Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 8032
Hallo Freaks.

jeg tenkte jeg skulle ta en tur til amsterdam, og lurer på om det noe sikker måte man kan få med seg noen godsaken hjem til norge. tenkte ikke på mere enn 5-10gram. har lest om noen som sender det i posten, hvor lett er det å bli tatt for dette? har ingen postboks eller noe, så må eventuelt sende denne rett hjem, til meg i mitt navn.

er det noe man kan gjøre for å få pakken til å se minst mulig "suspisious" ?

er det noen her som faktisk har gjort dette før, eller er det bare en myte?
Prøv å send hjem til deg selv, med annen avsender bakpå, om du blir tatt sier du at du hadde null kjennskap til hvorfor det ble sendt til deg :P
Nei sånn helt seriøst så tror jeg ikke det finnes noen helt safe måte å sende på, da hadde nok alle benyttet seg av den metoden, selvom noen sikkert sitter på ganske safe måter å sende på.
Sist endret av KjellFresh; 27. januar 2012 kl. 00:12. Grunn: skreivelif
Du kan sende brev med random navn så lenge adressen er rett, så kommer det i postkassa di. Blir det stoppet sier du at du aner ikke hvem som har sendt det.
Slacker
Trådstarter
men er det noen store sjanse for at politiet banker på døra å spør? da kan de jo sikker sjekke at jeg har vært i amster nylig mener jeg? dere har ikke no tips til hvordan man kan pakke det da?
Finn et produkt som lukter sterkt, pakk det skikkelig inn, legg det i en sånn bobleplast-konvolutt. Hvis det er weed det er snakk om så lukter jo det sterkere.
Slacker
Trådstarter
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Finn et produkt som lukter sterkt, pakk det skikkelig inn, legg det i en sånn bobleplast-konvolutt. Hvis det er weed det er snakk om så lukter jo det sterkere.
Vis hele sitatet...
tenkte egentlig jeg skulle satse for brunt, da det er mere kompakt, og lukter mindre.

men sånn seriøst, er dette en sjanse som dere som røkere hadde tatt, 5-10gram, sende i posten, muligense få snuten på døra.

eller er det bare dumt av meg å i det hele tatt prøve?

(senga nå, sjekker innom i morgen)
i denne tråden står det noen ting om smugling i post. er dog fra syden men tror det er samme prinsippet.

kan nevne at det ble så jeg tok det med hjem personlig istedenfor. men det var ikke weed men kniver da, så v et ikke om den tråden er relevant til weed smugling.

men når du først skal smugle weed gjennom post, hvorfor ikke sende 1 pakke med 20g eller 2 pakker med 10g? jeg ville vertfall ha tatt med meg mere hvis jeg først skulle ha smuglet.
Var en kar i Nerderland som sendte meg en pakke med 7-8 G med brunt en gang. Ble stoppa i posten, og nesten 1 år senere fikk jeg innkallelese til politiet. Møtte opp og spilla veldig dum. Saken ble hennlagt noen uker senere.
Du kan jo heller ikke besteme hva folk skulle finne på å sende deg i posten, så går an å spille litt dum hvertfall, selvom de sikkert opplever det hver gang det gjelder sånne saker.
Slacker
Trådstarter
lurer på om det er tryggere å bare ha det i rompa. jeg ser ikke akkurat mistenkelig ut. og jeg regner med at det er en del cannabis lukt på klær etc, på de som reiser fra amster. en tier skulle vell ikke være så vondt å ha i rompa?
Sitat av Feedee Vis innlegg
lurer på om det er tryggere å bare ha det i rompa. jeg ser ikke akkurat mistenkelig ut. og jeg regner med at det er en del cannabis lukt på klær etc, på de som reiser fra amster. en tier skulle vell ikke være så vondt å ha i rompa?
Vis hele sitatet...
Eventuelt svelge noe shit innpakket i noe som tåler magesyre?
Sier ikke at jeg selv har gjort det, men veit at sånn 12-15g brunt opp ni fisern ikke er noe serlig stress.
Skulle jeg hatt med meg ville jeg gått for den.
Slacker
Trådstarter
Hvilken vei ville du tatt det, opp baken ellen ned magen?
Et bra tips er å putte det inni et DVD-cover da er det ut som om du sender et spill etc.
Føler at tolla skjekker pakker fra Amsterdam veldig.. VELDIG nøye..
Slacker
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Føler at tolla skjekker pakker fra Amsterdam veldig.. VELDIG nøye..
Vis hele sitatet...
Det var det jeg tenkte på men si at jeg hadde svelga 20gram da. og hundene markerer meg. tror du jeg slipper unna om jeg sier jeg bare har vært i amster for å røyke?
Kommer helt ann på hvordan du oppfører deg.
En bekjent har smuglet mange kilo på samme måte over et tiår.
Har har med seg en brukt pipe så viss han blir tatt spiller han megastoner og skal ha pipa tilbake.
Cannabis er vel det narkohunder er flinkest til å lukte, og det pleier nok å være noen snusere på de store postterminalene, tror jeg? Med mindre du har tilgang på høykvalitets-vakumpakker ville jeg ikke tatt sjansen.
Er vell bedre og sende det? Enten så går det eller så går det ikke. Blir du busta med 10gram i R*va så blir du tatt uansett?
Har du sett på grensevakten på TVNorge? Anbefaler deg å se der, mange som har dop i magen som blir tatt med inn på en røntgensjekk på sykehuset osv, osv.

Selv ville jeg bare lagt vekk denne tanken om å bringe inn ulovlige medikamenter inn i landet, og kanskje heller spurt "Hvordan slutte med dop?" enn "Hvordan smugler jeg dop via post?" Vokn opp, du har hele livet foran deg.

Selv vet jeg at disse to setningene ikke utgir noen betydningsfull mening for deg, men alt handler om at du bare ikke er der du helt skaaal være, og burde kanskje tenke twice på det før du tar natta.
Jeg ville aldri tatt sjansen på å få tilsendt cannabis fra utlandet til min egen adresse. Og når det i tillegg er snakk om Amsterdam så er det nok ikke akkurat helt feil å tro at postsendingene derfra gjennomgås med hund ekstra ofte... Du kan bare glemme å føle deg noe tryggere om du sender sakene i DVD-cover, pakker det inn i kaffe eller gud vet hva. Selv med cannabisen godt vakumpakket ville jeg overhodet ikke følt meg trygg. Skulle jeg tatt sjansen ville jeg i det minste satt opp en falsk postkasse og sendt det dit. Det er ubehagelig å risikere å få ubudne gjester hjem på døra...
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Har du sett på grensevakten på TVNorge? Anbefaler deg å se der, mange som har dop i magen som blir tatt med inn på en røntgensjekk på sykehuset osv, osv.

Selv ville jeg bare lagt vekk denne tanken om å bringe inn ulovlige medikamenter inn i landet, og kanskje heller spurt "Hvordan slutte med dop?" enn "Hvordan smugler jeg dop via post?" Vokn opp, du har hele livet foran deg.

Selv vet jeg at disse to setningene ikke utgir noen betydningsfull mening for deg, men alt handler om at du bare ikke er der du helt skaaal være, og burde kanskje tenke twice på det før du tar natta.
Vis hele sitatet...
Nå har han ikke tenkt å svelge heroin da.. Han tenkte å sende litt hasj i posten. Fucker ikke opp livet ditt, tvert imot.

Passer man på hvor hyppig man holder på så går det bra, på lik linje med alkohol.
Slacker
Trådstarter
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Har du sett på grensevakten på TVNorge? Anbefaler deg å se der, mange som har dop i magen som blir tatt med inn på en røntgensjekk på sykehuset osv, osv.

Selv ville jeg bare lagt vekk denne tanken om å bringe inn ulovlige medikamenter inn i landet, og kanskje heller spurt "Hvordan slutte med dop?" enn "Hvordan smugler jeg dop via post?" Vokn opp, du har hele livet foran deg.

Selv vet jeg at disse to setningene ikke utgir noen betydningsfull mening for deg, men alt handler om at du bare ikke er der du helt skaaal være, og burde kanskje tenke twice på det før du tar natta.
Vis hele sitatet...
takker for svar, nå er ikke dette noe jeg har bestemt meg for enda, vill bare høre hva folk synes om saken, hasj er noe jeg har et "sunt" forhold til, røyker som regel bare i helgene, og med en gang jeg føler jeg blir innrøyka, så tar jeg en pause på ca 4. uker.

grunnen til at jeg er så keen på litt godsaker fra amster er at, 10-20g med standard hasj i norge, varer for meg i 5-10måneder.

10-20 gram med varer fra amster, vill jeg tenke meg varer ca 50% lenger, sitter nå å vurderer risken for å bli tatt/gevinsten ved å gjøre dette.
---

Narkohunder generelt vill jeg tenke meg ikke lukter forskjell mellom 10-20g i magen, og det av cannabis lukt som setter seg i klær/hår mens man er i amster. har ingen kilder på dette, så dette er ren spekulasjon.

er det noen som vet eventuell straff for å ha 10-20gram i magen, er det snakk om Soning i fengsel, eller er det snakk om en bot?

Edit: Sorry for missvisende tittel, men å sende i posten er noe jeg annser som utelukket.
Sist endret av Feedee; 28. januar 2012 kl. 01:01.
Bot. Prikk på rullebladet. Ikke ta med deg mer enn 15, da kan du bli siktet for at du skal selge. Grensen går på 15 gram, men du kan slippe unna om du har en god forklaring på at det er til personlig bruk.
Dersom du har en kronisk lidelse (migrene, kronisk beinhinnebetennelse osv) kan du gå til en lege i Amsterdam (du er nødt til å ha bevis på lidelsen) og få skrevet resept som vil la deg bringe cannabis inn i Norge. Du kan få med deg en måneds forbruk, og det er ikke uvanlig at dem lar deg ta med så mye som 100 gram.

Kan nevne at det hender at tollen i Norge konfiskerer cannabisen, selv om du har resept. Du får da alle pengene eller produktet tilbake senere.
Blir du stoppet på flyplassen med hasj i rumpa blir du først varetektsfengslet (tipper en uke, men skal ikke si meg alt for sikker her), deretter vil du nok få en heftig bot / evt. fengsel, mtp. at du smugler faktisk narkotika inn i landet. Kommer jo selvsagt an på mengden, men smugling er smugling og blir slått hardt ned på.
Sist endret av Dimergon; 28. januar 2012 kl. 02:07.
Sitat av Nether Vis innlegg
Dersom du har en kronisk lidelse (migrene, kronisk beinhinnebetennelse osv) kan du gå til en lege i Amsterdam (du er nødt til å ha bevis på lidelsen) og få skrevet resept som vil la deg bringe cannabis inn i Norge. Du kan få med deg en måneds forbruk, og det er ikke uvanlig at dem lar deg ta med så mye som 100 gram.

Kan nevne at det hender at tollen i Norge konfiskerer cannabisen, selv om du har resept. Du får da alle pengene eller produktet tilbake senere.
Vis hele sitatet...
Syntes jeg hørtes jævlig merkelig ut, har du noen kilder på det? Ingen her i stua som har hørt om det før heller...
The Merciful One
mr5050's Avatar
prøv og bestill herifra og se om de kommer frem - http://fb.smokenhagenshop.dk/
spis det, drit det ut
Safeste er å spise det, har du det i rævva og hundene markerer deg så kan de sjekke der :P
Jeg har kjørt bil fra Oslo til Amsterdam t/r uten å bli stoppet. Ellers har Danmark og Christiania kanskje samme kvalitet.
Send det i posten så sier du bare at noen du har møtt på der nede kanskje ville fucke opp for deg, vil tro det er mye tryggere enn å ta det på flyet
Jeg skjønner ikke hvorfor du dropper tanken med posten?
Da kan du bare si at du havnet i en krangel med noen der nede, og at de vil ødelege for deg?
Det er vel ikke verre enn å sende det med post til ditt eget navn, eventuelt fake navn om du vil det.
(Det garanterer dog ikke at det kommer frem om du bruker fake navn / så test først med et testbrev)

send det også med ekspress post, så du må hente det på postkontoret, videre har du et sporings nummer som forteller deg hvor det ligger hen i post-transaksjonen. Er det f.eks innenlands, kan du jo bare håpe det havner på postkontoret.
Vent noen dager med å hente det, om du skulle ha fått hentepost i posten
(Har de f.eks politi der eller osv til å pågripe deg, vil de mest sannsynlig ikke ha det om du kommer forseint for å hente det)... om du så skulle blitt tatt er det vel bare og si at du plukket opp en pakke du hadde fått hentelapp på, du kunne umulig vite at det lå cannabis i den.
Spise er nok safeste ja, har hatt i lomma gjennom tollen, men ingen av de 4 gangene jeg har vært i Amster har det vært noe kontroll når vi har kommet, har riktignok kommet med siste flyet hver gang, men rart om det skulle ha noe å si, ikke sett snurten av tollere noen av gangene. MEN, dumt å ta sjansen bare fordi jeg har vært heldig :P
Silk Road har et par bra guider om pakking, men kort oppsummert mener de at du har best sjanse ved å først pakker inn i karbonpapir og så vakumpakke 6, 7, 8 ganger. Pass på å bruke engangshansker mellom hver gang, og ikke ta på det før du pakker det inn.

Dog, karbonpapir er jo jævlig mistenkelig for å si det forsiktig, men du slipper vertfall unna hund og røntgentegn. Så kan du bare be til høyere makter om at det ikke blir fysisk kjekk av stæsjet.
Kompis av meg var i Amster.. Sendte 10g grønt i posten hjem til seg selv og fikk det noen dager etterpå. Ikke hadde han pakka det så veldig godt heller. Er det grønt, blir det nesten helt sikkert tatt uansett hvis de kontrollerer posten med bikje.. Det var vel bare flaks. Jeg selv hadde ikke tatt den sjansen...

Sitat av Nether Vis innlegg
Dersom du har en kronisk lidelse (migrene, kronisk beinhinnebetennelse osv) kan du gå til en lege i Amsterdam (du er nødt til å ha bevis på lidelsen) og få skrevet resept som vil la deg bringe cannabis inn i Norge. Du kan få med deg en måneds forbruk, og det er ikke uvanlig at dem lar deg ta med så mye som 100 gram.

Kan nevne at det hender at tollen i Norge konfiskerer cannabisen, selv om du har resept. Du får da alle pengene eller produktet tilbake senere.
Vis hele sitatet...
Sier hvem ?
..eller, kansje du bare skal legge deg med god samvittighet og leve det livet du vil leve. Det er tross alt ditt liv, og ingenting er meir irriterande enn oppblåste bedrevitera som prøver å overbevise deg om nåkke anna. Når det er sagt, drit i brev og lagring i anus. Smugling av narko generelt er ikkje verdt risken. Men kos deg i Amst! Blir sikkert sweet.:]

Glemte å sitere lacost33. Jepp.
Sitat av pillemonsteret Vis innlegg
Kompis av meg var i Amster.. Sendte 10g grønt i posten hjem til seg selv og fikk det noen dager etterpå. Ikke hadde han pakka det så veldig godt heller. Er det grønt, blir det nesten helt sikkert tatt uansett hvis de kontrollerer posten med bikje.. Det var vel bare flaks. Jeg selv hadde ikke tatt den sjansen...



Sier hvem ?
Vis hele sitatet...
Loven, kompis.


Sitat:
§4d. Unntak fra krav om innførselstillatelse

Følgene unntak gjelder fra kravet om innførselstillatelse:

a) Privatpersoner kan til personlig bruk innføre en rimelig mengde legemidler innenfor EØS-området,
så sant legemidlene er lovlig ervervet i innkjøpslandet.


Retningslinjer fra Statens legemiddelverk vedrørende inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk

3.1 Reisende

Ved reiser innenfor EØS-området, kan reisende medbringe til personlig bruk et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst et års forbruk.

Vedkommende må på forlangende av tollvesenet kunne dokumentere at legemidlet er forskrevet til vedkommendes personlige bruk. Dette må fremgå av pakningens etikett eller av fremlagt resept eller annen legeerklæring.
Sitat av Nether Vis innlegg
Loven, kompis.


Sitat:
§4d. Unntak fra krav om innførselstillatelse

Følgene unntak gjelder fra kravet om innførselstillatelse:

a) Privatpersoner kan til personlig bruk innføre en rimelig mengde legemidler innenfor EØS-området,
så sant legemidlene er lovlig ervervet i innkjøpslandet.


Retningslinjer fra Statens legemiddelverk vedrørende inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk

3.1 Reisende

Ved reiser innenfor EØS-området, kan reisende medbringe til personlig bruk et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst et års forbruk.

Vedkommende må på forlangende av tollvesenet kunne dokumentere at legemidlet er forskrevet til vedkommendes personlige bruk. Dette må fremgå av pakningens etikett eller av fremlagt resept eller annen legeerklæring.
Vis hele sitatet...
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1724742.ece
Venter på dagen man kan smugle via e-post.