Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4423
Hvordan slår man et amerikansk telefonnummer? Sånn feks "1-800-freecall-9" eller noe. Hvordan slår man ordene?
På tastene er det tre bokstaver. Trykk på den tasten med den bokstaven du er ute etter.
På mobilen min blir freecall; 3-7-3-3-2-2-5-5.
Går utifra at det er standardisert hvor disse bokstavene er på tastaturet
Det virker jo logisk,
men mulig man må gjøre det som god gammeldags sms(før t9)

f=333
r=777
e=33
e=33
c=222
a=2
l=555
l=555

men det blir jo veldig mange tall da!
1-8-33377733332222555555
Det er riktig som Xtrax sier. Du bruker bokstavene som er på tall-tastene. Og bare en gang.
[offtopic]
1-800-freecall-9 er ikke et gyldig Amerikansk tlfnr, det er to siffer for mye.
Amerikanske og Canadiske tlfnr er bygget opp slik: 1-234-567-8901. 1 er landskode (47 i Norge) 234 er statskode (f.ex 713 er Texas) 567 er områdekode (f.ex 689 er Houston) og til sist 8901 som er abonnentsnummer. Du må alltid slå minst områdekode+abonnementsnummer (3+4 siffer).
[/offtopic]
Hvis du vil ringe sånne nr så er det akkurat som å skrive en melding på mobilen med ordbok. Samme prinsippet. hvis nr er 1-800-freecall så er det bare å se på hvilken tast tilsvarende bokstav sitter. Skal du ha f, så er det på 3 tasten på telefonen. Denne tasten representerer d e og f. så da blir r 7, ettersom 7 representerer p q r og s. hvis du skal skrive freecall på melding med ordbok blir kombinasjonen 37332255. Håper du ble noe klokere av dette............
det har vel allerede blitt sagt ?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Dessuten har dette også vært diskutert på forumet tidligere.

Haje
Lat som om du skriver med T9-Ordbok slått på på mobiltelefonen, da burde det gå bedre.
Åssen går dette opp i New York? I følge vikingen så er det 5 siffre til abonennt... I Området Manhatten i NY så bor det 8mill mennesker...
Opprinnelig postet av vikingen
1 er landskode (47 i Norge) 234 er statskode (f.ex 713 er Texas) 567 er områdekode (f.ex 689 er Houston) og til sist 8901 som er abonnentsnummer. Du må alltid slå minst områdekode+abonnementsnummer (3+4 siffer).
[/offtopic]
Vis hele sitatet...
Det stemmer at det forste tallet er landskoden, akkurat som +47/0047 (Norge). De neste tre sifferne der derimot ikke statskode. Det er ingenting som heter statskode. Det er district-code. Det er nermere fem forskjellige distrikkt koder bare i Houston.
awt
Trådstarter
Telefonnummeret jeg brukte var kun et eksempel jeg kom på i farta, og så må dere huske at det er ikke alle som bruker T9, jeg har aldri brukt det, og kommer aldri noensinne til å bruke det heller.

Uansett, takk for svar.