Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2189
jeg vet ikke helt om dette passer på dette forumet men, jeg har sett så mye rart og ikke helt lovlig på dette forumet.

så det jeg egentlig lurte på var om noen her har eller vet hvor du får kjøpt sånne små apekatter hen ?
Små apekatter? Bamser du tenker på? Eller f.eks. silkeaper, små primater?
Trådstarter
32 0
jeg tenker da på små primater og som f.eks en silkeape
dyrebutikk ? :P
Er ulovelig å selge eksotiske dyr i norge tror jeg, det inkl ikke fisk. Du må nok brae putte en liten ape i kofferten nestegang du er på ferie.
Trådstarter
32 0
er jo klar over det, men det er jo ulovlig me iguaner og slanger og så lenge du ikke er allergiker, men det er jo ikke problem og få tak i
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
Folk som har slanger og andre krypdyr er ok, men en apekatt? Hopper ikke de rundt å driter på alt?
Det er stress å ha, gitt!

For det første bør du ha to. For det andre så hyler de noe heeelt forjævlig. Men de er kule. Kjøp de aller minste hvis du får fatt i.

I Norge ligger de vanlige silkeapene (slik som Ross har i Friends) på rundt 10-15.000 hvis du kjenner folk. Får jo seff biligere også da.
De aller minste er enda dyrere.

Vil heller anbefale Sugergliders (Australske Flygeekorn). De er MYE lettere å holde, og trenger ikke et bur som er større enn leiligheten. Ligger på rundt 1.000-1.500 i Sverige og Danmark.
Trådstarter
32 0
har blit tilbudt

Dværgsilkeaber og Hvidøret mamoset.
De bliver kun solgt i par.
Hvidøret mamoset koster 7500,-parret.
Dværgsilkeaberne koster 18000,-parret.

men virker som et arbeid ja
Og du burde bo ute på landet, ikke i boligblokk, tviler på at du får hatt en ape løpende rundt der. Og selvsagt må du ha hus til det og, huset må være sikkert, sånn at ikke apen kan skade seg på ting.

Hvis du skaffer deg en ape, sier jeg bare lykke til
Haha! Jeg har hørt mye rart på forumet her, men å skaffe seg en APE? Nei, jeg skal ikke være usaklig, men du bør være forberedt på at det blir ett ork.. Apen bør jo ha noe å klatre å kaste seg i, f.eks da 2 trær? Og hva den spiser vet jeg ikke (bortsett fra banan?)
Men hvis du velger å kjøpe en ape, sier jeg som Calavera; Lykke til
jaja, skjønner ikke helt vitsen med en ape inne i et hus, apen tilhører ute i skogen
Hadde jo vært dritkult å ha en ape da!!

Lykke til, men de koster sikkert flesk. Å de knuller som bare faen ellers blir de ville, fattern kjenner en som har noe slikt i USA.

han går tur med den og allting, hehe. ganske rare greier.

LYKKE TIL!!
du får skaffe deg en hjelpeape..sånn som homer..
har ikke sett noen med kjæleape enda..men hvem vet?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Er vanlig i england at folk som er lam osv har en apekatt som hjelper de med litt småting, blir lært opp til å finne drikke, litt mat og sånne småting. tror ikke alle aper trenger ett tre å klatre i.
Silkeaper osv. trenger ikke et tre å klatre i, men det er en fordel å ha et svææært bur med klatremuligheter, så slipper man å ta den ut hver dag og få gardiner og hyller og skit fucka
har du tenkt på for mye det koster å huse ett slik 'kjæledyr'? hva med å spare de pengene kjøpe noen gullfisker eller ørkenrotter til en mye mer billig penge. samtidig som du sparer de stakkers apene for å komme inn i trange leiligheter hos nørder som bare vil ha aper for det høres kult ut?
Nå er jo disse apekattene avlet i fangenskap da, for å ha som kjæledyr.

...ikke at det gjør det moralsk riktig
Trådstarter
32 0
de blir jo solgt blandt annet i dyrebutikker i københavn, og dem har det nå mye bedre hos meg enn i en dyrebutikk, og de fleste er avlet i fangenskap skal du ha noen som er fanget vilt er dette dyrere,

geek2004, jeg har allri tenkt økonomisk riktig
Dessuten er viltfanget drit.
I reptilverden, som jeg kan uttale meg bedre om, blir viltfanget sett ned på i de fleste kretser.
Grunnen til dette er sykdommer og smitte osv.
En positiv ting med viltfanget i reptilverden er innslaget av nye gener, og mulige arvestoffer som kan dukke opp etter noen generasjoners avl...