Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2654
Hei alle i hop. Kan hende tråden ligger feil, min første post 🤪

Kort fortalt først. Så har jeg vært narkoman i nesten 20år, hovedsak Amfetamin, Benzo og Opiat og har i mange år slitt med PTSD fra ung alder. Og vært nykter i snart 2år -for dere som kaller meg nykter, eller legenarkoman - men fremdeles avhengig er jeg, å nektet LAR.

Jeg har ADHD og bruker 100mg Elvanse (Lisdexamf) daglig. Sammen med smerteplaster Norspan!(Nede i 15mg-Buprenorfin) Rivotril 0,5mg 4x daglig for general angst (økes i nermere fremtid), Xanor 2mg x2 for panikkangstanfall og 15mg Mogadon for søvn og PTSD søvn. Så - jeg er kraftig medisinert.

Skal sies etter langtids bruk - har jeg ingen ruseffekt, kun effekt - noe jeg til tide savner, som enhver langtidsmissbruker nok gjør.

Har kraftige ryggsmerter etter jeg ble nykter, å går til manuelterapaut. Å Prøvde meg på først Oxycontin (80mg/døgn) uten effekt, deretter prøvde meg på Dolcontin (100mg/døgn) igjen uten effekt (tygget dem/pulviserte dem i munn så godt som mulig - for raskere effekt) samt gjennomsvett hver morgen og full i abstinens - så tilbake på Norspan 30mg - hvor etter ca 4 dager var jeg uten smerter igjen, morfin mengden var redusert betraktelig - jeg forstår meg ikke på dette, har noen en forklaring på dette? Idag er den halvert på 40 dager til 15mg å det fungerer jeg slik ønsket effekt er.

Jeg har vært innom alle Norges Benzodiazapiner Sobril, Stesolid (lengst litt over 1år), Rivotril, Xanor og Mogadon(også over ett år)Og i gamle dager 542❤️ (utenfor legens samråd &#128513 Å må si at Sobril og Xanor har vært di som har gitt meg hardest abstinens messig
ven avslutt. Selv potens messig Sobril svakest mens Xanor har høyest potens var disse to verst å hoppe av, Hvorfor? Individuelt? Skal sies at jeg er veldig glad i Benzodiazapiner i det store å hele. Det har nok mye med at angsten jeg hatt siden under 10års alderen forsvinner - samt at får man en rusvirkning av dem er det behagelig. En gang en narkoman - alltid en tørster😂

ADHD medisinen gir ikke noe form for rus eller abstinens - den gir meg mindre oppheng, utenom nå, da jeg hører madammen - er du snart ferdig? Og klager litt ‘HAR DU TATT MEDISNEN DIN NÅ?’ Om jeg glemmer den 😂 Ritalin var søppel og masse bivirkninger, Attentin sovnet jeg bare av. Har tenkt tanken på Racmisk, altså høyre og venstre dreid kontra ren høyre! Lest at mange ikke takler det pga bivirkningene - men noen med god erfaring, og fortell gjerne litt?

Men snart skal jeg ned med Norspan til 5mg - kan det være en ide å krysstrappe den med feks Tramagetic eller da Kodein? - er ikke så begeistret for Kodein.

Å jeg skal gjennom en del tøffe tak i livet mitt nå, saker, div som gjør at jeg har ett ønske om Rivotril da jeg har lest at fler som lider av PTSD har hatt god effekt av dem - mye pga at den er Alfa-3 selektive, finnes det andre typer benzo, ‘ikke-benzo lignende’, barbutirat ect som kan gjøre effekten bedre når kommer til angsten som kommer når man har med PTSD sakene å gjøre? Utifra hva jeg klarer å lese meg opptill er Rivotril da førstevalget når det kommer til PTSD, hode motet oppe å ikke gå i kjelleren?

Også lurer jeg på hvordan benzo sin effekt på GABAa kan ha noe effekt messig når GABAb blir stimulert samtidig, evt hva og hvordan? CNS typer hjelper vell lite da min toleranse for opioder er relativt høy?

PS, jeg verken drikker alkohol eller røyker cannabis eller annen røyk/nikotin! Tar heller til tider litt Salvia Divinorum, DMT eller en kopp te med Fluesopp når enn skal kose seg - kommer tidsmessig hva enn har tid til.

Ellers har jeg vært bortig det meste. Vanlige som Amf, benzo og opiater! Også psykadeliske typer DMT, 5-MEO-DMT, 4-HO-DMT, Salvia D, Flein, Fluesopp, Ayahuasca av hjemmelagde typer som Mimosa & B.Caapi, Acacia, Syrian Rue og P.Viridis, Mimosa og Chapolonga og en mixing av alt dette - ja har missbrukt, levd tung og kost meg - men livet nå, kan ikke sammenlignes. Livet uten jaget er som å komme hjem etter en hard dag på jobben å slenge beina på border å nyte livet 😁

Har noen noe å tilsette av fine middler som kan være effektive til en kosekveld som Kratom, men gjerne Benzo typ - og effekt forsterkende der.
Hei
Du har nok en del mer erfaring enn meg. Går selv på 30 mg oxycontin 5mg oxynorm 5 mg valium og 5 mg mogadon.
Eneste jeg klarer å booste dette på uten å dosere meg opp er antihistaminer f.eks
Atarax opp til 100 mg.
1 g paracet skal og gi synergisk effekt, hvertfall den smertestillende delen.
Lykke til
Sist endret av Jatakkhelst; 1. mars 2018 kl. 04:06.
Lyrica booster opiater, benzo, cannabis og en hel del andre stoffer. Med ditt inntak av forskjellige legemidler tror jeg leger fraråder dette da man må hente frem gangetabellen når man har mer enn to andre stoffer innabords! Ukjent for mange denne effekten, gikk nesten på en skikkelig smell selv. Kvier meg for å anbefale Lyrica til noen grunnet et sant abstinenshelvette uten like! Selv med lang seponering! C-preparat i Norge, class-A i USA sier litt. Verdt å undersøke, men trå varsomt. Lykke til!
Hei,

Trist å høre at du sliter, men samtidig er det fint å høre at du er villig til å ta tak i livet ditt.

Samtidig sitter jeg igjen med en del spørsmål etter å ha lest innlegget ditt.
Du påpeker at du holder på å trappe ned og virker til å foretrekke delvis rusfrihet, men samtidig leter etter nye rusmiddler å ruse deg på?

Det er ikke meningen å virke nedlatende, men er målet å bli rusfri, eller hva er greia?

Det er ingen her inne som er kvalifisert nok til å besvare spørsmålene dine. Du må gå til en lege som kan hjelpe deg med seponering fra medisin.

Når det kommer til PTSD er ikke benzodiazepiner noe standard behandlingsmåte. Terapi er eneste måte å behandle sykdommen på. Benzodiazepiner er vel strengt tatt ikke noe form for behandling i det hele tatt, men heller som en kriseløsning i så kort mulig behandlings tidsrom som mulig.

Jeg tror du burde endre fokuset litt og innse at medisiner ikke er løsningen på psykiske problemer.

Tvert om fungerer medisiner som benzo mot den hensikten, du vil for eksempel aldri bli kvitt angsten før du konfronterer den, uten benzo.
Sist endret av Lacertosus; 5. mars 2018 kl. 23:11.
Prøv å få imovane det er jo ikke værre en mogadon som du kanskje må bytte mot imovanen, men den funker knall på visse typer folk. Jeg får en rus av en tablett hver kveld nesten uten noe bivirkninger, hvertfall dønn roen på metadonen min. Valium gir meg mer problemer en den er verdt som alle benzo egentlig, og jeg drømmer om å kutte ut benzo helt. Må i så fall over fra metadon til sevrelong eller et annet morfinpreparat for metadon funker dårlig med mye birvirkninger.

Mogadon er litt som valium, bra men det skulle vært minst 10mg tabletter. Ellers er lyrica et godt alternativ om legen din er med på det. Det er bra for angst og smerter og kan hjelpe deg i nedtrappingen. Lykke til og vær forsiktig med fluesop, det var nytt å lese om at folk bruker det.

s
Trådstarter
26 4
Hei. Takk for mange svar.

Ønsker ikke gå til i dybden i alle spørsmål her.

Nå har jeg kuttet Xanor. Nede minste Buprenofin depot - ønsker heller nå ikke over til nytt substans etter avslutt av morfin - men kanskje heller bruke dråper/tinktur, Dropizol/Orimorph typisk mot veste abstinser.

Når det kommer til PTSD’n så er jeg midt opp i noe som gjør at jeg må konfrontere dette - arbeidet med å legge det bakseg.

Angst og Insomnia er jeg redd jeg aldri helt blir kvitt, eller å ha såpass mange år i ryggen med benzo hver dag, ser jeg ikke meg selv uten benzo, altså - mer eller mindre gitt opp, det er ingen problem å gå av dem (gjort dette mange ganger før, men det rr livet ettterpå, oppbygginngen ect) å ønsker ikke bruke mange år på å få det ‘litt’ bedre - når jeg heller kan ha en bedre livskvalitet å slappe av litt i livet, dem som har mange år med nål i armen å det jaget 24/7+ vet hva jeg snakker om. Man er sliten å ønsker å slappe av i livet. Som alle andre - er en måte å ta seg ei pils etter jobb eller fylla i helga, dette kan ikke jeg. Så da er det fint en gang å kunne slappe av..

Har noe erfaring med Fluesopp opp i 80g, 25g Flein, daglig DMT(hver kveld før søvn) det var etter den mnd med DMT det fikk meg til begynne prosessen med ut av rus, samt den fortalte meg mtp Fluesopp, hvor den er brukt oppigjennom all tid. Alle tegninger, malerier, beskrivelse i bøker då langt tilbake man kan kommen - er det alltid Fluesopp - tror den har en stor betydning her i verden - akuratt som DMT har.

Beklager litt off topic her.

Men klart enn ønsker å være rusfri - men til tider få en ekstra eufori feeling - men da ikke med andre typer substanser av den avhengige typen - da snitter jeg heller Valmuene :P
Sist endret av Ro-5-0690; 9. mars 2018 kl. 11:37.