Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 806
hviste ikke helt hvor jeg skulle poste denne(håper det er rett)

Pc'en min slår seg av helt uten feilmeldinger eller noe.
det er liksom om strømmen gikk. får å få på pc'en så må jeg dra utor støpselet og sette det inn igjenn.
lurte litt på om det kunne vera for liten strømforsyning.

er det noen som har opplevd det samme? evt. hva kan vera gale?


Har:
400w PSU
Athlon 64 3200+
2 gig ram
320 gig western digital hdd
40 gig samsung hdd
1 Dvd-brenner
1 CD-brenner

takker for svar.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
vel, du kan jo sjekke om maskinen overopphetes. Eller så kan du ta en BurninTest og se da om det evt er noe galt. Hvis du ikke finner noe og det fortsetter, ta den med til nermeste elektroforhandler og få de til å se på den
cpu temp er maks på 39c
gpu temp er maks på 46c

trur ikke det er noe med tempen, men hva er BurninTest?

takker for svar.

edit: glemte å si at jeg har XFX GeForce 7600 gt
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Er det tempraturen du har på cpu og gpu, eller er det maks som er satt i BIOS?
BurninTest er et program som tester alle komponentene på maskinen din. Det kjører alt på maks for deg. Så den finner ut om det ligger en feil et sted. Husker ikke hvor du finner det da men
ja det er tempraturen på CPU og GPU.
for prøve BurninTest senere i dag da.
Jeg posta akkurat det samme problemet for en måneds tid siden. Skjønte ingenting, trodde det var overoppheting.

Årsaken viste seg å være at døra til skapet som pc-en sto i var helt inntil av/på knappen, så når jeg sparket borti denne døra eller lukket den igjen så slo jeg av maskina... følsom knapp, skjer sikkert ikke andre steder enn hos meg though....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Murdoc
Jeg posta akkurat det samme problemet for en måneds tid siden. Skjønte ingenting, trodde det var overoppheting.
Vis hele sitatet...
http://www.catb.org/jargon/html/magic-story.html

A story about magic... ganske spesielt
Skriv og hvilke skjermkort du har. Har du BKK? På Torsdag hadde de problemer med strømnettet og fikk blink (230V til 0V til 230V) to ganger. Var ikke på jobb idag men det kan høres ut som om det samme skjedde.
skjermkorte står lenger oppe i tråden(XFX GeForce 7600gt)
hva er BKK?

edit: Får ingen feilmelding på BurninTest heller.
Sist endret av redkite; 3. november 2006 kl. 22:31.
Sitat av redkite
hva er BKK?
.
Vis hele sitatet...
http://www.bkk.no
Bergen Kraft Kompani (eller noe sånt), de som leverer strømmen i og rundt Bergen.
Vet ikke hvem som leverer der du bor.
Uansett, skal ikke strømforsyninger klare et visst antall mikrosekunder med spenningsfall uten å skru av maskinen?