Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 814
Disse nye motorene som brenner Hydrogen og Oksygen og kun får Vann (H2O) til utslipp, hvordan går vannet ut?

Hvis det gjemmes i en tank blir bilen tung og det virker unødvendig og dra på vann, men...

Hvis vannet slippes ut på veien blir det glatt (tenk spesiellt om vinteren), og grusveier, veier med mye "løst" jord runt kommer til å bli suprehøl...

Hvorfor ikke la det fordampe rett fra motoren?

Det kommer til å regne som faen _ALLTID_ da!
Vannte slippes som vanndamp og forsvinner opp i atmosfærene for å regne ned på jorden igjen.

Det vil nok ikke bli mer regn, for de skal jo utvinne hydrogenet fra vann (det er iallfall den metoden jeg hørte at var mest attraktiv). Vil iallfall tro de har tenkt på denne problemstillinga.
Det kommer vel som vanndamp, og jeg tror ikke det er snakk om så utrolig mye, kanskje noen dråper på en liten tur, så tror nok det vil gå bra.

edit: må lære meg å refreshe før jeg poster
Vanndamp høres mest logisk ut, men når det er virkelig kaldt ute, vil ikke da dampen nedkjøles og omgjøres til vann?

Det jeg også tenker på er om effekten til disse motorene? Blir de slakkere enn bensin? Og lager disse motorene/bilene støy?
bobbo's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Øby
Vannte slippes som vanndamp og forsvinner opp i atmosfærene for å regne ned på jorden igjen.

Det vil nok ikke bli mer regn, for de skal jo utvinne hydrogenet fra vann (det er iallfall den metoden jeg hørte at var mest attraktiv). Vil iallfall tro de har tenkt på denne problemstillinga.
Vis hele sitatet...
Det blir ikke mer vann, men mer omsetning... Og da regner det mer...

Det er da litt utslipp fra eksos og, men det er så JÆVLIG mange bilder i verden vet dere..
Det kommer jo an på effekten de klarer å ta ut av hydrogenet. Hydrogen forbrenner litt raskere enn bensin, dermed større trykk, men spørsmålet er jo om de klarer å hente ut kraften effektivt.
I like turtles
Skyfex's Avatar
vell: Det er ikke snakk om forbrenning i tradisjonell stand. Hydrogenbiler fungerer slik at O2 og H kommer inn på hver side av et tynt lag. Dette laget slipper bare enkeltprotoner igjennom. Det betyr at elektronet til Hydrogenet må gå en annen vei. Elektronene blir ledet igjennom en ledning og over til den andre siden, slik får man en elektronisk krets. Dermed kan man drive en elektronisk motor.

Brenncellene finnes, men det finnes ingen stor distribusjonskanal for hydrogen enda.

Hydrogen er mye mer miljøvennlig enn bensin, selvfølgelig. Men det er vanskelig å produsere nok hydrogen. Man kan trekke det ut av vannet, men da må man bruke energi. Og mesteparten av dagens energi blir laget av Olje, så da er vi like langt. Men noen har forsket på å bruke alger til å utvinne hydrogen. Da får man et effektivt solkraftverk. Det kan også hende vi får til fusjon med deutrium og tritium (hydrogen isotoper), og da har vi mer en nok kraft til å utvinne den hydrogenen vi trenger til bilene (og det som fusjonskraftverket bruker).

Avgassene kommer i form av vanndamp ja.. Ikke store mengder, ville nok ikke rennet som en foss om det var avkjølt. Men det er enkelte som har begynt å peke ut at Hydrogen biler kan ha stor påvirkning på miljøet. Men hvor stor? Større enn drivhuseffekten bensinbiler lager? Jeg tror ikke det blir et altfor stort problem. Om det gjør det så kanskje vi kan lagre vannet i en tank. Vi får se..
bobbo's Avatar
Trådstarter
Ok... Det om fusjon reagerte jeg på, siden ingen kjente matrialer er sterke nok til å brukes til fusjon. Her snakker vi om millioner av grader
I like turtles
Skyfex's Avatar
Plasmaen som blir skapt i fusjon blir holdt sammen i senteret av en Smultring formet beholder ved hjelp av et magnetfelt. Dermed trenger ikke materialene å være i direkte kontakt med plasmaen. De har allerede fått til fusjon, men problemet er å skape varme nok forhold til at fusjonen kan holde seg selv gående. Man trenger lasere som er i stand til å åpne temperaturer mange ganger høyere enn temp. på solens overflate. =) Sist jeg skjekket regnet forskere med å ha en fungerende eksperimentel internasjonal reaktor innen 2020.
Synes det var et merkelig spørsmål, lurer vel på mye spennenden du Går ut ifra at du er fra bergen og ikke er så glad i regn..?

Blir litt vann fra vanlige biler og fra eksosen men tror aldri dette blir nok til å bli noe betydelige mengder.. men så har jeg ikke så mye greie på dette systemet.Søker dy på google finner du det nok ut ganske kjapt...!?

Er mer fan av Ford sin hamp bil jeg da, en bil som går på rein gall, ser for meg freaksa bruke eksospotta som sjobb....
Hvis vi kan regne med at det er 1000 mm/år nedbør i snitt på jorda, regner det hvert år 5*10^15 m^3 vann i året, som er 5 milliarder milliarder liter vann. Kanskje 1000 mm nedbør/år er litt mye, men uansett blir nedbøren fra bilene mikroskopisk i forhold.

Det går an å lage hydrogen av vann ved elektrolyse, men da fungerer hydrogenet bare som energibærer. Noe energi går tapt, men det kan være verdt det, fordi det er vanskelig å lage gode batterier.
Brenselceller slipper ut i snitt ca 150-180 g/km med vann, en vanlig bensinmotor slipper ut 200-250 g/km med vann, samme for dieselmotorer.

Brenselceller avgir altså mindre vann pr km. Dere finner info om dette på NTNU sine sider, men husker ikke hvor det var, google it, som dere så fint sier.

Mhp ovennevnte verdier, dette vet jeg som "fækts" da jeg er maskinist av yrke og utdanning.
Opprinnelig postet av bobbo
Disse nye motorene som brenner Hydrogen og Oksygen og kun får Vann (H2O) til utslipp, hvordan går vannet ut?

Det kommer til å regne som faen _ALLTID_ da!
Vis hele sitatet...
Men tanken var fin den...

tnk på under krigen da når bussa, hvertall gikk på damp?+ mage andre inretninger som går/gikk på damp!
Global oppvarming kommer nok til å ta seg av økt regnvær, så det trenger du ikke bekymre deg fo

Fækts æ kult