Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1324
Før jeg posta denne threaden leita jeg etter noe lignende, (mulig jeg leita for dårlig) men jeg klarte ikke å finne noen lignende.

Hadde vært interessant å vite hva dere synes om XBOX

Er det verd å bruke penger på ?
fordeler, ulemper ?
tenker nå først å fremst på XBOX med modchip...

Grunnen er at jeg og en venn har diskutert kring XBOX og vært ganske uenige.
Han synes fordelene med XBOX er veldig oppskryt...jeg er stor XBOX fan å synes den er genial.

Veldig takknemlig for alle svar og kommentarer.
Jeg har Xbox, og jeg liker tøsen veldig bra.

Fordeler:
+ Mulighet for bytte av HD (min er nå en 120 GB 7200 RPM 8MB Cache WD disk)
+ Lett å få tak i nye spill (Inet) og legge dem inn på xboxen via FTP.
+ Xbox Live
+ Kontrolleren. (Jeg syntes den er helt perfekt)
+ At jeg kan eie med Super Mario Cart

Bakdeler:
- Ekstremt mange dårlige spill
- Tar for mye tid til tider (ble mye 'tid' der gitt :P)

Resten av det hele lar jeg andre stå for, jeg er lat :P
Jeg synes det er den beste konsollen jeg har prøvd.
Den er ikke så dyr og er virkelig verdt penga.

[ + Fordeler]
  • HALO!!!
  • En del andre tøffe spill
  • Kan laste ned spill og ting hvis man har moddet
  • Bra DVD-spiller
  • God kontroll
  • Egen harddisk
  • Deilig grafikk
kommer jeg på mer lister jeg dem opp

[ - Ulemper]
  • Stor og tung
  • Bråkete vifte
  • Må enten kjøpe DVD-kit eller modde boksen for å bruke DVD'en
  • Kan bli litt nummen i hendene etter å ha spilt i timesvis pga. stor kontroll

Jeg kjøpte den for noen måneder siden og er utrolig fornøyd med den. Jeg har ikke moddet den ennå, men jeg bruker den hovedsaklig til DVD.... og spille Halo såklart
Konge å kunne se divx og svcd filmer på!!! Rett fra pc'n igjennom xboxn! Rett fra bin og cue fila!
Xbox rules! Dermed basta!
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Beste maskinen jeg noen gang har prøvd! Har modifiert den og kjøpt meg en 80 gb harddisk slik at jeg kan bruke den til pirat spill, divx og mp3.
Digital Hybrid: den er vel egentlig ikke så bråkete i forhold til PS2 .. :P og det er verdt å nevne at den har mye bedere dvd spiller enn PS2 også. Lyden er også helt topp!

masse annet jeg kan skryte av men har ikke tid ;P ... men det er den beste konsollen på markede! enkelt og greit ..
dj1nn's Avatar
Trådstarter
Er litt forskjell mellom XBOX versjonene.
1.0 har 2 vifter så den bråker litt mye.
1.1 har bare 1 vifte, de har byttet ut viften på GPUen med en kjøleribbe.

har kommet en enda nyere versjon, men jeg tror ikke de har bytta noe annet enn hovedkort på den.
Opprinnelig postet av Scoody
'nuff said
Vis hele sitatet...
Hvis han har den innstillingen, så kan vel ikke han spille på en jævla konsoll fordi det er alltid er noe minus med en konsoller.

XBox er det beste, råeste og mest geniale av alle konsoller.
Opprinnelig postet av Scoody
'nuff said
Vis hele sitatet...
Rimelig dårlige grunner spør du meg.

"Piss-poor design": Hvem bryr seg om designet?
"The games suck": Noen spill suger, men desto fler som er kvalitetsspill.
"The controller is almost as big as my nuts": Kontrolleren er stor ja. Helt rett. Han må ha blitt genierklært for den oppdagelsen.
"People who own the Xbox don't play video games": Fordi den kan brukes til andre ting eller? Skjønte ikke helt den...
"Too expensive": 1800 for en komplett multimediamskin. Ikke dyrt spør du meg...

Virker som han hater xbox fordi microsoft har laget den. Og som alle andre her sier, xbox er den beste konsollen ute på markedet nå.
Kjøp en xbox, mod den og en ny verden åpner seg

Har snart 30 spill på maskinen min nå.

Det som er det geniale er at jeg jobber en plass der jeg kan låne med meg de nyeste xbox titlene hjem. Så stapper jeg den inn i xboxen, kjører xboxcopy, 5 min senere ligger spillet på hden. Enklere og mer økonomisk blir det ikke
Sist endret av chaOs; 4. april 2003 kl. 14:33.
--Fordeler--
  • Kan laste ned spill og apps fra nettet
  • Emulator
  • Linux
  • Modding

--Ulemper--

Ingen ting som jeg kan komme på nå..
den evige fordelen er at man kan tukle såppass med hardwaren at dne kan bli temmelig lydløs, evt. bytte ut dvdrommet til slimline og lage sin egen kasse til en mer kompakt utgave av xbox.
Da jeg kjøpe meg xbox viste jeg ikke helt hva jeg skulle forvente meg. Kom hjem etter 1 1/2 time på bussen, spent på hvordan dette consol systemet var (Dette er den første consolen jeg har kjøpt og eid. Men har prøvd de fleste andre).

Trygt hjemme kobler jeg opp xbox'en. Putter i spillet som fulgte med, holdt på å kaste xbox'en i veggen. Dette var fordi spillet som fulgte meg suge så sykt! Neste dag gikk jeg og erget meg over at jeg kjøpte den forbaska boksen.

Men så fikk jeg høre av noen i klassen min at jeg burde kjøpe splinter cell. Dette gjorde jeg. Testet det, avguded xbox siden.

Har også moddet den. Selv faktisk. Utrolig lett å modde uansett åsen installasjon det er på chipen (har lodda både ledninger og direkte kontakt med hk).

Jeg anbefaler xbox på det sterkeste.

En liten Ulempe og Fordeler liste:

Fordeler:
- Mange gode spill
- Nice grafikk
- Lett å modde
- Masse hjelp på nette
- Lett å skaffe spill (leie på en video butikk og rippe eller låne av en kamerat som jobber på spaceworld )

Ulemper:
- Må bruke orginal dvd spiller til å spille av xbox spill
- dvd spilleren støter ikke cd-r plater

Kommer ikke på flere
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hmmm, XBOX er en smakssak, har sine fordeler og ulemper, akkurat som PS2. Jeg vil heller kjøpe PS2, mest pga. at det er bedre spill, og fler spill som ikke kommer på PC. jeg liker ikke konsoller i det hele tatt egentlig, finnes ikke spillet på PC, spiller jeg det ikke. Det som er teit med XBOX, er at den er i prinsippet en PC, en litt dårlig en og, etter dagens standard. Jeg liker ikke kontrolleren heller, håndledsknuseren kaller jeg den Jeg synes også at den eneste type spill konsoll er godt for er bilspill, til gjengjeld er bilspill drit tøft på konsoll, first person shooter derimot sucker.. altfor dritt å spille FPS uten mus. Sucker på RTS og.. andre typer er konsoll helt grei på. XBOX er en bra konsoll, men jeg ville heller hatt PS2.. men konkuransen er over når PS3 kommer, om vi skal tro ryktene
dj1nn's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Scoody
'nuff said
Vis hele sitatet...
Heh, mange lame grunner der ja, ikke mye som stemte.

1. Pisspoor Design.
Kan holde med om at boxen er litt tung og kanskje litt stor for å være konsoll, men om du åpner den merker du at de ikke har sløst med plass inne i boksen. Det er egentlig DVD-leserne og harddisken som tar opp all plass, de kunne jo ha byttet ut disse mot 2.5" harddisk og samme dvd-leser som vi finner i bærbare for å få den litt mindre.
Men da hadde det garantert blitt en helt annen pris.
Om man ser på hva som finnes i XBOXen synes jeg den er godt designet.

2. The Games Suck.
Det har desverre blitt laget en god del skikkerlig dårlige spill til XBOXen, med dette er på vei å snu. Det blir laget fler å fler bra spill. Og det finnes flere gode spill akkurat nå.

3. The Controller Is Almost As Big As My Nuts.
Ehh. hadde dette stemt hadde kontrollen vært så liten at det vært umulig å ikke treffe alle knappene på en gang.
Jeg synes kontrollen er meget behaglig å spille med, og for de som synes den er litt stor finnes det et litt mindre alternativ.

4., 5. og 6. er så teite at de orker jeg ikke engang kommenter på.

7. Too Expensive.
Dette er en ganske gammel "artikkel"...men idag koster ikke XBOXen mye.
Betalte 1600kr for min med 2 Retail spill (Halo & DOA3) og jeg har sett de bli sålt enda billigere.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av HeavyD

- dvd spilleren støter ikke cd-r plater
Vis hele sitatet...
samsung spilleren støtter cd-r


Opprinnelig postet av HeavyD
Trygt hjemme kobler jeg opp xbox'en. Putter i spillet som fulgte med, holdt på å kaste xbox'en i veggen. Dette var fordi spillet som fulgte meg suge så sykt! Neste dag gikk jeg og erget meg over at jeg kjøpte den forbaska boksen.
Vis hele sitatet...
Tipper det var Jet Set Radio Future
Det er bedre å skifte dvd rom slik at den tar cd-r
Opprinnelig postet av zyrtec
samsung spilleren støtter cd-r




Tipper det var Jet Set Radio Future
Vis hele sitatet...
Hmm, det må jeg sjekke.

Hehe, ja du hadde helt rett. Suger MAX det spillet.
dj1nn's Avatar
Trådstarter
Tror det er en Thomson spiller som står i min XBOX.
Har enda ikke funnet en cd den ikke klart å lese.

Yeay! 300 poster !
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av HanZl
Det er bedre å skifte dvd rom slik at den tar cd-r
Vis hele sitatet...
Joda, men da må du jo få tak i en dvd spiller til xbox som støtter cdr, noe som ikke trenger å være så alt for enkelt. Du kan jo sette inn en vanlig dvd rom, men da får du jo ikke spilt xbox spill.

Jeg ble litt frustrert her om dagen da jeg skulle sette inn min xkiller chip, og ødelagte boxen min. Var litt surt..
Gamepad S
er jo bare genial!!

den store suger!
noen som har noen bra ftper som man kan laste ned spill til boxen fra??? har brukt dc, men det er litt styr å hele tiden ha så vanvittig mye liggende på maskinen (bærbar 40gb disk), for å kunne få tilgang til de kule høbbene
Jet Set Radio Future er jo bare genialt (synes jeg da...)
Synes Xbox er genialt, men litt lite spill
Kommer det noen nye brae spill snart?

Er lei tony hawk 4 og splinter cell
Digger Vrally3 jeg, beste bil spillet jeg har prøvd på lenge..