Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 655
Hvem/hvor i Norge selger de beste / billigste internet-kabler på 5 meter, 10 meter, 20/30 meter ?

Går utifra at Power og Elkjøp ikke er de billigste på dette ?

Er det noe kvalitetsforskjeller å snakke om om man velger billigste / dyreste kjøp ?
Sist endret av Hoppeliten; 2. mai 2023 kl. 14:59.
Om du har tilgang på et hvilket som helst serverrom/ ikt fordeling er disse alltid fulle av div kabler som ikke er i bruk.
Alcadon har ganske greie priser, men ikke sikker på om du får handler der som privatperson.
De kablene på clas ohlson synes jeg er veldig greie. Der har jeg handlet i alle lengder av cat 6. På 25m så blir det ca 16kr pr meter. Hos power på 20 meter koster det ca 25kr pr meter. Begynte å handle inn 25 meter hos clas ohlson, uansett om jeg bare skulle ha en meter. Kapper til lengen selv. Har benyttet meg av disse i trekkrør også. Ganske fornøyd med de. Men de er sikkert ikke de billigste i Norge.
Sist endret av FranZe; 2. mai 2023 kl. 23:54.
Det er ganske store forskjeller på kvalitet, men om det har noen praktisk betydning for det du skal gjøre er derimot ikke sagt. Hvis du skal trekke i rør så vil det lønne seg å kjøpe bulk på rull, da betaler du et sted mellom 4-10 kroner meteren, avhengig av om du skal ha Cat 5e, Cat 6 eller Cat 6a. Hvis du skal bruke det hjemme så trenger du trolig bare Cat 5e, men personlig bruker jeg kun Cat 6 da det er litt mer fremtidsrettet. Du trenger nesten garantert ikke Cat 6a, da det kun er for lengre spenn på 10GBASE-T, som gjerne ikke er spesielt relevant for de fleste.

Jeg kjøper det meste av kabler fra CBK, men tror ikke de selger til privatkunder. Hvis du skal ha mange kabler så er de ekstremt billige.