Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3475
Hadde en razzia her for litt over 1 mnd siden hvor de kom grunnet en facebook-samtale og hadde en sterk mistanke om at selging. Her fant politiet ingenting, men beslagla 2 datamaskiner og en mobil da som jeg ikke ville oppgi kode, fikk tilbake tingene etter rundt 1 mnd. Jeg hadde noen bilder der som dem tydeligvis ikke fant. Facebook-samtalen fikk dem av noen som overkom datamaskinen min da som jeg hadde glemt å logge utav facebooken eller annen dag. De så samtalen og leverte til politiet, jeg har fått vite hvem.

I samtalen står det VELDIG grundig i detaljer om salg, planlegging av salg, spesifikt hvor mye, hvor god hasjen var og andre veldig drøye detaljer. Vi snakket som om vi snakket person til person, altså null snakk i koder. Det står derimot ingenting om bruk.

For ikke så lenge si kom politiet til han jeg snakka med i samtalen, der fant de heller ingenting men han måtte forklare seg på stedet. Han forklarte at samtalen bare var et skuespill, erkjente ikke straffskyld, fortalte at han aldri har brukt narkotika eller solgt narkotika eller kjente noen som drev med narkotika.

Avhøret skjedde nylig og jeg ble vist bevisene som faktisk bare var en facebooksamtale. Jeg forklarte meg på samme måte som han andre, men jeg sa at jeg husket veldig lite fra den tiden og har slitt litt psykisk på den tiden. Jeg sa ikke det var skuespill, men jeg sa at alt var tull og mer fantasi enn virkelighet. Jeg sa jeg ikke erkjente straffskyld, bruker ikke narkotika, har aldri solgt eller oppbevart narkotika. Jeg ble spurt sist gang jeg brukte cannabis, dette sa jeg at jeg ikke ville uttale meg om siden jeg ikke syns det var relevant. Jeg kunne ikke si jeg aldri har gjort det pga jeg var i en sak for over 1 år siden også, der det ble funnet småe fragmenter av cannabis og jeg innrømte jeg hadde røyket før, men dette snakket jeg ikke om i dette avhøret selv om hun nevnte saken. Altså jeg nektet alt med en "god" forklaring. Etterforskeren sa saken blir sannsynligvis henlagt.

Som alle andre her sier på freak.no, NEKT, NEKT OG NEKT!
Hmm, jeg ser ikke hvorfor du ville dele denne historien? En klapp på skulderen du sikter til?
Sitat av mo66y Vis innlegg
Hmm, jeg ser ikke hvorfor du ville dele denne historien? En klapp på skulderen du sikter til?
Vis hele sitatet...
Sikkert for å vise at å nekte lønner seg :-) uansett hvor håpløst der ser ut. Sikkert flere som fant dette nyttig. Bare å fortsette å nekte folkens!
Jeg kunne gjerne komt til poenget tidligere i posten, men ja, riktig som "canttouchthis" sier. Stå på ditt i avhør, ikke la deg lure om politiet prøver på det, i slike saker er ikke strafferabatt aktuelt engang. Heldigvis var etterforskeren min veldig hyggelig og prøvde seg ikke på noen småtriks, hun ba meg bare om å forklare, hun prøvde overhode ikke å få meg til å tilstå. Vil si jeg var heldig som ble avhørt av hun. Man kommer sjeldent noen vei med å tiltså.
Sitat av throwawayfreaks Vis innlegg
Etterforskeren sa saken blir sannsynligvis henlagt.

Som alle andre her sier på freak.no, NEKT, NEKT OG NEKT!
Vis hele sitatet...
Gode råd, men du burde ikke ta seieren på forskudd. Etter at jeg var i avhør, så sa også etterforskeren at saken sannsynligvis ville bli henlagt. Ti måneder senere så får jeg innkallelse til rettsak i posten. Fikk den jo henlagt etter å ha oppsøkt advokat, men hva etterforskeren sier burde man ikke nødvendigvis stole på.
Sist endret av caperno; 15. januar 2015 kl. 16:38.
Sitat av caperno Vis innlegg
Gode råd, men du burde ikke ta seieren på forskudd. Etter at jeg var i avhør, så sa også etterforskeren at saken sannsynligvis ville bli henlagt. Ti måneder senere så får jeg innkallelse til rettsak i posten. Fikk den jo henlagt etter å ha oppsøkt advokat, men hva etterforskeren sier burde man ikke nødvendigvis stole på.
Vis hele sitatet...
Hva var grunnen til at saken ikke ble henlagt?
Sitat av throwawayfreaks Vis innlegg
Hva var grunnen til at saken ikke ble henlagt?
Vis hele sitatet...
Saken var at de fant noen gram med hasj hjemme hos meg dagen etter en fest, og de mente vel at bevisene var sterke nok selv om jeg nektet hele veien. Etter å ha oppsøkt advokat så ble saken henlagt etter bevisets stilling. Det er forresten en politijurist som vurderer om saken skal gå til retten, og ikke etterforskeren selv. Derfor så går det gjerne en stund før du får tilbakemelding på om den er henlagt eller ei.
Sist endret av caperno; 15. januar 2015 kl. 17:42.
Sitat av caperno Vis innlegg
Saken var at de fant noen gram med hasj hjemme hos meg dagen etter en fest, og de mente vel at bevisene var sterke nok selv om jeg nektet hele veien. Etter å ha oppsøkt advokat så ble saken henlagt etter bevisets stilling. Det er forresten en politijurist som vurderer om saken skal gå til retten, og ikke etterforskeren selv. Derfor så går det gjerne en stund før du får tilbakemelding på om den er henlagt eller ei.
Vis hele sitatet...
Ja, var som sagt oppe i en sak ifjor også, da ble det pålateunnlatelse uten vilkår. Her er jeg derimot ganske sikker på at den blir henlagt pga jeg har nektet all kjennskap til samtalen, samt at di ikke har noen fysiske bevis på meg eller hovedsaklig andre bevis da som hele saken bare er opprettet på grunnlag av en facebooksamtale.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Bra at du deler historien din, dette kan bidra til at flere ikke får rulleblad pga cannabis!