Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1622
Hei, snart påske alle sammen så god påske.

Jeg skal til france, der det er hauger av billig sprit. men så tenkte jeg, hvordan skal jeg ta det med hjem? kan ikke ta det i håndbagasjen(1. er ikke 21 2. skal smugle mer enn kvoten) så tenkte jeg på å legge det i bagasjen. er det noen sjanse for å bli tatt da? vet de gjennomsøker bagasjen men har tatt med saker før uten at det har blitt tatt. Har dere noen tips triks hvordan man skal gjøre dette?

takk takk!!
Bagasjen går greit det, bare det ikke blir for mye. Jeg mener alt scannes før det går ombord, for å forhindre bomber o.l. De åpner ikke bagasjen. Tollen på destinasjons-flyplassen kan jo alltids knipe deg, så sjangsen er der.
Tror det kan bli jævli vanskelig for det er jo ikke lengre lov og ha med mer en 3dl. Også hvis neglelakk er "eksplosiver" er værtfall 60% sprit det!
kjøp en sekk med innebygget drikketank. Den kan du lett fylle opp med tre fire liter spiritus, brukte selv denne metoden da jeg var i Skopje last summer.
Jeg ble sjekket men de fant ikke spriten. Denne metoden er som fot i pose.
Trådstarter
Sitat av kamikaze666
Tror det kan bli jævli vanskelig for det er jo ikke lengre lov og ha med mer en 3dl. Også hvis neglelakk er "eksplosiver" er værtfall 60% sprit det!
Vis hele sitatet...
ja det var det jeg tenkte på, men skal jo ta det i bagasjen da. og det er jo ingen regler mot flytende væske i bagasjen er det? (bagasjen snakker jeg om den som er nedi flyet, ikke håndbagasjen, hvis du misforsto meg der)
kjøp så mye du klarer å bære, det er ikke smugling om du ikke blir tatt...

ha det i den vanlige baggasjen, ikke håndbaggasje, og pakk flaskene godt inn i klær så dem ikke knuses, evt kjøp masse plastflaske og fyll over... prøv deg med sprite/7up flasker, kanskje du er superheldig og dem tror du har hamstra brus^^

PS: det er 20år på innføring av alkoholholdoig vare over 22,1 %
Det ekke no stress, en kamerat var i Hellas og han kom hjem med kofferten full av sprit og absinth
Sitat av Moonshine
Det ekke no stress, en kamerat var i Hellas og han kom hjem med kofferten full av sprit og absinth
Vis hele sitatet...
det kan godt være, men det hadde ikke godt IDAG. Nå får man ikke lov å ha væske med på flyene mer, ikke mer enn 3 dl. så med mindreh an hadde "hundre" små flasker på 3 dl hver, pakket i plastposer slik reglene er, så er dette tull. At han gjorde dette for noen år siden kan jeg tro på.
Tror dere har misforstått regelverket litt, er fullt lovlig å ha med mange mange liter ombord på flyet, er gjennom sikkerhetskontrollen 3dl regelen gjelder.. fløy senest for 2 uker siden, kjøpte 3L brennvin og hadde med på flyet.

Er 20 årsgrense på sprit i Norge tar jeg ikke helt feil, men kjøp sprit på taxfreen der du reiser fra og ha med en sekk du legger det oppi. Blir du stoppet i Norge blir du stoppet, ikke noe å gjøre med det.. og blir du stoppet tar de en innebgyd tank i bagen og, men kan tenke meg det blir sett på som langt mer alvorlig enn flasker.

Lykke til ihvertfall
Puddergutt: ja jeg vet det er kun håndbagasjen men på måten moonshine skrev det så fikk jeg følelsen av at denne kofferten full av sprit ble dratt inn i flykabinen . Det er veldig usikkert å ha med seg glassflasker i bagasjen uansett, må pakke det veldig godt inn ihvertfall.. risikerer jo å bli tatt for terrorforsøk om plutselig renner væske utav baggen din .
Sitat av Lille My
det kan godt være, men det hadde ikke godt IDAG. Nå får man ikke lov å ha væske med på flyene mer, ikke mer enn 3 dl. så med mindreh an hadde "hundre" små flasker på 3 dl hver, pakket i plastposer slik reglene er, så er dette tull. At han gjorde dette for noen år siden kan jeg tro på.
Vis hele sitatet...
Du får lov til å ha med væske i bagasjen som du sjekker inn. I håndbagasjen derimot er ikke dette lov. tax-free poser du kjøper inne på flyplassen blir forseglet og skal ikke åpnes før du er hjemme.

SÅ; kjøp det du vil og pakk det trygt i bagasjen. Ikke prøv å fyll det på en ballong eller nor dumt. Plast flasker for sikkerhet kan være lurt men ikke nødvendig. Du blir ikke stoppet for dette når du reiser ut av ett land. Det er rett og slett ikke deres problem hva du tar med deg inn i ett annet land. F.eks når du reiser ut av Norge kan du kjøpe hva du vil. Når du kommer tilbake får du bare kjøpe kvoten. Eneste plassen du risikerer å bli stoppet er i tollen i Norge. Der vil ikke sprite/7up flasker hjelpe deg mye. Lett å se at de allerede er åpnet, og tollerne nøler ikke med å lukte.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Lille My
det kan godt være, men det hadde ikke godt IDAG. Nå får man ikke lov å ha væske med på flyene mer, ikke mer enn 3 dl. så med mindreh an hadde "hundre" små flasker på 3 dl hver, pakket i plastposer slik reglene er, så er dette tull. At han gjorde dette for noen år siden kan jeg tro på.
Vis hele sitatet...


nope det var ifjor, han hadde det i kofferten som han sjekka inn , ikk no stress det så lenge du ikke blir stoppa i tollen
Så lenge du har en eller to flasker og ikke er gammel nok eller det er over kvoten tømmer de bare ut spriten og du får gå videre. Med mindre ikke tolleren har en dårlig dag. Hva tror du skjer om de skal straffe alle som har med seg litt ekstra sprit?

Samme om du stjeler en tyggispakke på en butikk. Du får som oftest gå videre uten at noe har skjedd etter en liten preken. Men har butikkdamen en dårlig dag vil du nok få en anmeldelse på deg.

Om du har med nok til å klare deg et halvår/år fremover i tid kan det spekuleres om spriten er til personlig bruk eller videresalg. Da vil du få en safttig bot. I verste fall fengsel, men da skal du ha en stor bag