Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  458 33538
Er serveren på namalsk nå ? og har serveren skiftet navn til freak dayz - namalsk ? evtl noen som kan hjelpe meg med denne erroren: you are running an incorrect version of dayz namalsk
burde vært möderatör
Er ikke spesielt vanskelig å downgrade til 0.72 da... men 0.73 hadde egentlig vært awesome. Bloodsuckers er sjeldnere, de har til tider blood bags på seg, og hvit ghillie varmer mer enn grønn ghillie.

Blizzard: ja, jeg og noen venner er med å game ikveld.
Hadde vært fett hvis folk begynte å spille på denne serveren igjen, har vært lite folk i det siste.

Blixus: har du DayZ Commander? Hvis ikke, skaff dette. I DayZ Commander går du i install/update oppe i høyre hjørne og der skal du installere Arma 2 99515, DayZ 1.7.4.4 og Namalsk 0.72. Gå deretter i settings i DZC og huk av "launch with steam" og "replace original ARMA2OA files with bla bla bla". Da skal det funke
Sist endret av pappabetaler; 7. januar 2013 kl. 17:19.
Takk takk, pappabetaler skal prøve det

Holder på nå :-) fynker forhåpentligvis

Im in takk

ehm, dere ? jeg var nettopp på serveren. jeg stod i ro litt, og plutselig kom det et monster å slo på meg ? hva er detet for noe ?
er serveren oppe?
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Blixus Vis innlegg
Takk takk, pappabetaler skal prøve det

Holder på nå :-) fynker forhåpentligvis

Im in takk

ehm, dere ? jeg var nettopp på serveren. jeg stod i ro litt, og plutselig kom det et monster å slo på meg ? hva er detet for noe ?
Vis hele sitatet...
muligens en zombie?
neida, er mulig at det var en bloodsucker kanskje, relativt sjeldne da

vurderer å joine i løpet kvelden for å se hvordan serveren er, er det mange freaks som biter små bambi's? eller får jeg gå på egenhånd og skaffe litt gear før jeg blir skutt? ^_^
noen som skal spille idag?
Kan serveren gå tilbake til chernarus ? :-) Namalsk va skummmmmmmmelt
Hvis noe er interessert så har jeg en Private Hive server med 50 slots, 25 vehicles, restart hver 3 time, Chernaurus, alltid dag og regular. Den er ikke passordbeskyttet. På dayz Commander kan man søke på Pointpinnacle.com eller så er Ip: [COLOR="Blue"]5.63.147.44:3255[/COLOR] Serveren er alltid oppe og jeg ønsker alle velkommen, men som mange andre servere er det nulltoleranse for hackere.
Sist endret av Exlr8; 10. januar 2013 kl. 15:12.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blixus Vis innlegg
Kan serveren gå tilbake til chernarus ? :-) Namalsk va skummmmmmmmelt
Vis hele sitatet...
Der har du/dere et alternativ til Chernarus. Lykke til.
Nei, vil på din server ;-)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
To be honest er jeg drittlei Chernarus. Namalsk er en kjedelig map, på grunn av at så fort du har gear nok til å overleve (warm clothes, axe, box of matches og knife, har du vunnet spillet.) Det er ingenting mer å gjøre. Vehicles finner man lett fordi mappen er så liten, og våpen er praktisk talt overalt.
Hvis et map-bytte er aktuelt så nominerer jeg Taviana, da den er mye mer spennende og bedre gjennomført enn Namalsk og de andre.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Namalsk er en kjedelig map, på grunn av at så fort du har gear nok til å overleve (warm clothes, axe, box of matches og knife, har du vunnet spillet.) Det er ingenting mer å gjøre.
Vis hele sitatet...
Vunnet spillet? Hva med å bekjempe kompisgjengene som lusker rundt etter best mulig loot der ute? Hva med kampen om å overleve lengst mulig? Er jo hele poenget med mapet. Ingenting er kjekkere en å dra på hevntokt etter fyren som drepte deg Namalsk er gøy.
Har faktisk ikke sett verken server eller tråden, men anbefaler mappen taviana (.com versonen) grunnet spennende og ny måte å spille det på føler jeg, også er det jo c130j cargofly også og det er jo bare konge å fly
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Skal bare reklamere for en server med Cherno mappet som jeg er med og modererer. Flere ekstra bygninger, samt en del andre ting er lagt til derfor er det ikke kjedelige gamle chernaruss - Mer vil også bli lagt til. Det er også ekstra vehicle spawns og mer. Problemet er bare at vi 6-7 som normalt spiller der egentlig ikke har så mange fiender å bekymre oss for, derfor ville det vært svært fint om flere spillere kom. Jeg håper noen av dere velger å starte en karakter her, hva har du å tape ?
Bare søk på Banic i dayz commander eller koble til via IP: 173.192.170.98:3000
3000 er porten altså.
Håper på noen banditter der også
Sist endret av Quakecry; 11. januar 2013 kl. 18:23.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Skal bare reklamere for en server med Cherno mappet som jeg er med og modererer. Flere ekstra bygninger, samt en del andre ting er lagt til derfor er det ikke kjedelige gamle chernaruss - Mer vil også bli lagt til. Det er også ekstra vehicle spawns og mer. Problemet er bare at vi 6-7 som normalt spiller der egentlig ikke har så mange fiender å bekymre oss for, derfor ville det vært svært fint om flere spillere kom. Jeg håper noen av dere velger å starte en karakter her, hva har du å tape ?
Bare søk på Banic i dayz commander eller koble til via IP: 173.192.170.98:3000
3000 er porten altså.
Håper på noen banditter der også
Vis hele sitatet...


Har dere vurdert og prøve å legge til DayZ+ på den? Prøvd det noen ganger og syntes selv det er en god oppgradereing
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Er det folk der nå?
For og tulle litt.. i dag kommer den allmektige Benjy på serveren med min partner. Hva er så denne ipen eller navn på servern? har ikke lest allt her.. men ja håper og se dere i kveld! heter Benjy ingame også

ikke bytt map. namalsk er det beste custom mappet. chernarus er såklart aller best

finner ikke servern.. er den nede?
freak-server heter den, men vet ikke om den er nede... du har jo vært på før
Var på en kveld da den fortsatt var chernarus..
når jeg går inn i et game så går jeg fra 40-60 i ms til 1000-2000 i ping. vet noen hva problemet er, eller har noen andre samme probleme?
Hei!
Da jeg mistenker at det ikke lenger er noen DayZ Freak-server, vil jeg anbefale en til dere.
Den heter "DayZ Viking Hive" og har IPen er; 109.189.237.121:2302

Den er satt til å følge vår tid, dvs. Det er dag på servern når det er dag her.
Restart hver 6. time, og har ikke så alt for mange folk, noe jeg vil endre på.
Det er mange Admins til å holde orden, og alle er vennlige. Server owner tar godt imot forslag til å forbedre servern, og er også vennlig, men ikke særlig aktiv på servern.

Serveren har en Facebook side, link her.
Her blir det postet passord og oppdateringer, og alle kan legge ut bilder og skrive innlegg her.

Håper å få folk fra Freak inn på servern, og at det blir fler folk innpå jevnlig.
Og her er en som jeg har, med 8 timer offset, så natt begynner ca kl 1, og slutter rundt 3 på ettermiddagen - så primetime blir dagtid. Et greit alternativ til "Viking Hive"

Norway Stavanger heter den, og har IP: 81.166.125.90:21020

Den er nystarta, så det er ikke så mange spillere, men det skal nok forandre seg etterhvert
De neste dagene vil den bli tweaket og satt opp skikkelig, hadde første testrun idag.

HATER hackers, så de blir bannet så fort jeg (og etterhvert andre admins) er sikker på at de cheater. Kom gjerne med bevis. Det vil IKKE bli som Norway 9 f.eks. som er berryktet for hackere... PM meg med skype navn, så legger jeg dere til, så dere kan rapportere hvis dere ser en cheater (er mye online på skype...)
Sitat av Jay-O Vis innlegg
Og her er en som jeg har, med 8 timer offset, så natt begynner ca kl 1, og slutter rundt 3 på ettermiddagen - så primetime blir dagtid. Et greit alternativ til "Viking Hive"

Norway Stavanger heter den, og har IP: 81.166.125.90:21020

Den er nystarta, så det er ikke så mange spillere, men det skal nok forandre seg etterhvert
De neste dagene vil den bli tweaket og satt opp skikkelig, hadde første testrun idag.

HATER hackers, så de blir bannet så fort jeg (og etterhvert andre admins) er sikker på at de cheater. Kom gjerne med bevis. Det vil IKKE bli som Norway 9 f.eks. som er berryktet for hackere... PM meg med skype navn, så legger jeg dere til, så dere kan rapportere hvis dere ser en cheater (er mye online på skype...)
Vis hele sitatet...
ska prøve ut denne i morgen
Vi har fått opp en FB gruppe for serveren - der kan folk poste og diskutere, foreslå og trade osv. "DayZ Norway 13" heter den.

Holder fremdeles på med småjusteringer, men alt skal være fullt spillbart nå.
folkens, jeg prøvde å sette opp min egen server
DayZ 1.7.2.4, men før jeg får komme inn, får jeg denne meldingen
Player Kristoffer kicked off by BattlEye: Script Restriction #90
ser også at andre tilfeldige spillere prøver å komme inn på serveren, men får samme feil.
jeg skriver dette her, fordi jeg vet ikke hvor dette passer, men hjelp meg plis.. :/
Sitat av Blixus Vis innlegg
folkens, jeg prøvde å sette opp min egen server
DayZ 1.7.2.4, men før jeg får komme inn, får jeg denne meldingen
Player Kristoffer kicked off by BattlEye: Script Restriction #90
ser også at andre tilfeldige spillere prøver å komme inn på serveren, men får samme feil.
jeg skriver dette her, fordi jeg vet ikke hvor dette passer, men hjelp meg plis.. :/
Vis hele sitatet...
Du er vel ikke samme Kristoffer som var på Nor13 i helga?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Blixus Vis innlegg
folkens, jeg prøvde å sette opp min egen server
DayZ 1.7.2.4, men før jeg får komme inn, får jeg denne meldingen
Player Kristoffer kicked off by BattlEye: Script Restriction #90
ser også at andre tilfeldige spillere prøver å komme inn på serveren, men får samme feil.
jeg skriver dette her, fordi jeg vet ikke hvor dette passer, men hjelp meg plis.. :/
Vis hele sitatet...
Kan ingenting om serverdrift, men her står det meste så jeg kan forstå og feilsøke hvertfall: http://dayzcc.tk/index.php?page=Thread&postID=8283
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Anbefaler forøvrig å adde flere bygninger og slikt til chernarusmappet om du hoster - Gjør det mye bedre.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
takk for hjelpen, skal prøve nå

Sitat av Jay-O Vis innlegg
Du er vel ikke samme Kristoffer som var på Nor13 i helga?
Vis hele sitatet...

Jeg var på Nor13 i helga jo :-) hvordan det ?
Sitat av Blixus Vis innlegg
takk for hjelpen, skal prøve nå

Jeg var på Nor13 i helga jo :-) hvordan det ?
Vis hele sitatet...
Så deg gjennom scope'et mitt
hvilken server spiller dere på nå?
Sitat av Jay-O Vis innlegg
Så deg gjennom scope'et mitt
Vis hele sitatet...

Skummelt...
Noen som vil spille med oss? har laget en taviana.com privat server for dere freaks.no med mange vehicles
servernavn:
DayZTaviana.com | 2.0 | 100296 | VETERAN NP:OFF DM:OFF | Only Daytime | GMT+1 | Active Admins | Privat Hive
IP: 84.209.10.93:2302

Teamspeack: 94.242.227.50:10013
gå ned til "Snipart and his friends random games!" passordet er "herpderp"

Noen som blir med på litt gameplay imorgen ifra klokka 18:00 til 04:00??? eller tidligere
Sist endret av Pyromannn; 1. februar 2013 kl. 19:14.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg og Snipart her på forumet spiller litt nå. Send en PM til meg eller Snipart hvis du vil joine!
Jeg vet ikke om det passer å skrive her men jeg bruker å spille på denne serveren laget av noen Norske folk. De har Castle, mye coustom spawns og slikt.
kommer til å legge til denne serveren. Dere får bare vær klar for en bandit, teamer gjerne med folk over skype ect men viser ingen nåde til randoms. Prøver ofte å la folk få dra fritt, om jeg føler meg truet så skyter jeg. Kan hende du møter på meg I direct chat der jeg vil si at du må droppe våpenet ditt, som regel vil jeg bare passere

Navnet er General Duchee, heads up

Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Noen som vil spille med oss? har laget en taviana.com privat server for dere freaks.no med mange vehicles
servernavn:
DayZTaviana.com | 2.0 | 100296 | VETERAN NP:OFF DM:OFF | Only Daytime | GMT+1 | Active Admins | Privat Hive
IP: 84.209.10.93:2302

Teamspeack: 94.242.227.50:10013
gå ned til "Snipart and his friends random games!" passordet er "herpderp"

Noen som blir med på litt gameplay imorgen ifra klokka 18:00 til 04:00??? eller tidligere
Vis hele sitatet...
Sist endret av Tombøtte; 17. februar 2013 kl. 15:52.
Legger serveren til jeg og
▼ ... over en uke senere ... ▼
Finnes det en aktiv Freak server nå?

finnes ingen kjekke servere lenger.. de beste er blitt ødelagt av bøttevis med spillere, 300 vehicles osv osv.

Savner en server der du kan bygge camp, må kjempe litt for å få tak i vehicles, å at det ikke ligger 10 snipere i elektro/cherno som venter på å få drept deg som den lille bambien du er som nettopp har spawnet. Noen som har mulighet for å sette opp en Chernarus server ? Kunne kanskje lagt til LITT flere vehicles enn standard, det er mer realistisk, men 1200 blir igjen overkill ;P
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
kommer til å legge til denne serveren. Dere får bare vær klar for en bandit, teamer gjerne med folk over skype ect men viser ingen nåde til randoms. Prøver ofte å la folk få dra fritt, om jeg føler meg truet så skyter jeg. Kan hende du møter på meg I direct chat der jeg vil si at du må droppe våpenet ditt, som regel vil jeg bare passere

Navnet er General Duchee, heads up
Vis hele sitatet...
You have changed
Etter å ha spilt på Norway #1 har jeg også blitt ganske sånn. Være i Elektro der er et helvete, fordi folk skyter hverandre med en gang. Konstant skudd å høre, og folk som har bedre våpen ligger i sniper hill og leker. Sneik meg bak der her om dagen og skøyt ned en av de 4 idiotene som drepte bambier.

Jeg koser meg nå med å være moralpoliti i storbyene. Få tak i våpen og stalk folk som skyter random folk ned. Også når jeg får muligheten så dreper jeg de, muahahaha

Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Finnes det en aktiv Freak server nå?

finnes ingen kjekke servere lenger.. de beste er blitt ødelagt av bøttevis med spillere, 300 vehicles osv osv.

Savner en server der du kan bygge camp, må kjempe litt for å få tak i vehicles, å at det ikke ligger 10 snipere i elektro/cherno som venter på å få drept deg som den lille bambien du er som nettopp har spawnet. Noen som har mulighet for å sette opp en Chernarus server ? Kunne kanskje lagt til LITT flere vehicles enn standard, det er mer realistisk, men 1200 blir igjen overkill ;P
Vis hele sitatet...
Er forresten helt i enig i deg. Om noen kunne hoste en litt mer vanilla Chernarus server hadde jeg blitt glad. Hadde ikke gjort noe med litt mer våpen og kjøretøy da (flere typer)
Sist endret av iSatan; 26. februar 2013 kl. 19:26.
Sitat av iSatan Vis innlegg
You have changed
Etter å ha spilt på Norway #1 har jeg også blitt ganske sånn. Være i Elektro der er et helvete, fordi folk skyter hverandre med en gang. Konstant skudd å høre, og folk som har bedre våpen ligger i sniper hill og leker. Sneik meg bak der her om dagen og skøyt ned en av de 4 idiotene som drepte bambier.

Jeg koser meg nå med å være moralpoliti i storbyene. Få tak i våpen og stalk folk som skyter random folk ned. Også når jeg får muligheten så dreper jeg de, muahahaha



Er forresten helt i enig i deg. Om noen kunne hoste en litt mer vanilla Chernarus server hadde jeg blitt glad. Hadde ikke gjort noe med litt mer våpen og kjøretøy da (flere typer)
Vis hele sitatet...
VI MÅ samle noen freaks Igjen å dra inn på en random server. få med oss sann 5+ folk var så jevla artig forige gang.
DayZ Viking Hive er en bra vanilla chernarus server... Ikke så mange spillere, ikke ekstremt med kjøretøy og vennlige spillere (for det meste)
Den er nede ATM for å rense og resette serveren, så hvis dere kommer på med èn gang den kommer opp igjenn, så er det ingen over-geara folk der fra før, noe som er nice!
Ip: 109.189.237.121:2302
regler:
1. No cheating\hacking
2. No personal insulting of others
3. No combat logging
4. No VOICE in sidechannel
5. Respect admins
6. Check #1 again

Facebook
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
DayZ Viking Hive er en bra vanilla chernarus server... Ikke så mange spillere, ikke ekstremt med kjøretøy og vennlige spillere (for det meste)
Den er nede ATM for å rense og resette serveren, så hvis dere kommer på med èn gang den kommer opp igjenn, så er det ingen over-geara folk der fra før, noe som er nice!
Ip: 109.189.237.121:2302
regler:
1. No cheating\hacking
2. No personal insulting of others
3. No combat logging
4. No VOICE in sidechannel
5. Respect admins
6. Check #1 again

Facebook
Vis hele sitatet...
Når kommer denne opp da ?
Admin har litt problemer, men regner med i løpet av i morgen...
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Admin har litt problemer, men regner med i løpet av i morgen...
Vis hele sitatet...
Da får jeg prøve I morgen da Om noen har lyst og joine meg I morgen så må dere bare sende meg en PM! tror jeg har fått med meg Isatan! sist gang vi hadde freaks med var det hysterisk morsomt oppfordrer folk til og bli med! vi snakker på skype, er du bambie går det helt fint! du skal få vær med uansett
Jeg kan bli med jeg xD
Serveren skal være oppe nå, jeg vet ikke personlig om den funker som den skal, noen bugs er det, Admin fikser etterhvert.
Det blir passord på serveren nå tydligvis, så du må nesten joine facebook gruppa om du vil ha det
Men jeg blir med på skype og alt :P but be warned; jeg snakker Stavangersk

Jeg samarbeider egentlig med andre, men jeg vil spille med andre en liten stund :P
Sist endret av ExcludedBug; 27. februar 2013 kl. 08:16.
Hva ligger spillerantallet på den Viking-Serveren på en typisk kveld ?
Det er normalt å være rundt 8-15 spillere, der de fleste har spilt på servern i over en måned. Før restarten hadde alle alt det beste, så det blir deilig med reset.
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Før restarten hadde alle alt det beste, så det blir deilig med reset.
Vis hele sitatet...
Litt usikker på hva du mener.
Har alle det beste, og det blir reset snart? Eller hadde alle det beste og det har nylig vært en reset?
Litt dårlig formulert ja...
Det jeg mente var at det var nylig en restart med total wipe, alt sletta... før den hadde alle det beste.

Post nr. 100