Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2379
Jeg har gått på alt av benzo omtrent daglig i 2-3 år. De siste månedene har jeg tatt 8-10 rivotril (0.5 mg) blanda med litt valium, sobril, og stilnoct daglig.

Jeg er innlagt og har fått en avtrapningsplan som går over 4 uker.
Jeg skal først få 4 vival morgen og 4 vival kveld, også kutter de ned med 25 % i uka frem til jeg er benzo-fri.

Har noen noen erfaringer å dele om dette? Hva er abstinensene, når er det verst?
Sist endret av Dodecha; 11. januar 2016 kl. 19:19. Grunn: skrivefeil
Abstinensene kan være rastløshet,uro,søvnproblemer,liten til ingen matlyst,svette,skjelvinger,aggresjon og irritabel osv.
Det startet som regel etter litt tid, kan fort ta 2-3 uker før de verste abstinensene kommer.
Litt mildere abstinenser kan best sammenlignes med influensa, man føler seg lite opplagt og slapp.
Sist endret av akasha06; 11. januar 2016 kl. 19:26.
Hvis du ser i denne tråden ser du litt av hva mine erfaringer var. Lucky in the sky skrev også en del om sin erfaring. Du finner det her om du er interessert.

Håper det hjalp litt. Må nok forvente deg en god del.
Lykke til, ikke les for mye om hva andre, inkludert meg selv, har opplevd. Nedtrapping og abstinenser er så individuelt, hva som er fakta eller hva som er fantasi er vanskelig å skille fra hverandre. Det hjelper å snakke med andre for å støtte og oppmuntre hverandre. Siden du er i et opplegg styrt av profesjonelle bør du benytte deg av det for alt det er verdt.
Klem fra Betty
Trådstarter
Tusen takk for info og støtte
Jeg har skrevet litt om dette for litt siden. Jeg kom av høye doser sobril. To uker med tortur før jeg en dag måtte ta meg en zoplikone for å sove.

Det første du må gjøre er å bytte ut stilnoct med zoplikone. Zopiklone har lenger halveringstid. Reduser kraftig dagsdosen din før du begynner.. Zoplikone er en magisk pille som tar bort 95% av abstinensene fra langtidsforbruk av benzo. Jeg oppdaget dette tilfeldig, men forslaget mitt er å ta en eller to zoplikone 7,5ng før du legger deg, og så ser du hvor lenge du holder ut uten noe benzo dagen etter. Når, og først når du virkelig må, ta en halv dose av det du skulle hatt. Og så fortsett.. På denne måten trappet jeg ned langtidsforbruk av valium og sobril. Jeg gikk på 120-160mg sobril da jeg bestemte meg for å kutte. Det tok meg bare noen uker, og jeg har ikke abstinenser i det hele tatt.
Jeg oppdaget dette selv, så tro meg jeg vet hvilket helvete abstinensene er. De to første ukene var tortur, så tok jeg zoplikone og hadde ikke abstinenser overhodet to uker etter det.

Link til studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/19698411/