Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 659
Hei!

Har en ganske ny laptop som jeg ønsker å oppgrade RAM og SSD lagring på. Pleier vanligvis å gjøre dette selv på tidligere laptoper og selvbygde stasjonære PC'er, men dette er en laptop som er ny og forsatt under fabrikk garanti og er en modell som er litt vanskelig å få åpnet.

Er det noen som vet om noen seriøse steder i Oslo som kan gjøre dette for meg hvis jeg tar med meg de komponentene jeg ønsker å få satt inn og som helst ikke bryter fabrikkgarantien.

Må også legge til at jeg er usikker på hvordan regelverket er rundt akkurat dette.

Takker på forhånd for svar.
Somregel bryter man garantien så fort man åpner en pc.
Var nylig borte i en pc hvor de gamle warranty klistermerkene var byttet ut med elektronisk system. Dette gjorde at jeg fikk melding ved boot om at chassie hadde vært åpnet og garanti kunne være brutt. Kanskje gammelt nytt for mange men helt nytt for meg.

Kanskje produsent har et eget verksted evt underleverandører som kan gjøre dette.
Jeg ville sjekket med produsent først iallefall
Sist endret av Yohoja; 22. juni 2023 kl. 19:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei, det er litt variabelt, noen Lenovo og Dell modeller så er det helt ok og bytte/sette inn deler som 4GModul, bytte SSD og de enkle tingene uten at noe garanti ryker.

Men igjen ville jeg hørt med produsent, om du oppgir merke på laptop kan vi sikkert hjelpe med og få deg i kontakt med de riktige personene.
https://support.lenovo.com/us/en/sol...u-service-part