Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3222
Fant den her under ett lite raid på bestefaderen sin gamle furtekåk, skal shine den litt opp og henge den på veggen.
Den er imidlertid helt blank, noen som ser hvilket merke det kan være?




Sist endret av Deadhorse; 28. desember 2014 kl. 18:42.
Bildene funker ikke.
^ Fix'd, I think.
På undersiden av våpenhuset, skal det normalt være stanset inn merker.

Hva står det på de?
Fint gevær denne..

Men hvis jeg hadde vært deg så ville jeg latt den være i den stand den er.
Hvis det er en verdi i hagla så vil verdien synke hvis du pusser på den.


Se om du kan finne ut hvor gammel den er. Mulig at du ikke kan eie denne lovlig uten våpenkort hvis den ikke er antikk..
Hvis du noen gang har sett pawn stars så bør du aldri ''pusse''' det opp selv. Det bringer altid ned verdien.
Det er stort sett alltid stemplet inn et typemerke eller lignende et eller annet sted lengst bak på løpet eller som beskrevet, ved våpenhuset.

Ikke puss bort annet enn rust og gammel fastbrent olje selv.

Det er svært skjelden at slike geværer er verdt særlig mer enn noen hundrelapper, hvis den da ikke er veldig gammel eller veldig skjelden, eks. produsert i begrenset utgave eller noe slikt.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
På undersiden av våpenhuset, skal det normalt være stanset inn merker.

Hva står det på de?
Vis hele sitatet...
Etter en liten gnukk under våpenhuset kom det fram "M C". Så det ikke tidligere på grunn av smuss og rust.

En kjapp google-runde ga ikke særlig pekepinn om hvor den muligens er lagd osv. Kan hende det er jeg som er tett? Hadde vært gøy å finne ut hvor gammel den er.

Sitat av Lattergal Vis innlegg
Fint gevær denne..

Men hvis jeg hadde vært deg så ville jeg latt den være i den stand den er.
Hvis det er en verdi i hagla så vil verdien synke hvis du pusser på den.


Se om du kan finne ut hvor gammel den er. Mulig at du ikke kan eie denne lovlig uten våpenkort hvis den ikke er antikk..
Vis hele sitatet...
Den blir nok aldri brukt til annet enn dekorasjon siden den mangler tennstift.
Prøver å finne ut av produksjonsåret.

Sitat av partybrus Vis innlegg
Hvis du noen gang har sett pawn stars så bør du aldri ''pusse''' det opp selv. Det bringer altid ned verdien.
Vis hele sitatet...
Hadde lite planer om å troppe opp på døra til pawn stars, altså.
Neida, liten lett puss for å få bort rust og muligens lakke treverket på nytt er all "pussinga" jeg så for meg.

Om noen lure hoder finner ut noe ut om alderen og produksjonsplass på geværet ut fra "M C" og utseende - så kan vi si det sånn at jeg er skyldig en øl.
Sist endret av Deadhorse; 28. desember 2014 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du finner ingen skrift på siden av våpenhuset?

Haglen er av såpass standard utseende, at det er vanskelig å kunne si hvilket merke den er.
Det unike med denne, er at metallet på våpenhuset går bakom avtrekkeren. Normalt så slutter den før avtrekkeren.
I tillegg så er kanten på våpenhuset rett. De mest kjente produsentene har den enten buet utover eller buet innover.

Så, det er i allefall noen kjennetegn å gå etter for å kunne fastslå produsent og modell.
Sitat av Deadhorse Vis innlegg
Etter en liten gnukk under våpenhuset kom det fram "M C". Så det ikke tidligere på grunn av smuss og rust.
Vis hele sitatet...
Skal ikke si det sikkert men jeg tror det kan være M.C. Miroku.
Står ikke noe mer på våpenet? Kolba eller under skjeftet? God mulighet for at den er laget privat også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
bildene er broken igjen