Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 962
Hvordan ser et skjøte ut? (Søkt på google) Og hvordan er reglene for å pårope seg jord? Jeg tenker på slik de gjorde det i gamle vesten. "Jeg var her først! I claim this land for myself"
Det er vel ikke så mange steder du kan pårope deg jord lengre? Tror nok staten eier alt som ikke allerede er privat. Men det er vel et helt vanlig papir som det man har i dag som sier at man eier sin egen eiendom?
Trådstarter
Hm..vel har den ideen at man må kunne pårope seg jorden om ingen andre har gjort det før deg og at du fysisk må være der? For eksempel om jeg drar til sørpolen og påroper meg noen mål som ingen andre har gjort. Eller en plass i Sahara ingen andre ennå har satt sin fot på Bare filosoferer, men ingen som har et bilde av et skjøte da? ...for jeg finner ingen
Det finnes selvfølgelig ingen steder i verden som ikke er gjort krav på av andre stater/land. Det er jo derfor det finnes suverene stater. Det spiller ingen rolle om det ikke har vært folk akkurat på det stedet.
Trådstarter
Joa kanskje det, men hva med i verdensrommet? Om jeg skulle oppdage en stjerne. Hva ville prosedyren være om jeg skulle gjøre krav på stjernen? Eller kanskje en komet
Vet ikke helt om du kan gjøre krav på en stjerne, men du kan kjøpe en for noen hundre kroner. Kjenner en som kjøpte til dama på bursdagen, lurer på hvordan hun reagerte på det
Hvis du oppdager en stjerne eller en komet får du kalt den opp etter deg hvis du vil. Når det gjelder eiendomsretten til stjerna må det jo være noen som skal bestemme at du får lov til å eie stjerna, for å få det formelt vedtatt. Jeg vet ikke hvem det skal være.

Egentlig er jeg glad for at det ikke går an, ofrdi det ville vært utrolig irriterende hvis USA hadde eid månen f.eks.
Trådstarter
Man kan jo kjøpe land på månen da..
Opprinnelig postet av proVista^
Man kan jo kjøpe land på månen da..
Vis hele sitatet...
Det er bare noe jug for å lure folk for penger. Søkte litt på Google og fant noe som heter The Outer Space Treaty of 1967 hvor det rettslig slås fast at alt utenomjordisk land tilhører menneskeheten og alle står fritt til å ferdes hvor som helst og bruke hva som helst. Dermed kan du ikke rettslig kjøpe land på månen, men det er jo en morsom gave likevel.
Et unntak er kanskje Arktis/Antarktis. Tror ikke noen eier land i tradisjonell forstand der.
Har ikke sett noe kart der de to polene er delt opp ihvertfall ..
Trådstarter
Så hvordan er fremgangsmåten for å pårope seg jord? Finner ikke noe informasjon noen steder.
Opprinnelig postet av proVista^
Så hvordan er fremgangsmåten for å pårope seg jord? Finner ikke noe informasjon noen steder.
Vis hele sitatet...
Gå på kommunen, og spør.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Hva med å gå til krig mot månen, for deretter å overta landet?
Trådstarter
Nee...månen er gay og dessuten er det ingen der. Koster penger gjør det også