Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1496
Jeg har mange ganger sett folk på filmer sette en slags klype på ledninger til kameraer for og se hva kameraet filmer.

Jeg kunne tengt meg en sån klype, helst tråløs.

Noen som vet hvor man får kjøpt sånt!
vet ikke.
Men det går an og lage seg en "boks" som tar inn trådløse kameraer
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, tenker du på overvåkingskameraer f.eks ?
Fant Masse informasjon på "www.camerahacker.com"...

sjekk lista over produktene de har... her

[EDIT:] hmmm... så nå at dette kanskje ikke var det du lette etter...
Er det snakk om "signal redirecting"

Anyways, Prøv denne google linken, som søker på usikrede sikkerhetskameraer!
http://www.google.com/search?sourcei...e%3FMode%3D%22

nermeste jeg kommer akkurat nuh...

dessuten fant jeg en "gjør det selv" guide for å bygge et infrarødt sikkerhetskamera!
http://computerguru365.blogspot.com/...ty-camera.html
Sist endret av Turbolego; 6. august 2007 kl. 22:02.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
Tja, tenker du på overvåkingskameraer f.eks ?
Vis hele sitatet...

Akkuratt det jeg hadde i tankene
Burde ikke være noe problem å snappe opp. Alle ledninger som leder strøm får også et magnetfelt. Jeg tror til og med man kan snappe det opp uten å ødelegge isolasjonen. Ihvertfall i teorien. Jeg mener at dem på filmer, (de jeg har sett) bruker krokodilleklemmer. Da presser de metallet igjennom isolasjonen og kan snappe opp signalet.


Murloc: Du skriver ganske ironisk. Du vet at det finnes litt mer hitech ting i verden en man finner på elfa og komplett? Vet du at man til og med kan fange opp bilde på en CRT skjerm fra utsiden av huset bare ved å måle den elektromagnetiske strålingen den sender ut?
hbrath's Avatar
Trådstarter
Noen som vet om noen norske som selger slikt utstyr?

Sitat av murloc
Det finnes bare to butikker i verden som selger sånne ting. En butikk for de snille sånn som James Bond etc. Og den andre for slemminger som slike som Lex Lutor og NFF admins.

Men du må forstå at vanlige mennesker ikke får tak i slikt som dette. Det er forresten her filmselskaper kjøper utstyr til filmene sine. Så alt du har sett i filmer er sant og det er kjempelett og få til.

Det finnes noen trolmenn og hekser som kan skaffe dette til privatpersoner via bruk av magi, men dette er det raportert høye priser på.

Strafferammen for og bruke noen av disse avhenger av hvem som tar deg. De onde blir som regel sent i fengsel, men ikke vær redd. De er svært lette å komme seg ut av. Blir du tatt av de onde er det ingen faste rutine. Men tortur med laser og liknende _trege_ metoder er ofte brukt. Her blir man alltid etterlatt for seg selv så man kan komme seg løs. Dette er fordi mammen til skurkene sier det.


Håper dette var nyttig å lykke til
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er ulovelig og lage og selge sånt utstyr.

Folk kan jo bruke det på sine egene kameraer og det er jo ikke ulovelig!
Du tok det vel ikke seriøst?
Sitat av Dinithion
Burde ikke være noe problem å snappe opp. Alle ledninger som leder strøm får også et magnetfelt. Jeg tror til og med man kan snappe det opp uten å ødelegge isolasjonen. Ihvertfall i teorien. Jeg mener at dem på filmer, (de jeg har sett) bruker krokodilleklemmer. Da presser de metallet igjennom isolasjonen og kan snappe opp signalet.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at man ikke klarer å snappe opp magnetfeltet i en kamerakrets gjennom isolasjonen. Til det tror jeg magnetfeltet er for lite. Uansett så må man vel ha en uskjemet kabel hvis det skal kunne gå. Jeg har en følelse av at trådstarter tenker å gjøre dette på ett utendørskamera, og da er isolasjonen ekstra tjukk for å tåle de fysiske påkjenningene kabelen kan bli utsatt for.

Jeg ville heller satsa på å snitte litt i kabelen slik at man får frem ledningene, og deretter bruke krokodilleklemmerl eller lignendes.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av tobs
Jeg vil tro at man ikke klarer å snappe opp magnetfeltet i en kamerakrets gjennom isolasjonen. Til det tror jeg magnetfeltet er for lite. Uansett så må man vel ha en uskjemet kabel hvis det skal kunne gå. Jeg har en følelse av at trådstarter tenker å gjøre dette på ett utendørskamera, og da er isolasjonen ekstra tjukk for å tåle de fysiske påkjenningene kabelen kan bli utsatt for.

Jeg ville heller satsa på å snitte litt i kabelen slik at man får frem ledningene, og deretter bruke krokodilleklemmerl eller lignendes.
Vis hele sitatet...
Noen som vet hvor man får kjøpt en krokodille klemmer til videoledeninger?

Vil helst ha noe lite noe, som ikke synes så godt! Og helst trådløs!

Edit: Om noen finner noe rimelig utstyr fra norge, skal jeg lage en guide om hvordan det fungerer!
Sist endret av hbrath; 8. august 2007 kl. 15:44.
Hvordan utstyr du skal bruke avhenger av hvordan kamera du skal overvåke.

Vær dog varsom, hvis du gjør det på feil kamera, og noen som er litt seriøse står bak kameraet, kan de merke at du har koblet deg på.
Dette er vel det nærmeste man kommer til Norsk butikk?
Eller er det flere som har bedre utvalg?
Krokodilleklemmer får du kjøpt på Clas Ohlson og Biltema. Er ikke noen spesielle for akkurat videoledninger vil jeg tro?
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dinithion
Hvordan utstyr du skal bruke avhenger av hvordan kamera du skal overvåke.

Vær dog varsom, hvis du gjør det på feil kamera, og noen som er litt seriøse står bak kameraet, kan de merke at du har koblet deg på
Vis hele sitatet...
Vill koble meg på vanelig utendørskamera!

Jeg vet ikke om det er noen standard for sånne kameraer!

Sitat av tomiz
Dette er vel det nærmeste man kommer til Norsk butikk?
Eller er det flere som har bedre utvalg?
Vis hele sitatet...
Er det bare meg eller virker ikke linken?

Sitat av ZyPreXa
Krokodilleklemmer får du kjøpt på Clas Ohlson og Biltema. Er ikke noen spesielle for akkurat videoledninger vil jeg tro??
Vis hele sitatet...
Vil helst ikke lage det selv da, men har noe ferdig og enkelt med foreksempel usb ledening.

NB: Helst trådløst!
Sitat av hbrath
Vill koble meg på vanelig utendørskamera!
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes forskjellige typer. Hva med å gidde å gjøre litt research selv?
Sist endret av Dinithion; 8. august 2007 kl. 17:34.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dinithion
Ja, det finnes forskjellige typer. Hva med å gidde å gjøre litt research selv?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd!
hehe