Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1773
hei, fikk nylig min etterlengtede alfa 1000mv usb anetenne i posten men får den ikke til å fungere hverken i cain eller backtrack. har innstalert den medfølgende driveren . noen som vet hvordan man konfigurerer eller hva som kan være galt ?
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Disse kortene er litt kranglete. Prøv å installer driveren på nytt og reboot maskinen før du tester.
Pass på at det faktisk er riktig chipset som sitter i kortet (f.eks. Realtek RTL 8187L), noen nettbutikker selger falske kort med chipset som ikke funker særlig bra med backtrack.
hvilken versjon av backtrack bruker du?? det er dokumentert en del om det kortet på wikien til backtrack
bruker backtrack5. sliter skikkelig med å finne driver også, når jeg trykker på download linken på hjemmesiden så skjer det ingenting. noen som har noen stalltips ?
hvilken modell har du av Alfa kortene??
Hallo!

Jeg sliter litt med det samme problemet.

Ved første forsøk fungerte kortet kun i Vista og ikke i Cain eller BT5rt. Ved å innstalerer den medfølgende driveren på nytt så fungerte kortet i Vista og Cain men ikke i BT5rt. Ved å Coogle litt fant jeg ut at Alfa kortet ikke var kompatibelt med BT5rt.. Løsningen var å innstalere en annen driver, men så langt har jeg ikke kommet enda
dere kjører BT5RT i form av en VM på en Windows Host? hvis så, sjekk om dere har slått på USB støtte for VM
Sitat av knutazz Vis innlegg
dere kjører BT5RT i form av en VM på en Windows Host? hvis så, sjekk om dere har slått på USB støtte for VM
Vis hele sitatet...
Ja, du har helt rett. Prøvde først BT5 via USB, men etter hva jeg kunne lese meg til så må man kjøre BT5 via VM eller lignende for å kunne bruke USB nettverkskort.. Skuffet satt jeg tilbake når det heller ikke fungerte..

Men takk for tipset, jeg krysser fingrene for at problemet ligger der.
her er en feil mld jeg får når jeg prøver sette ant (alfa modellnr: awus036h) hvis dette sier noen?

Found 2 procss that could cause trouble.
If airdump-ng, airplay-ng or airtun-ng stops working after
a short period of time, you may want to kill (some of) them!

pid name
1420 dhclient3
2846 dhclient3
process with pid 2846 (dhclient3) is running on interface wlan0


interface chipset driver

wlan1 intel 4965agn iwlagn - (phy0)
wlan0 realtek rtl 8187l rtl 8187 - (phy1)
(monitormode enabled on mon0)

Sitat av skukketrure Vis innlegg
her er en feil mld jeg får når jeg prøver sette ant (alfa modellnr: awus036h) hvis dette sier noen?

Found 2 procss that could cause trouble.
If airdump-ng, airplay-ng or airtun-ng stops working after
a short period of time, you may want to kill (some of) them!

pid name
1420 dhclient3
2846 dhclient3
process with pid 2846 (dhclient3) is running on interface wlan0


interface chipset driver

wlan1 intel 4965agn iwlagn - (phy0)
wlan0 realtek rtl 8187l rtl 8187 - (phy1)
(monitormode enabled on mon0)
Vis hele sitatet...
overskrivften skulle være :her er en feil mld jeg får når jeg prøver sette ant (alfa modellnr: awus036h)til 1000mv hvis dette sier noen?

jeg prøvde nå i skrive komandoen iwconfig for å se om den finner antenna. svaret jeg fikk:

Lo no wirelesless extensions
eth0 no wirelesless extensions


wlan1 ieee 802.11abgn essidff/any
Mode:managed Access point: Not-asociated tx power=0 dbm
Retry long limit:7 rts thrff Fragment thr off
encryption keyff
powermanagment : off


Wlan0 ieee 802.11abgn essidff/any
Mode:managed Access point: Not-asociated tx power=20 dbm
Retry long limit:7 rts thrff Fragment thr off
encryption keyff
powermanagment : off

har prøvd å innstalere driveren i backtrack, men uansett hva jeg trykker på inne pådrivermenyen er det ingenting som vil instalere

beklager mange sikkert dumme spm her men er helt fersk i linux ( men en gang må man jo begynne )

blir uendlig takknemlig om noen kan hjelpe meg med dette
Sitat av skukketrure Vis innlegg
her er en feil mld jeg får når jeg prøver sette ant (alfa modellnr: awus036h) hvis dette sier noen?

Found 2 procss that could cause trouble.
If airdump-ng, airplay-ng or airtun-ng stops working after
a short period of time, you may want to kill (some of) them!

pid name
1420 dhclient3
2846 dhclient3
process with pid 2846 (dhclient3) is running on interface wlan0


interface chipset driver

wlan1 intel 4965agn iwlagn - (phy0)
wlan0 realtek rtl 8187l rtl 8187 - (phy1)
(monitormode enabled on mon0)



overskrivften skulle være :her er en feil mld jeg får når jeg prøver sette ant (alfa modellnr: awus036h)til 1000mv hvis dette sier noen?

jeg prøvde nå i skrive komandoen iwconfig for å se om den finner antenna. svaret jeg fikk:

Lo no wirelesless extensions
eth0 no wirelesless extensions


wlan1 ieee 802.11abgn essidff/any
Mode:managed Access point: Not-asociated tx power=0 dbm
Retry long limit:7 rts thrff Fragment thr off
encryption keyff
powermanagment : off


Wlan0 ieee 802.11abgn essidff/any
Mode:managed Access point: Not-asociated tx power=20 dbm
Retry long limit:7 rts thrff Fragment thr off
encryption keyff
powermanagment : off

har prøvd å innstalere driveren i backtrack, men uansett hva jeg trykker på inne pådrivermenyen er det ingenting som vil instalere

beklager mange sikkert dumme spm her men er helt fersk i linux ( men en gang må man jo begynne )

blir uendlig takknemlig om noen kan hjelpe meg med dette
Vis hele sitatet...
Mitt alfa-kort(dog modell alfaawus50nh med ralink chipset)funker automatisk med backtrack 5.Virket dog ikke med backtrack4.Får derimot feilmeldinger da jeg setter det i monitor mode,men får ett interface mon0 etter airmon-ng start wlan0. Alltså kortet virker selv om det finnes andre prosesser aktive virker det som.Men rtl8187l chipset som du har skal og være bedre enn ralink så det burde fungere.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
her er en feil mld jeg får når jeg prøver sette ant (alfa modellnr: awus036h) hvis dette sier noen?

Found 2 procss that could cause trouble.
If airdump-ng, airplay-ng or airtun-ng stops working after
a short period of time, you may want to kill (some of) them!

pid name
1420 dhclient3
2846 dhclient3
process with pid 2846 (dhclient3) is running on interface wlan0


interface chipset driver

wlan1 intel 4965agn iwlagn - (phy0)
wlan0 realtek rtl 8187l rtl 8187 - (phy1)
(monitormode enabled on mon0)



overskrivften skulle være :her er en feil mld jeg får når jeg prøver sette ant (alfa modellnr: awus036h)til 1000mv hvis dette sier noen?

jeg prøvde nå i skrive komandoen iwconfig for å se om den finner antenna. svaret jeg fikk:

Lo no wirelesless extensions
eth0 no wirelesless extensions


wlan1 ieee 802.11abgn essidff/any
Mode:managed Access point: Not-asociated tx power=0 dbm
Retry long limit:7 rts thrff Fragment thr off
encryption keyff
powermanagment : off


Wlan0 ieee 802.11abgn essidff/any
Mode:managed Access point: Not-asociated tx power=20 dbm
Retry long limit:7 rts thrff Fragment thr off
encryption keyff
powermanagment : off

har prøvd å innstalere driveren i backtrack, men uansett hva jeg trykker på inne pådrivermenyen er det ingenting som vil instalere

beklager mange sikkert dumme spm her men er helt fersk i linux ( men en gang må man jo begynne )

blir uendlig takknemlig om noen kan hjelpe meg med dette
Vis hele sitatet...
Jeg opplever ofte litt tull i virtual box, jeg finner ingenting i airodump-ng selvom kortet står i mon.
Prøv å lag deg en live usb, eller en live cd.

wlan0 realtek rtl 8187l rtl 8187 - (phy1)
(monitormode enabled on mon0

Du har en driver som skal fungere helt fint. Kortet ditt står jo i monitor mode her.

skriv airodump-ng mon0
Så skal det komme opp alle tilgjengelige ap.

rtl chipsettet støtter ikke pakkeinjeksjon i windows, så cain and abel er ubrukelig for din del.
prøvde å instalere driver cd som følte med et par ganger og det gjorde plutselig susen, men bare på den ene maskinen jeg har. den andre jeg bruker har jeg sikkert instalert den på 5-6 ganger uten at det har hjulpet. så fortsatt ikke helt klok på hva som skal til men, anyway takker for all hjelp
For å teste om kortet/driverne du har istallert støtter injection mot en Acesspoint så kan du gjøre aireplay-ng -9 mon0
Hei!

Jeg opplever også at Alpha er litt kranglete av og til.

Jeg kjører dette bash-scriptet når det skjer:

Kode

#1!/bin/bash
echo Remove RTL8187 Module
rmmod rtl8187
rfkill block all
rfkill unblock all
echo Add RTL8187 Module
modprobe rtl8187
rfkill unblock all
echo Bring wlan0 Up
ifconfig wlan0 up
Deretter kjører du airmon-ng start wlan0 slik at du får opp mon0, så er du igang

Lagre fila og kall den rtl8187 eller annet valgfritt navn du husker på. Kjør fila i konsoll med å skrive ./rtl8187 (hvis det var det valgte filnavnet). Husk at konsoll må være rettet mot den mappa du har fila i.

EDIT: Bruker forresten Backtrack 5r1

Lykke til!
Mvh!
Sist endret av saftus; 10. mars 2012 kl. 11:24.
Sitat av saftus Vis innlegg
Hei!

Jeg opplever også at Alpha er litt kranglete av og til.

Jeg kjører dette bash-scriptet når det skjer:

Kode

#1!/bin/bash
echo Remove RTL8187 Module
rmmod rtl8187
rfkill block all
rfkill unblock all
echo Add RTL8187 Module
modprobe rtl8187
rfkill unblock all
echo Bring wlan0 Up
ifconfig wlan0 up
Deretter kjører du airmon-ng start wlan0 slik at du får opp mon0, så er du igang

Lagre fila og kall den rtl8187 eller annet valgfritt navn du husker på. Kjør fila i konsoll med å skrive ./rtl8187 (hvis det var det valgte filnavnet). Husk at konsoll må være rettet mot den mappa du har fila i.

EDIT: Bruker forresten Backtrack 5r1

Lykke til!
Mvh!
Vis hele sitatet...
Takker for at du prøver hjelpe. Men jeg er HELT grønn innen baqcktrack. Jeg har testet å følge denne videoen http://www.youtube.com/watch?v=e0udwPoUR9k . Og da klarte jeg å has på 1 nøkkel av rundt 20 stk som jeg har innen rekkevidde (hvorfor? )

skrev inn alt det du skrev over og trykket enter for hver linje (var det sånn jeg skulle gjøre ? ) prøver å gå inn på "file" får å lagre den, men finner ingen lagre alternativer ?!

Når jeg la inn driveren så la jeg den inn i windows først, når jeg prøver kjøre driver cd i backtrack så fårn jeg bare ulike feilmld uansett hva jeg trykker på.
men har lest så mye forskjellig rundt på ulike fora nå. noen sier at driverne til alfa http://www.amazon.com/Alfa-AWUS036H-.../dp/B002WCEWU8 ligger i backtrack fra før andre mener jeg må legge den inn selv, så er rimelig usikker på hva som er riktig ?

Her ble det sikkert mange dumme spm men er som sagt helt grønn på dette

på 1.38 i videoen jeg linker til får feks han bare opp "mon0" mens jeg har mon0,mon1,wlan0 og wlan1. har dette noe å si ? isåfall hvordan endrer jeg på det ? jeg velger foresten mon1 som er alfakortet mitt, men jeg har også wlan0 som bruker samme dricer/chipset så jeg antar at dette også er alfaen min ?