hva som kan skje?
Sitat av Pope Vis innlegg
Han sier selvfølgelig at du ikke må finne på å ta de, men kanskje du kan få presset noe informasjon om hva som kan skje?
Vis hele sitatet...
Eller noe annet enn 4 år gamle piller?
Sitat av Pope Vis innlegg
No offence, pidget, men jeg synes hvertfall ikke at antatte svar hører noen steder hjemme når spørsmålet er om han skal putte i seg gamle medikamenter.
Er ikke sikkert at det er farlig, men jeg ville hvertfall ikke tatt de. Ring legen og si at du har veldig vondt og at du har noen gamle smertestillende i kjøleskaper.. Han sier selvfølgelig at du ikke må finne på å ta de, men kanskje du kan få presset noe informasjon om hva som kan skje?
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på at legen kommer til å si..

Tok selv 2 valium etter et kraftig angstanfall for noen år tilbake, Valium som var utgått for 17 ÅR siden, det var også grunnen til at jeg tok 2, funket som bare det, hadde sikkert holt med 1.

Dette var en lørdag, ringte legen på mandag å spurte om det hadde noe å si at de var GAMMLE, men fikk da til svar at nei, de mister kun effekt, men blir ikke mere skadlig med årene. Hun ble riktig nok forundret over at det var effekt i de

Mvh
Sitat av eriathwen Vis innlegg
Det tviler jeg på at legen kommer til å si..

Tok selv 2 valium etter et kraftig angstanfall for noen år tilbake, Valium som var utgått for 17 ÅR siden, det var også grunnen til at jeg tok 2, funket som bare det, hadde sikkert holt med 1.

Dette var en lørdag, ringte legen på mandag å spurte om det hadde noe å si at de var GAMMLE, men fikk da til svar at nei, de mister kun effekt, men blir ikke mere skadlig med årene. Hun ble riktig nok forundret over at det var effekt i de

Mvh
Vis hele sitatet...
Placebo er en fin ting

Neida, lell om 17 år er ganske så lenge så kan de enda være virkning i dem.
Det har mye å si hvordan man lagrer medisinene.

@Nazzar4
Jeg vet ikke om det er direkte farlig å ta dem, men jeg har ikke hørt om noen som lagrer slike preparater i kjøleskap.
Det kan umulig være optimal lagringsplass for slike preparater.

Er det Nobligan retartd?
Står bare Nobligan 50mg på pakken, og tramadol, hydrochlorid med små bokstaver. Er harde kapsler, hvis det har noe å si?

Står i pakningsvedlegget at man ikke skal spise de etter utløpsdatoen, men det står vel i de fleste. Er vel bare å prøve og se hva som skjer..

Takker for svar!
Vits å risikere noe får piller? koffor ikke bare skaff nye piller?

Ikke vær såm bestefar som tok hjertemedisin som hadde gått ut av dato får 1 år siden. (Gjerrig kar han dær )
Spiste 3 stykk for to timer siden. Kjente ingenting etter en time, så tok 2 til. Kjenner fortsatt ingenting, så tar 2 til nå Jeg har røyket cannabis i tilleg, både før og etter, men kjenner ingen forskjell. Så utgått nobligan har tydligvis ingen effekt.. kjipt

Edit: Eller vent, har ikke røyst meg på noen timer. Følte noe merklig da jeg røyste meg
Sist endret av Garrxax; 6. oktober 2010 kl. 21:07.
Slapp av med disse,max anbefalt døgndose er 450 mg.
Gikk en periode på nobligan 150mg rettard.skummelt dette stoffet tramadol.
Sist endret av sanasana; 6. oktober 2010 kl. 21:32.
da jeg punkterte lungen fikk jeg 2 bokkser som skulle tas på en uke, gule og grønne kappsler trur jeg? 50 mg iallefall funka greit i noen dager så slutta det å funke og man blir dårlig i magen av de
De fleste piller som er gått ut på dato er ikke farlige å ta.

Hvorfor?
Fordi medisiner som er gått ut på dato, blir sendt som medisiner til u-land.
Sitat av Dilosets Vis innlegg
De fleste piller som er gått ut på dato er ikke farlige å ta.

Hvorfor?
Fordi medisiner som er gått ut på dato, blir sendt som medisiner til u-land.
Vis hele sitatet...
Seriøst?
Blir virkelig utgåtte medisiner sent til u-land?
Er det medisiner apotekene får inn det da?

Trodde de kasta de på forsvarlig vis jeg.
Sitat av Dilosets Vis innlegg
De fleste piller som er gått ut på dato er ikke farlige å ta.

Hvorfor?
Fordi medisiner som er gått ut på dato, blir sendt som medisiner til u-land.
Vis hele sitatet...
Skulle likt og sett kilder på den der du, er det du eller staten som tjener grovt på dette?
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
er det du eller staten som tjener grovt på dette?
Vis hele sitatet...
begge(titegn)
Sitat av Tothep Vis innlegg
Seriøst?
Blir virkelig utgåtte medisiner sent til u-land?
Er det medisiner apotekene får inn det da?

Trodde de kasta de på forsvarlig vis jeg.
Vis hele sitatet...
Piller som blir levert til apoteket blir "tilintetgjort" ja.
Men det finnes andre lagere med utgåtte medisiner også, ikke bare de som vi leverer til apoteket.

Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Skulle likt og sett kilder på den der du, er det du eller staten som tjener grovt på dette?
Vis hele sitatet...
Desverre er det ikke jeg
▼ ... noen uker senere ... ▼
På apoteker sa de at piler ikke skal ligge i kalt rom,og ikke i sol lys, de mister effekten da,temp,, på ca 20 grader er helt greit.
Sitat av qtippz Vis innlegg
På apoteker sa de at piler ikke skal ligge i kalt rom,og ikke i sol lys, de mister effekten da,temp,, på ca 20 grader er helt greit.
Vis hele sitatet...
noen som vet om piller ødelegges av frost?eller taper seg noe

Sitat av Tothep Vis innlegg
Seriøst?
Blir virkelig utgåtte medisiner sent til u-land?
Er det medisiner apotekene får inn det da?

Trodde de kasta de på forsvarlig vis jeg.
Vis hele sitatet...
mente det var en fyr her på forumet som sa han jobba med å destruere slikt jeg..
Sist endret av downer; 22. oktober 2010 kl. 14:34.
Sitat av downer Vis innlegg
noen som vet om piller ødelegges av frost?eller taper seg noe



mente det var en fyr her på forumet som sa han jobba med å destruere slikt jeg..
Vis hele sitatet...
Med destruere regner jeg med du mener "fortære"
Litt oxy her en benzo der osv
Sitat av Tothep Vis innlegg
Med destruere regner jeg med du mener "fortære"
Litt oxy her en benzo der osv
Vis hele sitatet...
Nææh,syns mitt ordvalg var best jeg

Norsk ordbok:
destruere -te; -ing ødelegge; tilintetgjøre; bryte ned: destruere avfall og kjemiske midler

http://www.ordnett.no/ordbok.html?se...ublications=43

Tenker mer på hva som skjer i kroppen/magen din når jeg hører ordet fortære..
Sist endret av downer; 23. oktober 2010 kl. 20:10.
Sitat av downer Vis innlegg
Nææh,syns mitt ordvalg var best jeg

Norsk ordbok:
destruere -te; -ing ødelegge; tilintetgjøre; bryte ned: destruere avfall og kjemiske midler

http://www.ordnett.no/ordbok.html?se...ublications=43

Tenker mer på hva som skjer i kroppen/magen din når jeg hører ordet fortære..
Vis hele sitatet...
nå har jeg fortært en brødskive.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Et spørsmål fra en bekjent som fant noen gamle piller liggende: Noen som vet om det vil gi effekt, ev. uønskede bivirkninger, å innta 15 år gammel rohypnol?
Ikke det at det er så voldsomt farlig, men de fleste medisiner hadde flere bivirkninger før.
Medisiner som blir produsert ved hjelp av organisk syntese har fått strengere krav til nøyaktige stereoisomerer av virkestoffet. Det betyr i praksis at det har blitt forbudt å slurve når en lager medisiner.

Jeg vet ikke om dette har noen påvirkning på disse pillene, men en må også kunne regne med en viss dekomponering over tid. Jeg tror dog det ikke er spesielt mye farligere om de har blitt oppbevart kaldt og tørt.

Legg merke til at dette bare er spekulasjoner, og at jeg selv ikke anbefaler dere å innta gamle medisiner.
Tror ikke han er så bekymret for dårlig virkning, men heller om flunitrazepamen eller et av fyll/bindestoffene er kjent for å bli brutt ned til mer harmfulle stoffer.