Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 8233
Denne nyheten er øverst på de fleste nettavisene nå.
https://www.dagbladet.no/nyheter/14-...ekket/70280662
Er det noen som vet hvilken side det refereres til når det hevdes at det er lagt ut på det "åpne nettet"?
Hadde vært kjekt å se om man var på den listen selv.
gotcha.pw har ihvertfall databasen, men viser ikke passordene åpne.
Og om noen dager så plopper det opp ymse tjenester som lar deg sjekke om ditt brukernavn og passord er på listen. Og hauger av folk taster villig vekk inn un/pwd i den tro at de får sjekket seg også har de bare blitt lurt til å gi fra seg sin viktigste konto

Det skjer jo hver gang etter slike avsløringer.
Denne siden viser passordene: https://ghostproject.fr/

En mer "legit" tjeneste finner du på https://haveibeenpwned.com/Passwords
Kjedelig... 2 gamle passord er på en av mine mail. Blir vel jævla masse forsøk på bruk av passordet framover nå da...
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Denne nyheten er øverst på de fleste nettavisene nå.
https://www.dagbladet.no/nyheter/14-...ekket/70280662
Er det noen som vet hvilken side det refereres til når det hevdes at det er lagt ut på det "åpne nettet"?
Hadde vært kjekt å se om man var på den listen selv.
Vis hele sitatet...
Hvorvidt denne listen ligger på det «åpne nettet» vet jeg ikke, men det finnes en magnet link på et forum, under *.onion domene. Riktig nok bruker magnet linken trackere på det «åpne nettet», mulig det er det dem sikter til med «åpne nettet».

Hvorvidt dette er en ny lekkasje, eller om jeg har funnet rett forum skal jeg ikke uttale meg om, da det er noen som mener at dette er en gammel lekkasje fra desember 2017. Jeg har hverken passord filen fra desember 2017 eller lastet ned den jeg har funnet, så det kan jeg ikke (av/be)krefte.
Sist endret av 0xFF; 4. oktober 2018 kl. 01:33.
Det var dråpen som endelig fikk meg til å endre alle passord og bruke lastpass. Brukte kanskje en time på det, og jeg er endelig kvitt skyldfølelsen min over gjenbruk av passord :-) Anbefales!
Om man er rammet, men har toveis autentifikasjon.
Hvor langt kommer en inntrenger seg med passordet da?
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Om man er rammet, men har toveis autentifikasjon.
Hvor langt kommer en inntrenger seg med passordet da?
Vis hele sitatet...
Har fått passordet mitt lekket fra to mailkontoer, men har ikke orket å bytte. Bruker ikke de passordene noen andre plasser heller.
Og hvem skal ha interesse å se mailen min da..
Det er jo liten eller ingen fare for "vanlige folk", og dessuten blir vel så godt som alle endret nå.
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Det er jo liten eller ingen fare for "vanlige folk", og dessuten blir vel så godt som alle endret nå.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener faren for «vanlige folk» er så liten, hvorfor publiserer du ikke brukernavnene og passordene dine her på freakforum. For jeg regner med du er «vanlige folk».
Sist endret av 0xFF; 4. oktober 2018 kl. 11:08.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av questionmarkit Vis innlegg
Har fått passordet mitt lekket fra to mailkontoer, men har ikke orket å bytte. Bruker ikke de passordene noen andre plasser heller.
Og hvem skal ha interesse å se mailen min da..
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker disse e-postadressene som kontaktinfo på noen nettsider, så kan folk som har tilgang til e-posten din resette passordet på de aktuelle sidene, motta nytt passord på e-post og dermed logge seg inn. Å ha kontroll på e-postkontoen sin er noe av det absolutt viktigste.
Sitat av Moff Vis innlegg
Hvis du bruker disse e-postadressene som kontaktinfo på noen nettsider, så kan folk som har tilgang til e-posten din resette passordet på de aktuelle sidene, motta nytt passord på e-post og dermed logge seg inn. Å ha kontroll på e-postkontoen sin er noe av det absolutt viktigste.
Vis hele sitatet...
Ja det er mulig, heldigvis brukes ikke disse mailene til noe annet enn å melde meg opp på nyhetsbrev osv, så det er spammail. Ble vell brukt til skolerelaterte ting for typ 8 år siden.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvis du mener faren for «vanlige folk» er så liten, hvorfor publiserer du ikke brukernavnene og passordene dine her på freakforum. For jeg regner med du er «vanlige folk».
Vis hele sitatet...
Come again? Du skjønner ikke forskjellen på å vite at det finnes en lekkasje, og at du dermed sannsynlig vis endrer passordene dine, og i tillegg at de færreste har allminnelig interesse av hva en Hvermannsen har i sin innboks, og det å legge ut brukernavn og passord på Freak?
Sitat av Ozma Vis innlegg
Denne siden viser passordene: https://ghostproject.fr/

En mer "legit" tjeneste finner du på https://haveibeenpwned.com/Passwords
Vis hele sitatet...
Er disse sidene legit?
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Er disse sidene legit?
Vis hele sitatet...

Har prøvd det med mine mailer og det står mine gamle passorder der. Så vil vel anta at den er legit.
Har selv vært offer for dette tidligere. Endte med at jeg måtte endre passord på omtrent alt av tjenester som mailadressen var knyttet til. Flere kontoer som Battle.net, Spotify og Facebook ble forsøkt overtatt. Så ikke tro at hackerne kun er ute etter å lese mailen din
Sitat av questionmarkit Vis innlegg
Har fått passordet mitt lekket fra to mailkontoer, men har ikke orket å bytte. Bruker ikke de passordene noen andre plasser heller.
Og hvem skal ha interesse å se mailen min da..
Vis hele sitatet...
Du svarte ikke nesten på spørsmålet mitt engang så hvorfor du quotet meg fatter jeg ikke..

Noen andre?
Toveis autentifikasjon, slik at man må ha tilgang på mobilapp eller sms for å kunne logge på nye steder, passord alene er vell temmelig ubrukelig da eller er det veier rundt dette?
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Come again? Du skjønner ikke forskjellen på å vite at det finnes en lekkasje, og at du dermed sannsynlig vis endrer passordene dine, og i tillegg at de færreste har allminnelig interesse av hva en Hvermannsen har i sin innboks, og det å legge ut brukernavn og passord på Freak?
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke noe å skjule?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av questionmarkit Vis innlegg
Har fått passordet mitt lekket fra to mailkontoer, men har ikke orket å bytte. Bruker ikke de passordene noen andre plasser heller.
Og hvem skal ha interesse å se mailen min da..
Vis hele sitatet...
Du overser automatiserte angrep. Ingen har interesse av din e-post spesifikt, men mange har interesse av kontoer som kan brukast til spam og som ser legitime ut. Automatiserte angrep bryr seg ikkje om deg; dei er generelle. Og dei utgjer brorbarten av alle forsøk i dag.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du overser automatiserte angrep. Ingen har interesse av din e-post spesifikt, men mange har interesse av kontoer som kan brukast til spam og som ser legitime ut. Automatiserte angrep bryr seg ikkje om deg; dei er generelle. Og dei utgjer brorbarten av alle forsøk i dag.
Vis hele sitatet...
Jeg kan gjerne skrive mine to adresser her med passord, dere vil ikke kunne gjøre noe som helst med det.
Jeg har ikke brukt disse to mailene til å registrere meg noen plass, annet enn nyhetsbrev og noe skolerelatert.
Hvorfor er det så kult å oppgi mail adressen sin med passord?
Er jo ikke så særlig vanskelig å bare skrive en typisk mail adresse der og få passordet å prøve.
Hva skal vi med din mail, eller andre sin for den slags skyld? Ingenting å gjøre seg kriminell for en mail adresse. Jesus.
Sitat av zerofero Vis innlegg
Hvorfor er det så kult å oppgi mail adressen sin med passord?
Er jo ikke så særlig vanskelig å bare skrive en typisk mail adresse der og få passordet å prøve.
Hva skal vi med din mail, eller andre sin for den slags skyld? Ingenting å gjøre seg kriminell for en mail adresse. Jesus.
Vis hele sitatet...
Tøffen?

Les teksten er du snill. Jeg sier at om folk har brukernavnet mitt og passordet mitt så vil de ikke komme langt da jeg ikke har koblet mailen opp mot noe som helst.
Noe jeg poengterte, men som ikke ble tatt med i betraktning når Administrator skrev til meg.
Sitat av questionmarkit Vis innlegg
Tøffen?

Les teksten er du snill. Jeg sier at om folk har brukernavnet mitt og passordet mitt så vil de ikke komme langt da jeg ikke har koblet mailen opp mot noe som helst.
Noe jeg poengterte, men som ikke ble tatt med i betraktning når Administrator skrev til meg.
Vis hele sitatet...
Det er jo en ting, men du briefer jo med at du skal gi det ut. Gi deg ut da.
Jeg kan også lage en mail og gi den ut her, ingenting kult med det. Du fremstår det som kult og at du ikke har noe der, eller så tar jeg helt feil nå, fullt mulig det. Om det er tilfelle så legger jeg meg flat og sier beklager
Sitat av zerofero Vis innlegg
Det er jo en ting, men du briefer jo med at du skal gi det ut. Gi deg ut da.
Jeg kan også lage en mail og gi den ut her, ingenting kult med det. Du fremstår det som kult og at du ikke har noe der, eller så tar jeg helt feil nå, fullt mulig det. Om det er tilfelle så legger jeg meg flat og sier beklager
Vis hele sitatet...
Briefer ikke med noe, jeg sier at jeg KAN gjøre det uten konsekvenser. Briefe ville jeg gjort om jeg faktisk postet det
Jeg sier at jeg ikke orker å bytte passord selv om jeg vet passordet mitt er lekket, da jeg vet det ikke kommer noen konsekvenser. Jeg syns absolutt ikke det er kult å ha en e-postadresse som ikke er registrert på noe som helst..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
På "https://ghostproject.fr/" så får jeg som resultat "***@hotmail.com:adgj". Betyr det at Pw er ute? Pw er ikke "adgj"....
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Er disse sidene legit?
Vis hele sitatet...
Haveibeenpwned tilbyr passordene for nedlastning, noe som er betryggende da du kan laste ned og sjekke lokalt uten å måtte submitte skjema på nett.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lima Vis innlegg
På "https://ghostproject.fr/" så får jeg som resultat "***@hotmail.com:adgj". Betyr det at Pw er ute? Pw er ikke "adgj"....
Vis hele sitatet...
Det er ikkje hotmail som har hatt sikkerhetsproblemer. Det er antakeleg ei eller anna side der du har registrert deg med e-postadressa. Så passordet er nok reelt nok, men det er ikkje gitt at du hugsar kor du registrerte deg...
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Er disse sidene legit?
Vis hele sitatet...
Ja, eller fant mailen min og et passord jeg delvis brukte på haveigotpwned. Folk var innlogget på Mega brukeren min, Epic games, prøvde på dropbox osv osv.

Byttet raskt passord og greit å logge ut av alle økter. Vet man hvem hva som er kilden til passordene ?