Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 644
Hei, jeg fikk ny cpu idag fra net on net. Jeg vett ikke om pinsa var bøyd når jeg fikk den eller ikke, mistet den i bakken når jeg skulle ta den ut av esken. Så ser jeg at noen av pinsa var bøyd, prøvde å sette den inn men det ville ikke funke. Har netonnet noe garanti/retur jeg kan bruke til å få igjen penger eller få en ny CPU?
Takk for hjelp, har sendt inn mail til kundeservice til net on net.
Har du prøvd å sette inn CPUen uten å rette opp pinsene først? Isåfall tror jeg du har ødelagt den og hva NetOnNet yter av service kan ikke vi vite når du egentlig har ødelagt produktet selv. Om du ser under CPUen nå er det noen pins som er knekt helt av? Hvis ikke bruk f eks en 0,8MM trykkpenn om du har til å forsiktig bøye dem rett og prøve igjen.
99% sikker feilen skjedde når du mistet mistet cpu i bakken. Svært lite som skal til. Så klart netonnet har service/garanti, du kan prøve deg på en spansken, men tror ikke du kommer langt med den. Ta denne på din kappe (selv hvor surt det er)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har hatt suksess med hostehøvel og rette bøyde pins. Om de ikke er knekt da
Her er en video jeg skulle ønske jeg så før jeg forsøkte å rette ut noen bøyde pins på en cpu: https://www.youtube.com/watch?v=y8U2NkbiMAI