Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1323
Sitter her og venter på ADSL. Telenor bygger ut om 1 måned men det er jo tross alt telenor vi snakker om. Hvis jeg venter nok en måned kan jeg få ADSL levert av E-verket
Det må nevnes at telenor begynte utbygging først da de fikk høre at Energiverket hadde planer om å gjøre det samme, og at E-verket har et mye bedre tilbud.

Bør jeg vente?
Ja.. Vent! Har mange dårlige erfaringer med telenor, og E-verket så jo relativt spennende ut :P
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
Jepps, er egentlig prinsipielt imot Telenor, så det blir nok venting ja. Men man skulle kunne ha hatt telenor i en måned for å så si det opp. Men men
er det ikke 30 dagers retur rett ? :P
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
Er det.. I så fall skal den misbrukes på det verste :P Skal ringe å sjekke!

Edit: 10 dagers angrerett. Vet ikke om det er verdt styret.
Sist endret av Hyllekjeks; 12. april 2004 kl. 14:19.
Vent! Telenor duger rett og slett ikke
Først av alt; Hvor stor forskjell er det på tilbudene?

Er fornøyd med Telenor jeg. Har hatt dem i snart 2 år nå, og det er lite jeg kan sette fingeren på. Kundeservicen er bra, kommer du ikke gjennom via telefon, er det gratis (! ) chat på internett. Jeg har alltid HATET GB sperra, men nå som de har satt opp farten, og fjerna sperra er jeg VELDIG fornøyd. Dette gjør Telenors produkter til noen av de bedre tilbudene på markedet. Lokale leverandører er ikke alltid like stabile (varierer selvsagt), mens jeg aldri har oppdaget at Telenor har gått ned. Men for all del, viss den andre leverandøren kommer med et rimelig mye bedre tilbud, hadde jeg selvsagt valgt det. Viss det derimot ikke er store forskjellen (100+- Kb/s) hadde jeg ikke tvilt på å satse på Telenor.
At E-verket ikke har tilbudet klar om en måned er uvesentlig. En måned må man vel klare seg uten ADSL..
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
så vidt jeg vet er ikke downloadsperra fjernet. Den er bare satt slik at det er gratis å bestille flere Gigabytes. Før det andre er det det hersens brukernavnet og passordet som Telenor på død og liv ska ha. Siden de på toppen av dette stiller opp med 256k upload er det vel rimelig å vurdere andre tilbud. Som nevnt over hadde ikke Telenor noen som helst plan om å bygge ut oppi her før E-verket bestemte seg (da vart det fart da). Har jo noe med å støtte de som setter igang dette å da.

Foresten tror jeg du er ganske alene om å være 100% fornøyd med Telenor.
har sterke tvil om telehor selvom jeg ikke har vært kunden dems før.
men en kamerat av meg fikk tilbud på telefon fra dem om noe ganse billig opplegg, hvor dem sa at alt man betalte for var noe greier for "starten" så betalte man bare for videre "vanlige" regninger. de mottok da en "gjør det selv" pakke, og på regningen var det ført opp for montering, startup avgift, første månedsbedtaling, samt et par hundre kroner for isdn linja dem sa opp for å bytte over til adsl :P
Men hva er forskjellen på fri bruk, og at man må bestille gratis tilleggspakker a 5 GB? Man har lov til å bestille 10 GB når man har 5 GB igjen av "kvoten". Min "kvote" er på 10 GB, og når jeg hadde brukt opp 5 GB av dem, bestillte jeg enkelt å greit 10 GB til. Viss man kan bestille enda mer etter man har brukt opp disse 10 GB'ene, vet ikke, noe som jeg ble oppmerksom i dette sekund Men regner med dette siden de sier at de har fjerna kvoten.
Du kan hente så mange nye kvoter du vil gratis. Husk at grensene kommer tilbake ved nyttår igjen, dette er nok mest for at telenor skal teste kapasiteten/kostnadene ved fri bruk.
De kommer ikke tilbake til de som er abbonenter nå / blir abbonenter før nyttår. Dette fordi at Telenor ikke kan gjøre en endring i abonnementet i negativ forstand uten kundens samtykke. Siden Telenor allerde har forandret på abonnementet (i positiv forstand, dvs lovlig) må de forholde seg til dette. Alt dette tror jeg, er ikke helt sikker. Kan jo hende at Telenor betrakter dette som en reklamekampange elns.. Uansett så blir jeg forbanna viss de går tilbake til gigabytesperrene..
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Finner ikke bedre situasjon å bruke ordtaket "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" i.. Er telenorkunde, og ikke helt fornøyd med det de leverer.. Hele påsken har jeg regelmessig (ca 10 ganger pr dag) blitt kastet av nettet, hvorpå jeg må restarte routeren for å få nett igjen..det er evig hat..hva skal man med gratis chat på internet, når internet ikke fungerer? typisk telenor.. det kan jo såklart hjelpe med småsaker som å sette opp outlook riktig i forhold til online kontoen din, men hjelper lite når linjen bryter sammen..ville testet alternativet..
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
Der har du rett steinlarlima, men det endrer ikke det faktum at det er en elendig løsning med slike sperrer. Bare det i seg selv er en grunn til å vente en måned
For all del, vent på energiverket. Det er tross alt verdt en måned ekstra siden du får bedre linje.
Opprinnelig postet av steinarlima
Først av alt; Hvor stor forskjell er det på tilbudene?

Er fornøyd med Telenor jeg. Har hatt dem i snart 2 år nå, og det er lite jeg kan sette fingeren på. Kundeservicen er bra, kommer du ikke gjennom via telefon, er det gratis (! ) chat på internett. Jeg har alltid HATET GB sperra, men nå som de har satt opp farten, og fjerna sperra er jeg VELDIG fornøyd. Dette gjør Telenors produkter til noen av de bedre tilbudene på markedet. Lokale leverandører er ikke alltid like stabile (varierer selvsagt), mens jeg aldri har oppdaget at Telenor har gått ned. Men for all del, viss den andre leverandøren kommer med et rimelig mye bedre tilbud, hadde jeg selvsagt valgt det. Viss det derimot ikke er store forskjellen (100+- Kb/s) hadde jeg ikke tvilt på å satse på Telenor.
At E-verket ikke har tilbudet klar om en måned er uvesentlig. En måned må man vel klare seg uten ADSL..
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk ganske enig med deg! Jeg har hatt Telenor over et år nå (sperrefri 1024 linje) og er stort sett stor fornøyd! men er også enig med andre at upload linjen til telenor er farlig dårlig, og gjør dem ikke fult så bra som dem kan bli!
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
jeg kommer til å velge E-verket. Det virker ganske dorlig balansert å ha 2000 inn og 256 ut spør du meg. Men takk for all hjelp
Det med at Tele(h)nor suger og alt det der, føler jeg har blitt veldig blåst opp! Jeg har egntlig aldri hatt problemer med Telenor. Linja er stabil, laster med den hastigheten jeg skal, somregel mer....Jeg hadde heldigvis bindene kontrakt når downloadsperra kom, så ble aldri berørt av den :P

Så hvis det er ustabilt internett du er redd for med Telenor, så er ikke det noe å tenke på
Men speed er jo noe ant..
e-verket så jo veldig billig og bra ut! tror det er verdt å vente.
2048 / 512 for 545,- er ikke så værst
Ikke dårlig det...
Telenor har 2048/256 Kb/s til Kr 549,-
Så e-verket var bedre :P
Ikke vent. Telenor er ikke så dårlig som folk faktisk skal ha det til. Og en ting til, vist e-verket er eidsiva så GLEM DET! Skulle instalere eidsiva adsl til naboen, sleit meg ihjel. Man fikk en diskett med en guide. Først skulle man oprette en nettverkstilkobling så skulle man oprette en nettverksklient så skulle man gjøre noe mere med den klienten(husker desverre ikke helt hva det var.) så skulle man kjøre programmet som var med på disketten som skulle oprette en internett tilkobling. Mye enklere med telenor der det bare var med en cd. Eller man kunne instalere tilkoblingen via XP veiviseren. I ditt tilfelle er Telenor tingen! :-)

Poenget mitt er: Er e-verket godt etablert som adsl leverandør i resten av landet, og har de erfaring med levering til privatkunder? Eidsiva greier en gang ikke å holde linja til en bedrift som betaler 5000kroner i mnd stabil. ("den er mere nede enn oppe" sa en ansatt)
Sist endret av delro0n; 13. april 2004 kl. 15:59.
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
E-verket f[r itonisk hjelp og st0tte av Telenor for aa sette opp linja. Men jeg tror faktisk jeg gaar for Telenor. Saa skifter jeg i stedet naar det har gaatt ett aar

Ja, jeg sitter og skriver med engelsk tastatur.
Jeg har heller aldri hatt problemer med Telenor bortsett fra den første måneden etter installasjon, som er nå 3 år siden. Helt fornøyd med Telenor, og ville aldri byttet for andre som nextgentel/catch osv. (Bortsett fra Lyse, Bredbåndsfabrikken og slikt, men det er en annen sak )
Godt valg hyllekjeks. Jeg har hatt adsl fra Telenor i 3 år nå. Og har ikke hatt noen problemer i det heletatt! Hastighetene går iallefall ikke under det du betaler for. Har en 20-40kb/S mere bestandig.
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
ja, men e-verket har allerede vert ute i lokalavisen og i intervjuet nevnte sjefen at de ikke hadde noe erfaring med dette. Jeg vet i allefall hva jeg betaler for + at jeg kommer til å gå på veggen den måneden jeg evt. måtte ha ventet.
Har samme erfaring som intenzo. Telenor hadde hos oss litt startsproblemer (pga utbygging), men har siden da fungert smertefritt.