Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5313
Hei! Jeg fikk telefonen min beslaglagt da jeg ble tatt for tagging. Da var jeg så dum at jeg klarte å oppgi pin koden min i avhør. Jeg gikk senere inn på iCloud og tok en såkalt "remote wipe" da jeg var redd for privatliv (meldinger, facebook, snapchat, instagram) osv..

Det jeg lurer på er om hvis de speiler min telefon, får de da opp bilder, meldinger ++ som er slettet? Eller er disse slettet for godt siden jeg tok "remote wipe"?

Fant også denne nyheten fra 2011 http://www.politiforum.no/no/nyheter...25-TM7DIZ9.ips

Håper på svar! Vennlig hilsen en nervøs gammal idiot
Gjorde de dette før du wipet telefonen; Det ga ingen effekt.
Artikkelen har null å si.
Jeg fikk wipet før de gikk igjennom tlf
Tar de telefonen din bare fordi du har tagget?
De fant også det livsfarlige stoffet Cannabis/THC i blodet mitt da de tok blodprøve. De tok vel telefonen for å sikre seg mere bevis på flere steder jeg har malt ellernoe.. Jeg har faktisk ikke peiling

Hele greia er helt rent hvis du spør meg
Sitat av FTPdumbass Vis innlegg
De fant også det livsfarlige stoffet Cannabis/THC i blodet mitt da de tok blodprøve.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke om du utøver sarkasme her, men livsfarlig?
Sitat av FTPdumbass Vis innlegg
De fant også det livsfarlige stoffet Cannabis/THC i blodet mitt da de tok blodprøve. De tok vel telefonen for å sikre seg mere bevis på flere steder jeg har malt ellernoe.. Jeg har faktisk ikke peiling

Hele greia er helt rent hvis du spør meg
Vis hele sitatet...
Wait, what? Hvordan går en fra å bli tatt for tagging og ende opp med blodprøve?
Sitat av FTPdumbass Vis innlegg
Hei! Jeg fikk telefonen min beslaglagt da jeg ble tatt for tagging.
Vis hele sitatet...
Generelt for databeslag hvis de gidder gjøre det skikkelig: Om den kjører/er på blir det gjort et forsøk på å hente ut informasjonen om det som kjører, før den blir slått av for å forhindre wiping etc. Lagringsmediene blir så speilet så videre arbeid kan foregå på en kopi. Så at du remote wiper har lite å si.

Sitat av theskiesareblue Vis innlegg
Wait, what? Hvordan går en fra å bli tatt for tagging og ende opp med blodprøve?
Vis hele sitatet...
Nå baserer du deg på at alle som forteller historiene sine her på Freak faktisk forteller hele historien, noe som støtt og stadig viser seg å ikke stemme.
Sist endret av Ueland; 24. desember 2014 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Generelt for databeslag hvis de gidder gjøre det skikkelig: Om den kjører/er på blir det gjort et forsøk på å hente ut informasjonen om det som kjører, før den blir slått av for å forhindre wiping etc. Lagringsmediene blir så speilet så videre arbeid kan foregå på en kopi. Så at du remote wiper har lite å si.



Nå baserer du deg på at alle som forteller historiene sine her på Freak faktisk forteller hele historien, noe som støtt og stadig viser seg å ikke stemme.
Vis hele sitatet...
Hadde en samtale med Politiet i dag, der de sa at pga at jeg hadde slettet innholdet så kom det til å ta lengre tid til at jeg fikk igjen telefonen. Så alt tyder på at de ikke har tatt noen kopi eller gjort noe før jeg wipet tlf.

Kan de da ta å hente ut info eller gjenopprette bilder/meldinger osv på tlf nå som jeg har wipet?

Sitat av mo66y Vis innlegg
Nå vet jeg ikke om du utøver sarkasme her, men livsfarlig?
Vis hele sitatet...
Det er jo faktisk det farligste rusmiddelet som finnes her på jorda. Dreper flere folk i året enn Alkohol/Heroin osv..

Sitat av theskiesareblue Vis innlegg
Wait, what? Hvordan går en fra å bli tatt for tagging og ende opp med blodprøve?
Vis hele sitatet...
Alt politiet er ute etter å ta folk for rundt der jeg bor er Cannabis. Boten som kommer på ca 4-5 tusen gjør opp for tiden de har brukt/kastet bort på deg.

Unnskyld hvis jeg virker teit. Men jeg er bare så jævlig lei...
Sist endret av FTPdumbass; 24. desember 2014 kl. 19:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av FTPdumbass Vis innlegg
Hadde en samtale med Politiet i dag, der de sa at pga at jeg hadde slettet innholdet så kom det til å ta lengre tid til at jeg fikk igjen telefonen. Så alt tyder på at de ikke har tatt noen kopi eller gjort noe før jeg wipet tlf.

Kan de da ta å hente ut info eller gjenopprette bilder/meldinger osv på tlf nå som jeg har wipet?



Det er jo faktisk det farligste rusmiddelet som finnes her på jorda. Dreper flere folk i året enn Alkohol/Heroin osv..



Alt politiet er ute etter å ta folk for rundt der jeg bor er Cannabis. Boten som kommer på ca 4-5 tusen gjør opp for tiden de har brukt/kastet bort på deg.

Unnskyld hvis jeg virker teit. Men jeg er bare så jævlig lei...
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen ekspert innenfor dette, men siden de sa at de kommer til å ta lengre tid til du får den tilbake er jo litt skummelt

Jeg føler med deg broder/søster. Ingen kan beskylde deg for å være lei for hvem hadde ikke vært det? Håper ikke denne hendelsen har ødelagt for mye for deg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Man bør helst knekke telefonen, eller knuse den slik at de ikke får koblet den i en pc. Og ikke bruk minnekort. Dette kan man gjøre i hurten og sturten, gjene når de prøver og ta tlf fra deg.

Husk at rulleblad er for livet, en telefon kan du bare kjøpe ny av.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Carmex Vis innlegg
Man bør helst knekke telefonen, eller knuse den slik at de ikke får koblet den i en pc. Og ikke bruk minnekort. Dette kan man gjøre i hurten og sturten, gjene når de prøver og ta tlf fra deg.
Vis hele sitatet...
Trur eg ville nøyd meg med å skru på kryptografi. Om det finst bakdører i kryptoen på t.d. iOS og Android så er eg rimeleg sikker på at det ikkje vil bli røpa for å hekte nokon for litt knark.
At politiet er såpass dum at de ikke setter på flymodus på mobilen når de beslaglegger den, viser bare hvor gode kunnskaper politiet har.

Du er nok trygg =)