Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6958
Youtube fjernet videoen som var sett nesten 12k ganger hvor det dokumenteres at en Fransk prest klapper til en baby under dåp, videoen
ble postet 21.jun.2018.. så det er over ett år siden den ble postet.

Video viste i helhet hva som skjedde og i beskrivelsen under hadde jeg beskrevet situasjonen og konsekvensen dette hadde for denne presten.

YT begrunner slettingen med dette:

"How your content violated the policy Content that depicts the physical,
sexual or emotional mistreatment of minors is not allowed on YouTube.
We review educational, documentary, artistic and scientific content on a case-by-case basis.
Limited exceptions are made for content with sufficient and appropriate context and where the purpose of posting is clear."

Nøyaktig samme video som den som ble slettet:
https://www.youtube.com/watch?v=oqz64UMPuP0

Søker en "Preist slaps kid" fant iallefall jeg minst 30 videoer som viser samme video. Noen varier med audiovisuelle kommentarer eller lignende.

Finner også videoer som viser direkte misshandling av barn.

Hva mener dere ? Er dette en riktig avgjørelse av YT ?
Du skjønner ikke at youtube har fjernet en video av en prest som slår en baby når det er i direkte strid med retningslinjene dems?
Selvfølgelig er det da riktig avgjørelse.

Jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til her...
Norwegian
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Du skjønner ikke at youtube har fjernet en video av en prest som slår en baby når det er i direkte strid med retningslinjene dems?
Selvfølgelig er det da riktig avgjørelse.

Jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til her...
Vis hele sitatet...
Han slår ikke, han litt klapper til.. Det jeg vil frem til er at dem ikke har slettet 30talls av andre videoer som viser det samme, det viser jo at det alldeles ikke er så viktig + at jeg finner videoer som viser direkte misshandling av barn. Og denne er ment som dokumentasjon på hva diverse kirker driver med og det finnes flerfoldige videoer som viser misshandling av barn under dåp. Skjønner du nå ?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Hvis det er imot youtubes rettningslinjer å ha video av barn som blir " litt klappet " så synes jeg det ikke er rart at den blir fjernet.... er du klar over hvor mye som blir lastet opp til YouTube hver dag? Og synes du det er et gyldig argument at de ikke skal fjerne det siden de ikke har klart å fjerne alt? Rapporter heller de videoene du finner med mishandling av barn så skal du se at de også blir fjernet
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Godless Vis innlegg
Han slår ikke, han litt klapper til.. Det jeg vil frem til er at dem ikke har slettet 30talls av andre videoer som viser det samme, det viser jo at det alldeles ikke er så viktig + at jeg finner videoer som viser direkte misshandling av barn. Og denne er ment som dokumentasjon på hva diverse kirker driver med og det finnes flerfoldige videoer som viser misshandling av barn under dåp. Skjønner du nå ?
Vis hele sitatet...
Det at dette er bevis på misshandling gjør ikke at materialet tillates.
Rettningslinjene til youtube forbyr videoer som viser misshandling og nakenhet av mindreårige, videoen inneholder muligens begge deler og derfor slettes den.

At det finnes andre videoer der ute som du mener er verre er bare et bevis på at de ikke klarer å ta alt, da må du gjerne rette oppmerksomheten deres til de videoene slik at de også blir fjernet.
Sitat av Godless Vis innlegg
Han slår ikke, han litt klapper til.. Det jeg vil frem til er at dem ikke har slettet 30talls av andre videoer som viser det samme, det viser jo at det alldeles ikke er så viktig + at jeg finner videoer som viser direkte misshandling av barn. Og denne er ment som dokumentasjon på hva diverse kirker driver med og det finnes flerfoldige videoer som viser misshandling av barn under dåp. Skjønner du nå ?
Vis hele sitatet...
Er ikke akkuratt ukjent at religiøse sekter mishandler unger å gjør andre ting med dem. Uansett religion.
Sitat av Godless Vis innlegg
Youtube fjernet videoen som var sett nesten 12k ganger hvor det dokumenteres at en Fransk prest klapper til en baby under dåp, videoen
ble postet 21.jun.2018.. så det er over ett år siden den ble postet.

Video viste i helhet hva som skjedde og i beskrivelsen under hadde jeg beskrevet situasjonen og konsekvensen dette hadde for denne presten.

YT begrunner slettingen med dette:

"How your content violated the policy Content that depicts the physical,
sexual or emotional mistreatment of minors is not allowed on YouTube.
We review educational, documentary, artistic and scientific content on a case-by-case basis.
Limited exceptions are made for content with sufficient and appropriate context and where the purpose of posting is clear."

Nøyaktig samme video som den som ble slettet:
https://www.youtube.com/watch?v=oqz64UMPuP0

Søker en "Preist slaps kid" fant iallefall jeg minst 30 videoer som viser samme video. Noen varier med audiovisuelle kommentarer eller lignende.

Finner også videoer som viser direkte misshandling av barn.

Hva mener dere ? Er dette en riktig avgjørelse av YT ?
Vis hele sitatet...
Har du lest begrunnelsen?
Sitat av Godless Vis innlegg
Han slår ikke, han litt klapper til.. Det jeg vil frem til er at dem ikke har slettet 30talls av andre videoer som viser det samme, det viser jo at det alldeles ikke er så viktig + at jeg finner videoer som viser direkte misshandling av barn. Og denne er ment som dokumentasjon på hva diverse kirker driver med og det finnes flerfoldige videoer som viser misshandling av barn under dåp. Skjønner du nå ?
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på det å slå og det å klappe til noen da?
Om noen kommer å slapper til deg i trynet, kan de da nekte for å ha slått deg?
Nei, det kan de ikke.
Du kan jo forsåvidt også gå å klappe til en politimann og prøve deg på samme unnskyldning...

Du skal frem til at det finnes flere videoer av den samme videoen?
Youtube har ingen regler som tilsier at folk ikke kan laste opp en video som allerede er lastet opp fra før, det finnes tusenvis av like videoer der inne.

Det som mest sannsynlig har skjedd her er at kontoen som opprinnelig lastet opp videoen ble flagget/rapportert, videoen har så blitt lastet opp på nytt av andre brukere med mindre følgere som fører til at mindre folk ser det og mindre folk rapporterer det som igjen fører til at youtube ikke sjekker det opp.

Du oppsøker aktivt videoer av folk som misshandler barn? eeh.....
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Virker som du prøver å få i både pose og sekk her. Det er dokumentasjon på mishandling, som du sier, men YouTube skal likevel ikke fjerne det når det står rett ut at de ikke tillater det innholdet?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Norwegian
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Virker som du prøver å få i både pose og sekk her. Det er dokumentasjon på mishandling, som du sier, men YouTube skal likevel ikke fjerne det når det står rett ut at de ikke tillater det innholdet?
Vis hele sitatet...
Om det virkelig hadde vært så problematisk så hadde dem vel jaktet ned den samme videoen ifra andre brukere, men nei.. det tar dem seg ikke bryet meg å gjøre. Det sier jo bare hvor viktig dette egentlig er for dem.... Gjør det ikke ?

Søkte opp en av de samme videoene for 1 uke siden, fant vel 5-6 som dokumenterte akkuratt det samme.

Så ja, Det er kjempeviktig å ta disse barnemisshandlings videoene ned ser du..

Nei, for meg handler dette om å dokumentere hva som foregår i de religiøse miljøer og dette er INGENTING av hva misshandlig som skjer, men YT har det siste året skjært kraftig ned på å dokumentere ting som går i mot andres sannhet. Men ser at en må finne andre plattformer for å ytre min motstand mot dritten, for på YT har man ikke ytringsfrihet.
Sitat av Godless Vis innlegg
Om det virkelig hadde vært så problematisk så hadde dem vel jaktet ned den samme videoen ifra andre brukere, men nei.. det tar dem seg ikke bryet meg å gjøre. Det sier jo bare hvor viktig dette egentlig er for dem.... Gjør det ikke ?

Søkte opp en av de samme videoene for 1 uke siden, fant vel 5-6 som dokumenterte akkuratt det samme.

Så ja, Det er kjempeviktig å ta disse barnemisshandlings videoene ned ser du..

Nei, for meg handler dette om å dokumentere hva som foregår i de religiøse miljøer og dette er INGENTING av hva misshandlig som skjer, men YT har det siste året skjært kraftig ned på å dokumentere ting som går i mot andres sannhet. Men ser at en må finne andre plattformer for å ytre min motstand mot dritten, for på YT har man ikke ytringsfrihet.
Vis hele sitatet...
Det var sannsynligvis ikke et menneske som fjernet videoen din, men en bot. Sannsynligvis pga nakenhet og vold mot barn som den har detektert i videoen.

PS: Fjerning av din video var nok ikke ment for å ta knekken på ytringsfrihet, men rett og slett en moderasjonssystem bestående av boter som er langt fra perfekte. YouTube har ikke kapasitet til å ansette så mange mennesker til å gjøre jobben, rett og slett pga mengden av videoer som blir publisert der hver dag.
Sist endret av Stray Wanderer; 27. november 2019 kl. 08:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Godless Vis innlegg
Om det virkelig hadde vært så problematisk så hadde dem vel jaktet ned den samme videoen ifra andre brukere, men nei.. det tar dem seg ikke bryet meg å gjøre. Det sier jo bare hvor viktig dette egentlig er for dem.... Gjør det ikke ?
Vis hele sitatet...
Hvis de var klar over dem, så hadde de vel sannsynligvis gjort det. At de ikke har 100% koll på alt som blir lastet opp, blant 18 000 timer video hver time, er ikke et kjempeargument for at de nødvendigvis egentlig gir faen. Et flott eksempel på dette er at de nå har fjernet videoen du linket til som eksempel på at de ikke fjerner nok.

Sitat av Godless Vis innlegg
Nei, for meg handler dette om å dokumentere hva som foregår i de religiøse miljøer og dette er INGENTING av hva misshandlig som skjer, men YT har det siste året skjært kraftig ned på å dokumentere ting som går i mot andres sannhet. Men ser at en må finne andre plattformer for å ytre min motstand mot dritten, for på YT har man ikke ytringsfrihet.
Vis hele sitatet...
Du kan velge å tro at det er fordi det er "religionskritisk", men det virker som en noe enklere forklaring at det veldig åpenbart viser noe de har "forbudt" i regelverket sitt, og konteksten som kanskje gjør det "lov" likevel kan være vanskeligere å få øye på. Så kan man argumentere for at det har opplysningsverdi, eller at de har vært en tanke trigger-happy (som er et kjent problem med YouTube) osv., men det blir noe annet. Ytringsfrihet er uansett et dårlig argument. Ytringsfrihet betyr ikke at du kan si alt du vil, når du vil, hvor du vil og forvente null konsekvenser, og slett ikke at private foretak (som YouTube) er pålagt å gi deg en megafon du kan si det gjennom.