Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5457
Hei.

Jeg har nå fått Sativex av legen for ptsd. Det fungerer utrolig bra, men det er fryktelig dyrt. Legen sier at det per dags dato ikke er mulig å få refusjon på dette siden jeg får Sativex for noe annet enn MS.

Er det noen her som har erfaringer eller tips til hvordan man kan søke om å få dekket utgiftene til medisinen?

Setter stor pris på hjelp eller tips.
Jeg synes du bør høre med Joachim Gjendem. Medisinsk fagperson og rådgiver for Normal.

Du finner kontaktinformasjon nederst på siden:
https://normal.no/om-normal/ledelsen/
Sist endret av mentalmelt; 20. november 2015 kl. 13:18.
Hør med NAV.

Jeg får Lyrica på resept, og det koster meg over kr 1000,- i måneden. Men jeg har snakket med NAV, og de dekker kostnadene mine. Jeg går på AAP hvis det er relevant.

Og nei, jeg får det ikke på blåresept, siden Lyrica kun skrives ut som blåresept bare ved nevropatiske smerter og epilepsi. Jeg får det for angst, noe som står i "indikasjoner" i Felleskatalogen, men jeg får hele legemiddelregningen dekt for det.
Sist endret av Mexxy; 21. november 2015 kl. 11:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Hør med NAV.

Jeg får Lyrica på resept, og det koster meg over kr 1000,- i måneden. Men jeg har snakket med NAV, og de dekker kostnadene mine. Jeg går på AAP hvis det er relevant.

Og nei, jeg får det ikke på blåresept, siden Lyrica kun skrives ut som blåresept bare ved nevropatiske smerter og epilepsi. Jeg får det for angst, noe som står i "indikasjoner" i Felleskatalogen, men jeg får hele legemiddelregningen dekt for det.
Vis hele sitatet...
'Det er bare aa faa fastlegen til aa sende en sOknad til Helfo. Tar et par maaneder. Har man generell angstlidelse/andre angstlidelser, epilepsi eller perifer og sentral nevropatisk smerte saa er det null stress aa faa sOknaden godkjent.
Da koster det bare ca 200 for 100stk kapsler a' 150mg
Sitat av A-tillah Vis innlegg
'Det er bare aa faa fastlegen til aa sende en sOknad til Helfo. Tar et par maaneder. Har man generell angstlidelse/andre angstlidelser, epilepsi eller perifer og sentral nevropatisk smerte saa er det null stress aa faa sOknaden godkjent.
Da koster det bare ca 200 for 100stk kapsler a' 150mg
Vis hele sitatet...
Har nettopp vært igjennom samme papirmølla selv på lyrica, fastlegen sendte først søknad til Helfo, som ble avslått. Så sendte to spesialister søknad, da var det gjort på en måned å få søknaden gjennom. Har hørt med flere at det må spesialister til for å få det godkjent.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Åssen er det med sativex og førerkort?
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Åssen er det med sativex og førerkort?
Vis hele sitatet...
Skyt meg om jeg tar feil, men såvidt jeg vet så er det ikke mulig og oppnå rus på Sativex, så det bør ikke være noe stress med førerkortet.

Men her til lands så blir jeg ikke overasket over noe lenger,så spør lege for å være sikker.
Sist endret av Hoiler; 30. desember 2015 kl. 14:41.
Oki, har ikke testet det.

Fikk ptsd diagnose av psykologen i julegave så utforsker nå hva jeg kan få ut av det.

Lurer på hva ts la til grunn får å prøve det.
Selv om det er til ms pasienter så gjelder det vel også til refusjon, at kun dem med ms får refusjon. Og på andre bruksområder så må man betale?

Noen som har testet dette og kan si noe om funken?
Hei dere.


Sitat: Originalt skrevet av Kutulu Vis innlegg
Åssen er det med sativex og førerkort?
Skyt meg om jeg tar feil, men såvidt jeg vet så er det ikke mulig og oppnå rus på Sativex, så det bør ikke være noe stress med førerkortet.

Men her til lands så blir jeg ikke overasket over noe lenger,så spør lege for å være sikker.

Det går bra med Sativex og førerkort i mitt tilfelle. Sammen med fastlege og psykiater har det vært en lang prosess over flere år. Jeg har prøvd flere medisiner, men Sativex er den første som har god effekt på søvn, mareritt og flashbacks.

Sativex kan absolutt gi rus. Det kommer ann på dosering.
Hvor mange spray vil du si gir en svak high?
Og hvor mange spray er det i boksen?

Leste en plass at en boks ville tilsvare under 0.2g hasj ca i antall mg. Thc. Eller cannabioder eller hva det heter.
Ifølge felleskatalogen: MUNNSPRAY 100 µl/dose: Hver dose inneh.: Delta-9-tetrahydrocannabinol (THC) 2,7 mg, cannabidiol (CBD) 2,5 mg, inntil 0,04 g alkohol.

Så press på nok skal du se at du får en buzz, men har også hørt at denne ikke er rusgivende uansett, med innholdet å bedømme skulle ikke det bli noe problem
Ser den, men mengdene er ikke store.

Blir jo sabla dyrt med over 1000,- boksen, og kanskje 2 greie doser pr boks, eller flere doser?

Er det noen som har kasta seg over en boks her?

a-resept og greier, så det først nå.

Nei er vel mer sannsynlig å få oxynorm av legen en dette nesten.
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Ser den, men mengdene er ikke store.

Blir jo sabla dyrt med over 1000,- boksen, og kanskje 2 greie doser pr boks, eller flere doser?

Er det noen som har kasta seg over en boks her?

a-resept og greier, så det først nå.

Nei er vel mer sannsynlig å få oxynorm av legen en dette nesten.
Vis hele sitatet...
30 mg THC er cirka standard for å bli småstein.
Hvis boksen er 10 ml og det er 2.7 mg THC per 100 ul har du jo dette regnestykket:

2.7*100 = 270mg THC per beholder (som vil tilsvare 2.7g cannabis med 10% THC).
270mg totalt / 30mg doser = 9 doser til å bli høy/stein på.

Om det er 1000 kroner per flaske; (STEIN)DYRT.
Sist endret av Lacertosus; 3. januar 2016 kl. 02:41.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
30 mg THC er cirka standard for å bli småstein.
Hvis boksen er 10 ml og det er 2.7 mg THC per 100 ul har du jo dette regnestykket:

2.7*100 = 270mg THC per beholder (som vil tilsvare 2.7g cannabis med 10% THC).
270mg totalt / 30mg doser = 9 doser til å bli høy/stein på.

Om det er 1000 kroner per flaske; (STEIN)DYRT.
Vis hele sitatet...
Meen THC vil bli påvist i urin vil det ikke? Med det i tankene er det jo bare å fyre på sia uten å tenke på å bli tatt
Sitat av 420master Vis innlegg
Meen THC vil bli påvist i urin vil det ikke? Med det i tankene er det jo bare å fyre på sia uten å tenke på å bli tatt
Vis hele sitatet...
Jo, såklart. Men for å differensiere mellom medisinsk dosering og rus(mis)bruk kan de jo sjekke verdiene/hvor mye THC det er i urinen.