Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 636
Hei!
Skal bygge min egen PC for første gang.
Har allerede fått noen av delene.

Problemet jeg har nå er at jeg er usikker på om hovedkortet som kommer i posten vil støtte prosessoren som jeg allerede har fått.


Hovedkort: Asus Prime B550 Plus

Prosessor: AMD Ryzen 7 5800X3D


I utgangspunktet skal dette gå fint, men har i senere tid lagt merke til at jeg må ha den nyeste BIOS-versjonen for at hovedkortet skal støtte prosessoren.

Dessverre tror jeg ikke at det er mulig å oppdatere dette hovedkortet med en USB-pinne, jeg er derfor nødt til å ha en 3. gen Ryzen for å få oppdatert det, noe som jeg ikke har.

Hovedkortet er bestilt hos Multicom.

Jeg regner med at jeg ikke får returnert det dersom jeg åpner esken.

Derfor lurer jeg på om kortet mest sannsynlig kommer med den nyeste BIOS-versjonen siden jeg nettopp har bestilt det?

Evt. Er det noen måte å finne ut hvilken BIOS det har uten å åpne esken?


Dersom jeg blir nødt til å oppdatere hovedkortet selv, er det vel bare å bruke angreretten og bestille et annet kort.
Burde gå helt fint.
Du får returnert deler du har åpnet så lenge de ikke er skadet.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Evt. Er det noen måte å finne ut hvilken BIOS det har uten å åpne esken?
Vis hele sitatet...
I noen tilfeller så står bios-versjon utenpå esken
Trådstarter
34 5
Takker for svar
Får bare teste det og se om det fungerer så lenge jeg får returnert det uansett
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Ser ut som man kan lese av de siste tallene på strekkoden på selve hovedkortet. Dette på Asus-kort https://www.asus.com/support/FAQ/1044755/