Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1584
Noen som har prøvd dette, eller kjenner noen som har fortalt mye om det? Er bare interessert i å vite hvordan det var, hvor lang tid det tok, osv.
Jeg kjenner noen som kjørte hele øst-kysten. Fra Boston til langt nedi Florida. Det var vist en sinsykt opplevelse. Jeg og noen kamerater skal selv gjøre dettte når vi bli eldre. Jeg kjenner desverre ingen som har kjørt igjennom amerika. Er det sån Oregon-Trail du mener?
Hehe.. dette har altid vært min drøm...
Skal gjøre det en gang i tiden
Jeg skal kanskje paa road trip langts vest kysten i begynnelsen av juni :>

Saa langt har jeg bare vaert rundt om i sor statene. Mye fint aa se paa sa fort du kommer bort fra tolv felts motor veiene.
Trådstarter
22 0
Opprinnelig postet av Freeloader
Er det sån Oregon-Trail du mener?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva Oregon-Trail er, men tanken var kanskje å begynne i Miami og ende opp i LA eller Vegas..
Oregon trail er et underholdende spill. Har dratt gjennom USA med bobil på størrelse med en buss, og det var gøy nok. Opplevde mye rart.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det er mye gøy som kan gjøres på tur gjennom USA. Har ikke gjrot det selv, men det anbefales å spare masse penger, kjøpe bil i en ende, kjøre gjennom, og selge i andre enden. Planlegg i hvert fall 3 mnd, så rekker du å se masse. invester også i skikkelig veikart, Lonely Planet-guide og ordentlig kamera.

Kos deg!

Haje
mange som kjører route 66 som går fra L.A til boston..
men kansje litt kjedelig og kjøre på en rett veg hele tiden da..:P
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Litt kjedelig? Veeeell.. jeg kjørte et godt stykke på Route 66 i fjor.. Det er noe utrolig med variasjoner osv. Men om du bare skal peise på hele veien, så opplever man ikke noe, og det er bortkasta tid og penger.
Opprinnelig postet av Zoidberg
mange som kjører route 66 som går fra L.A til boston..
men kansje litt kjedelig og kjøre på en rett veg hele tiden da..:P
Vis hele sitatet...
Eh, Route 66 går fra L.A til Chicago, ikke helt til Boston.

Men, jeg kjørte fra San Diego (litt under L.A) til Florida og så oppover til New York. Hele greien tok ca 2 uker, men vi hadde ikke hastverk når vi kjørte. Dette er vel snart 7 år siden, noe som betyr at jeg var 10 år gammel, men jeg husker det som en artig tur.
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Oregon trail er et underholdende spill.
Vis hele sitatet...
Oregon trail er ruta nybyggerne som dro fra øst -> vest i USA på midten av 1800-tallet brukte.
har hatt lyst til å gjøre det en stund jeg og! hadde tja om man kan kalle den en liten road trip i usa for to år siden.


freeloader: hvem skal du dra med?
Jeg har riktignok ikke kjørt selv, men har kjørt route 66 fra Chicago til LA i diger camper. Ikke hele tiden på route 66 men. Dro fra Chicago, Illinois gjennom Iowa, Nebraska, Colorado, Utah, Nevada og til California hvor vi tilbringte en god del tid, før vi svingte i en bue igjen på tilbakeveien for å få med mest mulig stater. Altså, inn i Arizona, og videre gjennom New Mexico, Texas, Oklahoma, Missouri og hjem til Chicago igjen. - Mildt sagt et minne for livet.
Ellers tatt turer fra Chicago og ut til Virginia, og også Chicago - Florida, itillegg til noen turer rundt om i statene rundt Illinois. Fantastiske turer alle sammen.
Uansett hvor du velger (eller ønsker) å dra så er road trip absolutt å anbefale. Gleder meg til neste tur, når enn den nå skulle bli.
jeg har kjørt nedover hele vestkysten i usa... var sinnsykt morsomt =D er jo så mye å gjøre der.. alt en kan tenke seg..

Hvis du vil ha mer info pm meg =)
Jeg og 8 venner skal leie oss to cabs(roede) og starte fra boston og helt til andre kysten.. men maa vente til alle oss blir 21..
Jeg er allerede igang med å spare penger til neste sommer. Da skal jeg og 3 andre fly over til sanfransisco hvor reisen begynner. Der leier vi en cabbe, og kjører via highway one nedover. Kjører såklart innom steder som sacramento, la, o.s.v. Men tenkte også å ta en tur innom nabostaten nevada hvor las vegas ligger. Ble inspirert av en artikkel i dagbladet for et par måneder siden hvor noen hadde gjort dette. Så helt vannvittig digg ut. Det øverste målet for turen er såklart å få hilse på selveste guvernator. Man bør merke seg at det er forskjell i hvor gammel man må være for å leie bil. Noen selskaper opererer med 21 år, mens andre opererer med 23 og andre der igjen med 25. God tur!
Jeg var igjennom U.S.A. på tvers sommeren 2003. Brukte godt å vel en måned på å kjøre fra San Fransisco til New York, men da kjørte vi ganske sikksakk. Allikevel er det å anbefale fordi det er liten vits i å peise igjennom landet på motorveien. Da ser du ingenting...

Beregn godt med penger. Jeg tror at alt i alt så kom det på rundt 30.000,- per person. Vi var 6 stykker og leide en Chrysler 6-seter van. Splitter ny. Skal dere leie, så ikke lei igjennom AVIS, Hertz eller de andre store utleie firmaene. Vi leide av et firma som het Dollar. De operer kun i U.S.A. Betalte ca. 15.000,- for bilen i en måned og 10.000 kjørte kilometer.

Når det gjelder losji så er det lurt å holde dere til kjedene. Vi var innom ett motell i Memphis og der var det kakerlakker på veggene, fukt på badet og skittent sengetøy. Det kostet 1,50$ mindre enn kjedene så...

Beregn masse lommepenger. Det er knapt det land i verden som overgår U.S.A. i morsomme ting å bruke penger på. Pluss at alt er billigere der så man sparer en del på klær (Levi's, Nike osv.) og andre ting. (Spiller du et instrument? Prisen på en U.S.A. Stratocaster er ca. 5.000,-. I Norge er det ca. 13.000,-)

Jeg anbefaler å leie bil, men hvis dere på død og liv skal kjøpe så husk på at airconditionen er fungerer ordentlig. Ikke så gøy at den kneler når det er 50 varmegrader ute. Husk også på at du er selv ansvarlig for bilen. Dersom du får motorstopp ellernoe midt ute i Nevada ørkenen sliter du. Det kan gå opptil 1.000 km neste bensinstasjon på de verste strekkene. Kjøp også en kjølebag til å ha i bilen og ha med masse vann og litt å spise. Og en tri-band telefon med abonnement. Ellers fungerer det ikke å ringe. Man kan få kjøpt noen internasjonale telefonkort. Da ringer man via en sentral og det blir mye billigere å ringe.

Blei litt mye dette her, men håper det hjelper litt...