Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 5692
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Hvis du leser igjennom hva tråden startet med og igjennom vil du nok finne ut at du er den første som i det hele tatt starte å blande inn teknologi og datamaskiner. Dette kan ikke finnes i samme pulje.
Vis hele sitatet...
Det var mest for å få fram poenget om at forsking har gitt oss mange goder, og fortsetter å gjøre det.

Hvem vil stoppe dem?
Vis hele sitatet...
Staten, eller den som finansierer. I noen tilfeller, andre staters inngripen. Internasjonalt press mot atomforskningen til Iran f.eks.

Når jeg nevner genmanipulering, snakker jeg ikke om kjemiske og biologiske våpen det også blir forsket på..men dette går vel også hånd i hånd med å finne ut "hvordan man kan gjøre det", og helt ok?
Vis hele sitatet...
Å forske på våpentyper har vært gjort i århundrer. Vi har kommet til et punkt hvor vi har så effektive våpen at om vi ville, så kunne vi utslettet alt levende. Det går hånd i hånd med å finne ut "hvordan man kan gjøre det", men akkurat våpenteknologi er litt småskummel. Skal heller være enig i det. Det finnes i det minste lover mot kjemiske og biologiske våpen, så bruken blir ihvertfall begrenset.

Holde det særiøst?Jeg syns det er ganske særiøst hvs de holder på med.
Vis hele sitatet...
Ja, så derfor kan man la dem fortsette.

Man skader ikke mennesker for morros skyld, ei heller dyr. Det er den typen useriøshet jeg snakker om. Forskning uten noen krav om kvalitet.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Syns dere det er ok at noen vitenskapsmenn leker guder og tukler med DNAet i planter og i dyr?
Er det ok at enkeltmennesker setter seg på bakbeina og utfordrer evolusjonen, og i tillegg blir betalt av staten?
Noen tanker/meninger?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg mener det er greit.
Det har kommet mest positivt ut av forskning hittil, så da fortsetter man.

Til folk som sier man ikke skal tukle med naturen: Vi er også en del av naturen, og vi har som alle andre arter har innvirkning på den, selv om det er på en litt annen måte til tider.

Ja til forskning av alt som er, helt til det er motbevist at det er farlig.
Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Det var mest for å få fram poenget om at forsking har gitt oss mange goder, og fortsetter å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, men det er ikke den slags forskning jeg henviser til.


Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Staten, eller den som finansierer. I noen tilfeller, andre staters inngripen. Internasjonalt press mot atomforskningen til Iran f.eks.
Vis hele sitatet...
Heller ikke den slags forskning jeg vil ha en debatt om.


Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Å forske på våpentyper har vært gjort i århundrer. Vi har kommet til et punkt hvor vi har så effektive våpen at om vi ville, så kunne vi utslettet alt levende. Det går hånd i hånd med å finne ut "hvordan man kan gjøre det", men akkurat våpenteknologi er litt småskummel. Skal heller være enig i det. Det finnes i det minste lover mot kjemiske og biologiske våpen, så bruken blir ihvertfall begrenset.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i, men det blir fremdels forsket på, og noen lider under det, om det er dyr eller mennesker senere. Det at det forskes på støtter bare tanken om utslettelse, og er menigen av vil ved et punkt tas i bruk.



Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Ja, så derfor kan man la dem fortsette.
Vis hele sitatet...
Når det kommer frem til de etiske spørsmål om vår utvikling, og ikke en pc, så mener jeg ihvertfall at vi burde få ha noe å si vi også.

Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Man skader ikke mennesker for morros skyld, ei heller dyr. Det er den typen useriøshet jeg snakker om. Forskning uten noen krav om kvalitet.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du om hva slags forskningsmetoder som blir benyttet bak stengte labrotorierdører?Ikke jeg, men jeg vet som et eksempel at "the body shop" er en av de eneste som garanterer at de ikke tester på dyr..og det er et stort marked. Dette dreier seg kun om sminke, da kan du tenke deg alle dyr som må lide under forskerhansker. Det eksisterer bilder av sauer med forskjellig antall bein, og høner med to hoder etc.
Er du menneske, kan du "selge" din kropp for penger til bruk av forskning etter din død. Hvem spør dyrene?Dette er i høyeste grad dyremishandling, om det enn er "for morro skyld".
Sitat av spelley Vis innlegg
Hva annet enn : HÆ!=!??!?!?!="#!" er det mulig å si til dette?
Så selvom jeg kan tukle med deg, klippe av deg en fing, rive av deg håret, så skal jeg det?
Og hvis jeg fyrer av en bazooka på en bygning, får jeg bestemme hvem som skal dø og hvem som ikke skal ? Hvilke bazooka er det du snakker om ? trodde at de fleste innenfor en viss radius ville enten blitt svært skadet eller dø...
Vis hele sitatet...
lol. ok, skrev dette i litt hastverk, måtte spise middag

jeg mener at det å tukle med DNA gir oss en større forståelse for hvorfor vi blir som vi blir, og fungerer som vi gjør. en større forståelse for dette vil åpne nye dører innenfor forskning, kansje er det ikke bra, kansje er det sinnsykt bra.

så til bazooka: si du har 3 mennesker, i 3 forskjellige land midt i hver sin øde ørken. du kan få drepe hvilken som helst av dem. er du ikke da litt "gud" som bestemmer skjebnen til den uheldige/tilfeldige?

ser jo at bazooka ikke akkurat var det beste eksempelet, men håper du skjønner hva jeg mener ihvertfall.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Hvordan vet du om hva slags forskningsmetoder som blir benyttet bak stengte labrotorierdører?Ikke jeg, men jeg vet som et eksempel at "the body shop" er en av de eneste som garanterer at de ikke tester på dyr..og det er et stort marked. Dette dreier seg kun om sminke, da kan du tenke deg alle dyr som må lide under forskerhansker. Det eksisterer bilder av sauer med forskjellig antall bein, og høner med to hoder etc.
Er du menneske, kan du "selge" din kropp for penger til bruk av forskning etter din død. Hvem spør dyrene?Dette er i høyeste grad dyremishandling, om det enn er "for morro skyld".
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du innser hvor mye godt menneskeheten har fått ut av testing på dyr...
Louis Pasteur utviklet vaksinen ved hjelp av eksperimentering med miltbrann på sauer. Siden har vaksinering ført til at mange sykdommer har nesten blitt utryddet. Kopper er faktisk helt utryddet som en følge av vaksineringen.
Insulin ble først isolert fra hunder og senere utviklet bioteknologien seg. I dag har vi bakterier som produserer insulin for diabetikere.

Hunder og aper ble sendt ut i verdensrommet før mennesket dro ut på sin første romferd. Etter hvert havna vi på månen.

Testing av sminke på dyr er vel egentlig en helt annen sak og i grunn rimelig unødvendig...


Hvis du mener at all testing på dyr bør forbys så er du mer enn velkommen til å isolere deg fra samfunnet og leve et hippie-liv med polio og tuberkolose i skogen...
Vel, jeg vil heller spise mat laget av naturen.
hadde likt å sett en rotte med maskara, leppestift litt brunkrem og parfyme, må jo se passe sprøtt ut
Sitat av wack Vis innlegg
Vel, jeg vil heller spise mat laget av naturen.
Vis hele sitatet...
Død over ovnen?
Viss du personlig satt på tekonologien som kunne stoppe ALL sulten i verden,
ville du da holdt den tilbake fordi du mener at maten skal være slik den kom fra naturen?


Sitat av sykofant Vis innlegg
hadde likt å sett en rotte med maskara, leppestift litt brunkrem og parfyme, må jo se passe sprøtt ut
Vis hele sitatet...
Haha ja sminka dyr ser vell rimeli kinky ut
Sist endret av jarl; 24. mai 2009 kl. 18:59.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kreft er celler som har revertert til urstadiet. Og som har en nasty habit med å spise seg inn i omkringliggendes vevs strukturerer, så hvordan du velger å definere Kreft som IKKE EN SYKDOM PER SE er meg ut av denne verden uforståelig?? Alle celler i kroppen stammer i fra stammceller, altså urstadiet før en celle differensierer seg til en bestemt oppgave. Det vil si celle i leveren, milten, øyet eller hva nå enn man velger tilegne denne kreften av lokalisjons steder. Kreft er en sykdom, og sykdom "Fucker" organismen ( Mennesket ) opp noe for grønn jævelig dude...
Sist endret av RESpekt; 31. mai 2009 kl. 23:22. Grunn: carlsberg sort guld, need I say more?