Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 888
Vel, det har seg sånn at jeg er elev på videregående skole.

En vakker dag for omkring en måned siden hadde jeg med meg en kniv på skolen. Har ikke for vane for å gjøre det, men jeg har siden ung alder hatt en utrolig fascinasjon for kniver. Jeg fant en ''butterfly knife'' eller ''balisong'' utenfor en 7-Eleven, og det er jo ikke akkurat en type kniv som selges på XXL her i Norge. Så derfor bestemte jeg meg for å legge den i skolesekken. Samme dag mista jeg sekken, og da den ikke lå i klasserommet antok jeg at jeg hadde tapt den utenfor skolens premisser, derfor ettersøkte jeg den ikke i ''mistet og funnet.'' Vel, en god måned etterpå ble jeg innkalt til samtale hos en øvre leder (Heretter kalt ''Laila''). Jeg ante ikke hva møtet gjaldt, men med en gang hun dro opp sekken min skjønte jeg at jeg hadde gjort en bommert. I sekken fant hun en rekke ting, ikke ulovlige (bortsett fra kniven) men i Laila's øyne - ''høyst mistenkelige.''

Det var forhistorien, nå over til litt detaljer og til sist, problemstillingen.

I morgen har jeg møte med Laila og foresatte. Det har seg sånn at skolen jeg går på muligens har tenkt til å politianmelde. Ihvertfall, har en tidligere prikk på rullebladet for brudd på våpenloven. Har skolen krav på å vite noe om det? Og hvor lang tid må f.eks. en skolesekk ligge urørt for at skolen skal kunne gjennomsøke den? Grunnen til at jeg spør om hva skolen har krav på å vite er at jeg muligens virker som en som kunne gått rundt med kniv daglig hvis jeg har rulleblad for liknende. Derfor vil jeg helst unngå at skolen finner det ut. Jau. Noe sånt hvertfall.

Takk på forhånd! Skal huske å poste resultatet av samtalen. Jeg har forresten bursdag i morgen. Vodka, Whiskey, Mickey Finn og Øl er kjøpt inn. Peace.
Det er snakk om et møte med rektor på skolen, ikke politiet eller PST.
Si at du fant den utenfor 7-Eleven og fant den interessant. Tror ikke du blir satt inn.
Er ikke bekymra for å bli satt inn, mer sånn prikk og anmeldelse evt. bøteleggelse som bekymrer meg. Tilfellet var jo FAKTISK at jeg fant den utenfor 7-eleven og tok liking til den.
Si det som det var, og la kniver bli liggende neste gang du ser en.
Akkurat hvor du fant den og hvordan den ser ut osv er rimelig irrelevant spør du meg. Poenget er at du har med en kniv til et sted hvor folk har ungene sine.
Om jeg hadde unger i spennet 12-18 år på en eller annen skole, og fikk nyss om at rektor hadde fersket en elev som dassa rundt med kniv på skolen, hadde jeg både krevd og forventet at det fikk alvorlige følger for vedkommende.

Hvor mange tror du er interessert i at ungene deres skal omgås folk som har med seg kniv i sekken på skolen?
Og ja, det var et retorisk spørsmål

Anyhow, over til det praktiske, du har to valg: har du allerede erkjent at det var din kniv: Legg deg paddeflat. Har du ikke erkjent at det var din kniv: nekt. - hvem som helst kan ha putta en kniv i sekken din. .. Siste alternativet er imidlertid et longshot etter min mening, og kan backfire en god del..
Ekspert på påstander
Vær en snill gutt og beklager for det. Fake gjerne med en tåre i øyekroken
Sist endret av IRead; 20. januar 2012 kl. 01:09.
Merkelig historie... Lykke til med møte!