Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6632
Har lenge lurt på dette, søkt på google/forskjellige forum, men fant ikke noe som omhandlet slike alarmer, bare ''vanige'' alarmer. Det jeg lurer på er hvordan de ''proffe'' kobler ut alarmsystemer?
Har forøvrig lest om dette i boken Dødsranetm der er det beskrevet hvordan de gjør det; ved å oversvømme telelinjen med vann, deretter venter du bare til vekterne har sjekket dører osv.
Isåfall virker det jo lett, men.. Hvor finner man telelinjen?

Takker for svar!
Bare å sette seg inn i hvordan alarmanlegget er bygd opp, så er det ikke noe stort problem å koble ut de fleste anlegg.
Men varierer hvor lett tilgang man har til sentralen og kablingen av strøm/telelinje og/eller mobil jammer.
Takker for svar! DU vet tilfeldigvis ikke noe om hvordan et alarmanlegg kan bygges opp, eller hva som er mest vanlig?
Vanlige husalarmer i dag er koblet til strømlinjen i bygget. Ryker denne er det selvfølgelig backup i form av batteri. Går også utifra at de fleste alarm-sentraler i dag bruker GSM-teknologi for å kontakte alarm-selskapet om alarmen skulle gå. Da kunne det vel fungert med en jammer for å hindre den i å kontakte alarm-selskapet. Dette er standard for hus da, bedrifter er noe annet, og sikkert mye mer sikkert. Kan tenke meg de har både GSM-teknologi (trådløs varsling) og bruker telefonlinjen, i tillegg til at det er flere sentraler...

Edit: Video-overvåking er selvfølgelig heller ikke uvanlig...
Sist endret av CryptoN; 14. desember 2010 kl. 02:25.
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Vanlige husalarmer i dag er koblet til strømlinjen i bygget. Ryker denne er det selvfølgelig backup i form av batteri. Går også utifra at de fleste alarm-sentraler i dag bruker GSM-teknologi for å kontakte alarm-selskapet om alarmen skulle gå. Da kunne det vel fungert med en jammer for å hindre den i å kontakte alarm-selskapet. Dette er standard for hus da, bedrifter er noe annet, og sikkert mye mer sikkert. Kan tenke meg de har både GSM-teknologi (trådløs varsling) og bruker telefonlinjen, i tillegg til at det er flere sentraler...

Edit: Video-overvåking er selvfølgelig heller ikke uvanlig...
Vis hele sitatet...
Dagens villaalarmer har sabotasjesikring.
Hvis sentralen mister kontakten med sensorer, eller om gsm-kontakten til vaktsentral blir brutt utløses alarm.
Nyere alarmer/alarmer til bedrifter er også utstyrer med infrarøde lys som støtter opp videoovervåkningen, så selv om du tror at du står i mørket, så er det flomlys for kameraet. Og om du skulle være så heldig og på noen måte ta deg forbi sabotasjesikringen så er det ikke noen garanti for at kablene i sentralen er koblet med de orginale fargene, og med engang sentralen mister kontakt med detektorene vil alarmen utløses.
Det er litt feil å si at "med engang sentralen mister kontakt med detektorene vil alarmen utløses", i alle tilfeller. Ja det stemmer ved detektorer som er koblet med kabel, men med trådløse detektorer vil det ikke være kontinuerlig kommunikasjon mellom detektor og sentral, pga av da ville batteriet fått veldig kort levetid. Dette gjelder også for kommunikasjon mellom alarm og alarmsentral, ved alarmsending over kablet telelinje vil det bli reagert med en gang den blir kuttet, men ved GSM overføring er det ikke kontinuerlig kommunikasjon, ellers hadde det blitt veldig dyrt for den som eier abonement på GSM-telefonen.

Meeen, ved kablete detektorer er det mulig å koble om så detektor er borte, men sentral tror den er er. Hvis du er heldig å treffer riktig kabelpar da, det er IKKE en standard fargekode, selv om kanskje ofte mange bruker det likevel. Jeg har blitt lært å bestandig bruke forskjellige.

Jeg la akkurat ut en liste med bøker under "Datasikkerhet" delen, der nevnte jeg boken "Unauthorized access", som tar for seg blant annet slike ting. Den er å anbefale.
Det er ingen garanti for at om sentralen bruker oppringt linje til vaktselskap så går det alarm med en gang linjen blir kuttet. Eg kjenner til flere som har hatt problemer med alarmsentralen etter at de byttet til IP-telefoni og "glemte" alarmen.
Sitat av nomore Vis innlegg
Det er ingen garanti for at om sentralen bruker oppringt linje til vaktselskap så går det alarm med en gang linjen blir kuttet. Eg kjenner til flere som har hatt problemer med alarmsentralen etter at de byttet til IP-telefoni og "glemte" alarmen.
Vis hele sitatet...
Godt poeng! Det skal bli det hvis det er riktig kobla.
Poenget var at i de tilfellene eg kjenner til så har linja til alarmen blitt kutta eller sagt opp, og ingen reaksjon har kommet hverken i fra alarmen eller i fra vaktselskapet når det skjedde.
slik og forstå. det er skummelt. det varierer nok en del ja. men når det brukes f.eks Altel fra Securinet (http://www.securinet.no/produkter-tj...tel-tjenester/)
Man har noen få faktorer som er viktig å ha kontroll på:

Kommunikasjon med omverden. Kablet eller GSM?

Her kan man holde seg safe, og koble til en Jammer i området, så overvåke i noen timer for å se om det kommer vakter. Gjør det ikke det, så kapper man tlf.linjen også og så overvåker en stund. Kommer vakter og ser at alt er ok, så er det fritt fram videre på det området.

Så kommer man til om giverne er trådløs eller ikke. Normalt vil man kunne finne begge deler, sirener o.l er gjerne alltid kablet.
Her kan man også jamme signalet, men da har man meget kort tid på seg til å få deaktivert alarmsentralen ellers, siden man trigger tamperen som er til for å hindre slikt.
Tiden vil variere, men sjeldent noe mer enn noen sekunder.

Har man god tid på seg, så kan man ta strømmen til huset, og la det stå slikt i rundt 1 dag. Batterispenningen varer sjeldent mer enn 12 timer, men lurt å være på den trygge siden. Spesielt om batteriene er nye.

Etter det så eksisterer det ikke noe som heter alarmanlegg i huset, og ingen vaker vil heller komme.

Men så er det å ha den tiden til rådighet. Og muligheten til å kappe tlf-linjen og strøm til huset, uten å bli oppdaget. (og generelt kunnskaper nok til å kunne gjøre det)
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Dagens villaalarmer har sabotasjesikring.
Hvis sentralen mister kontakten med sensorer, eller om gsm-kontakten til vaktsentral blir brutt utløses alarm.
Vis hele sitatet...
Og hvis strømmen går i en hel bydel?

Ørten alarmer som går av på sentralen da?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Og hvis strømmen går i en hel bydel?

Ørten alarmer som går av på sentralen da?
Vis hele sitatet...
Hvis strømmen blir borte så lenge at backup batteriene går ut så vil det komme ørten feilmeldinger ja. Å kalle det alarm er å ta litt i, men om det kommer feilmelding kun fra et hus så vil de rykke ut som om det er en alarm.

Derfor sannsynligvis gikk det litt anderledes når toska&co lagde linjebrudd på en hel kiosk/sentral på bryn. Da ser de feil på sentralen og ikke kun på et system/hus/bank.

Forøvrig har jeg vært med på at alarmsentralen begynte å pipe etter at vi hadde klippet to backupbatterier og tatt hovedstrømmen i et bygg. Som de shitkidsa vi var den gang så tenkte ikke over muligheten at det var fler backupbatterier en de i tavlerommet(og at feilmelding gikk uansett.) Vi stakk, det gikk bra etc. etc /blog
vis backup batteriet blir aktivert. så ringer de fleste alarm selskap til boligen for og høre om det er strømm brud eller ei. Hvis ikke svar så reiser noen vektere ut for og sjekke ståa. Vis ingen er hjemme så kan de låse seg inn og sjekke sikringene.og vis de er i orden tar de kontakt med strømselskapet for deg.
Alle selskapene opperer med slike løsninger nå vertfall.
Derfor man tar kommunikasjon med omverden først =)
altså, jeg tror det er lurere å prøve å kjøpe seg noen ekstra sekunder ved å drite i hele alarmen. skal du ta deg inn et sted du ikke har adgang. For så å hente noe som ikke er ditt, så vil jeg anbefale å å bare være kjapp. Tar litt tid før den alarmen går, det er jo den tiden du får på deg til taste koden og den tiden vakt selskapet bruker på å komme seg ditt. Så du har minimum 1minutt. :P
Sitat av Motorn Vis innlegg
altså, jeg tror det er lurere å prøve å kjøpe seg noen ekstra sekunder ved å drite i hele alarmen. skal du ta deg inn et sted du ikke har adgang. For så å hente noe som ikke er ditt, så vil jeg anbefale å å bare være kjapp. Tar litt tid før den alarmen går, det er jo den tiden du får på deg til taste koden og den tiden vakt selskapet bruker på å komme seg ditt. Så du har minimum 1minutt. :P
Vis hele sitatet...
er ingen forsinkelse på detektorer plassert innenfor inngangsparti. Det strider med FG og ekke lov
Sitat av Haagens Vis innlegg
er ingen forsinkelse på detektorer plassert innenfor inngangsparti. Det strider med FG og ekke lov
Vis hele sitatet...
du har jo noen sekunder på deg fra sensoren/føleren merker deg inn døra til du får tastet den koden... og det er da noen sekunder hvis du skal hente noe og vet hvor det er.. :P
Sitat av pidget Vis innlegg
Derfor sannsynligvis gikk det litt anderledes når toska&co lagde linjebrudd på en hel kiosk/sentral på bryn. Da ser de feil på sentralen og ikke kun på et system/hus/bank.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være ekkel mot deg, men:
Det er egentlig ikke nødvendigvis derfor de kuttet hele kiosken. Det kan være fordi de ikke fant ut hvor de i så fall skulle ha kuttet kabelen for å kutte kun NOKAS. Kanskje de fant ut at det ville være for vanskelig å kutte denne kabelen, fordi den er under asfalt / vitner rundt området kabelen er lagt.

Likevel en god teori. Var uansett bra at de kutta kiosken da, da var jo det ingen som skjønte at NOKAS ble ranet. Heia Toska!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Motorn Vis innlegg
du har jo noen sekunder på deg fra sensoren/føleren merker deg inn døra til du får tastet den koden... og det er da noen sekunder hvis du skal hente noe og vet hvor det er.. :P
Vis hele sitatet...
Kun på ytterdør / eventuell føler plasser i gangen. Ting plassert i stue uten utsyn til ytterdør er satt på momentan og vil gå med en gang.
Blokker du GSM har du vel ca 3min om du er heldig med timing.

Høy sikkerhet til lav pris. GPRS teknologi gjør det mulig å gjennomføre kommunikasjons- tester inntil hvert 3. minutt.

http://www.safetel.no/?ItemID=1076
Sist endret av Notrik; 28. desember 2010 kl. 10:38.
▼ ... over et år senere ... ▼
Gammel tråd, jeg vet, men prøver likevel...

Så basically klipper man kabelen og bruker en jammer? Beklager, men er helt grønn på dette området, så er vanskelig å forstå hva dere mener :-) Takker for svar.
Sitat av pondelover Vis innlegg
Gammel tråd, jeg vet, men prøver likevel...

Så basically klipper man kabelen og bruker en jammer? Beklager, men er helt grønn på dette området, så er vanskelig å forstå hva dere mener :-) Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Du kan regne med at det ligger sabotasjestrøm på kabelen og et lite keep_alive signal pr*sekund på trådløs, men om du setter ut en hel sentral så blir det mange adresser. Vet ikke helt jeg
Og siden du har så lite peiling på alarmsystemer så er tipset å bare gi opp allerede nå...
Morsom tråd med mange idiotiske svar... Jeg har jobbet 15 år med dette som fagfelt, montert (og reparert feil på) alarmutstyret som Securitas og senere Niscayah selger.
Makan til mye svada er det langt mellom! Men absolutt gøy å se hvem som tror de vet noe.....
Sist endret av woff; 4. februar 2012 kl. 22:02.
Sitat av woff Vis innlegg
Morsom tråd med mange idiotiske svar... Jeg har jobbet 15 år med dette som fagfelt, montert (og reparert feil på) alarmutstyret som Securitas og senere Niscayah selger.
Makan til mye svada er det langt mellom! Men absolutt gøy å se hvem som tror de vet noe.....
Vis hele sitatet...
Vil du være så snill og utdype, og fortelle litt om alarmsystemene og hvordan de fungerer til kjære med-Freaks?
Nå har jeg neppe tid eller ork til å skrive alt jeg vet om dette.. Men hvis det er noe du virkelig trenger hjelp til å forstå så spør gjerne!

Jeg har selv en alarmsentral med 24 sløyfer.. Alt er kablet og både detektorer og kabler overvåkes kontinuelig av alarmsentralen. Det betyr at uansett om alarmen er avslått kan du IKKE koble ut detektorer selv om du vet hvilke tråder som blir brukt. Alle større alarmsentraler fungerer på samme måte, det vil si at du IKKE har mulighet til å fysisk koble ut detektorer. GLEM DET!
Det finnes noen forskjellige måter å overvåke overføringen av feilmeldinger og alarmer. FG stiller forskjellige krav avhengig av sikringsnivå.
En typisk hus / hjemmealarm har i dag overføring via mobilnettet, men en vanlig bank overfører alle hendelser via overvåket nett, noe som betyr at feil på dette nettet medfører vekterutrykking og vakthold til nettet er oppe igjen.
Tror jeg vil erte på meg for mye bråk ved å fortelle freak'ere hvordan gjøre hva med bankalarmer?
Sitat av pondelover Vis innlegg
Gammel tråd, jeg vet, men prøver likevel...

Så basically klipper man kabelen og bruker en jammer? Beklager, men er helt grønn på dette området, så er vanskelig å forstå hva dere mener :-) Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Basically får du ikke gjort en pøkk fordi alt av utstyret som er tilkoblet sentralen er overvåket. Alle koblingsbokser, fordelinger, sensorer, magnet kontakter, sirener, ekspandere, nøkkelbrytere, tastaturer, sentralenheter er sabotasje sikret. Fargekoder på kabler kan man glemme da det er vanlig å kryssbytte kablene i koblings bokser nettopp for å villede uatoriserte folk til å pelle på anlegget.
De fleste anleggene er byggd opp for å igjenkjenne spenning/motstand på tilkoblet utstyr. Klipper man en kabel blir spenningen feil og sentralen går i sabotasje.
Når det gjelder jammere for gsm vil det fungere på gsm delen, men du vet ikke om gprs og analog linje er aktiv i tillegg. Du vet heller ikke om nummersenderen sender feilmelding/ alarm parallelt til vaktmestere, private mobiler osv.
Det finnes i praksis ingen fasitsvar som dekker alle anlegg, og det finnes heller ingen "masterkode" som åpner alt.
I tillegg til dette har vi ikke en gang tatt med toppsystemer som via ip kan overvåke og styre hele anlegget på litt større bygg.
Mao: det er et dødfødt prosjekt å prøve å desarmere innbruddsalarm uten kode.
Sitat av pseudomono Vis innlegg
Fargekoder på kabler kan man glemme da det er vanlig å kryssbytte kablene i koblings bokser nettopp for å villede uatoriserte folk til å pelle på anlegget.
Vis hele sitatet...
Ikke hos Niscayah / Securitas i allefall! Ingen vits i å forvirre de som senere skal endre eller kjøre service på anlegget, og det er ingen som klarer å gjøre noe uansett så hvorfor lage ting komplisert?
Altså nok en som vet mer enn hva som foregår....
Sitat av woff Vis innlegg
Ikke hos Niscayah / Securitas i allefall! Ingen vits i å forvirre de som senere skal endre eller kjøre service på anlegget, og det er ingen som klarer å gjøre noe uansett så hvorfor lage ting komplisert?
Altså nok en som vet mer enn hva som foregår....
Vis hele sitatet...
Nå finnes det vel flere aktører en Niscayah/ Securitas som glør ting annerledes en det du er vant til..... og ja... andre har også fanget opp ting som har blitt gjort på forskjellige anlegg tidligere oppover årene....
Det er veldig mye rart i tråden, til og med han securitas fyren veit ikke helt hva han snakker om tydelig vis.
I dag så finnes det 3 hoved overførdings måter, til vaktfirma. (ALLE går og sperre fake trixse med)
1. Analog linjer.
Analog linjer, og kjent som ptn linjer, gammel dags tlf linje, det er veldig mange gammle tlf sentraler som bruker den.
Det er IKKE noe error sjekk på disse linjen, annet enn at alarm sentralen(i huset) sjekker om det er "strøm" på tlf linjer par til alarm sentralen, alarm sentralen ringer opp til vakt firma med enn gang tlf linja er opp i gjen og sier at nå har linja vert nede.
Løsningen er FØR du klipper tlf kablen, koble til spole + 12volt batteri , så trur alarmbox'en at tlf linja er der, (og vil aldri prøve og ringe opp noen ting.

Se opp for "safe tel" linje disse er overvåket helle tiden egent tlf linje, disse typen er ALDRI brukt i privat hus.

2. GPRS , og kjent som mobilnet, det er veldig populære hoss mange alarm firma både bedrift og privat siden dem er "billige" , du får kjøpt disse normalt i 3 varianter med pris på ca pris: 100,300,800 kr pr mnd. Disse 3 gruppen er delt opp slikt for vi alle veit grps trafikk poste penger og sende "ping" 1 gang i min vil bli ganske mye data.
100kr = 1 ping hvert 25timer (ca 90% av privat/bedrift har den)
300kr = 1 ping hver time (bare bedrifter som har den)
800kr = 1 ping hver min (KUN banker som har den)

Det er vikig og tenke at hvis du slår på en strøy sender og alarm sentralen mister link har du i "best" 25timer til vakt firma får error alarm. Det er viktig og merke seg at alarmsentralen vil helle tiden etter den har mistet kontakt prøve og sende gprs alarm til alarm firma, så slår du av strøy sender er du fuckt.

Det er fullt mulig og ta kontrol over gsm modulen på alarm sentralen ved og sms den, manualen til den ligger faktisk ute på nette, 4 tall pinn, som alle gjetter på første forsøk, eller står i manaulen(for noobs), da kan du få sms tilbake NÅR sentralen siste blei sjekket, og du veit tiden du har til neste gang.

3. Ip modulen, ja du leste helt rett, flere og flere bruker alarm sender som går over inet, mot en ip.
Her er det flere forsjelige måter og gjøre det på(siden det finnes 3-4 systemer) Dem fleste går bare fra alarmsentral -> til vakt firma(her er polen(ping) MYE oftere ca fra 1min til 10min varier litt.)

For og Lurer den til å trur at den er online må du ha tilgang til inet inne for samme isp, og ha kunde nr og password satt av montøren. så kjøp din egent alarmsentral(samme model) og skrive inn info.

HUSK veldig mange bruker BÅDE ip og gprs
--------------------------
alarm sentralen er ikke noe særlig bedre disse heller..... Dem fleste systemer bruker bare ohm motstand for sjekk om "sabotasje/alarm/kabel brud" , så hvis du "klipper" en kabel er du fuckt , men skrell av og mål med ohm meter og match samme verdier, så merker den ikke noen ting. det er IKKE noe annet sjekk enn motstanden!
(trådløse sender systemer er IKKE tatt med her, eller sensor som er med kamera ,som bruker kablen som datatrafikk)

Hvis målet ditt er å gjøre innbrud er faktisk beste, gå etter sentralen, klipp ALLE kabler og slå den i små biter, innen dem 20-30 sek som du har når du skal "egentlig" slå pin kode.
"Det er fullt mulig og ta kontrol over gsm modulen på alarm sentralen ved og sms den, manualen til den ligger faktisk ute på nette, 4 tall pinn, som alle gjetter på første forsøk, eller står i manaulen(for noobs), da kan du få sms tilbake NÅR sentralen siste blei sjekket, og du veit tiden du har til neste gang"

Ja det stemmer, men for å sende sms til senderen må du ha telefon nummeret. Ofte står telefon nummeret på et sikret sted, og det er ikke "bare" å få opplysninger om senderens utganger ved å ringe safetel/altel.
Sitat av Notrik Vis innlegg
Blokker du GSM har du vel ca 3min om du er heldig med timing.

Høy sikkerhet til lav pris. GPRS teknologi gjør det mulig å gjennomføre kommunikasjons- tester inntil hvert 3. minutt.

http://www.safetel.no/?ItemID=1076
Vis hele sitatet...
Kan si du har blitt lurt av markeds føring hvis du trur det er sånn det er i praksis.
http://www.safetel.no/?ItemID=1076 <- bilde på toppen av siden der er av sentralen, den hvite kliste lappen er MOBIL NR til sentralen (LOL) send sms ...
sms ka styre/lese alle inn/uganger, slå av gsm modul osv..
ALLE har default password ellers vil dem ikke snakke med alarm firma.

skal du ha manualen så sjekk ut manualen til "ring hytta varm" disse er samme produsent :-P
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Det er veldig mye rart i tråden, til og med han securitas fyren veit ikke helt hva han snakker om tydelig vis.

alarm sentralen er ikke noe særlig bedre disse heller..... Dem fleste systemer bruker bare ohm motstand for sjekk om "sabotasje/alarm/kabel brud" , så hvis du "klipper" en kabel er du fuckt , men skrell av og mål med ohm meter og match samme verdier, så merker den ikke noen ting. det er IKKE noe annet sjekk enn motstanden!
(trådløse sender systemer er IKKE tatt med her, eller sensor som er med kamera ,som bruker kablen som datatrafikk)
Vis hele sitatet...
Hehe! Du tror muligens det du skriver? Hvordan skal du få satt inn en motstand på sløyfa uten at sentralen går i alarm? De typene Niscayah / Securitas bruker har 100% overvåkning på alt, alltid... Når det gjelder overføringssystemer har du fått med deg det viktigste, jeg har montert og kjørt service på sånne i mange år... Safetel brukes forøvrig i mange privatboliger..
Sitat av pseudomono Vis innlegg
"Det er fullt mulig og ta kontrol over gsm modulen på alarm sentralen ved og sms den, manualen til den ligger faktisk ute på nette, 4 tall pinn, som alle gjetter på første forsøk, eller står i manaulen(for noobs), da kan du få sms tilbake NÅR sentralen siste blei sjekket, og du veit tiden du har til neste gang"

Ja det stemmer, men for å sende sms til senderen må du ha telefon nummeret. Ofte står telefon nummeret på et sikret sted, og det er ikke "bare" å få opplysninger om senderens utganger ved å ringe safetel/altel.
Vis hele sitatet...
Helt rett , men LES på UTSIDEN av boxen står det med store tall der (siffer)
Har ikke prøved å ringe dem men sikert helt umulig. (som er rett)

Hvis du IKKE kan lese tlf men forsatt vil inn der, så kan du finne mobil nr ved bruke en gsm sniffer ( gammel nokia tlf... som koblet til pcen med comport kabel, MEN du må vere tolmodig siden ping kommer kun 1 gang hver 25time)

Sitat av woff Vis innlegg
Hehe! Du tror muligens det du skriver? Hvordan skal du få satt inn en motstand på sløyfa uten at sentralen går i alarm? De typene Niscayah / Securitas bruker har 100% overvåkning på alt, alltid... Når det gjelder overføringssystemer har du fått med deg det viktigste, jeg har montert og kjørt service på sånne i mange år... Safetel brukes forøvrig i mange privatboliger..
Vis hele sitatet...
Disse "safetel- analog linje" i private som går over tlf linje er DYRE, og IKKE bruke i private hus og telenor skal gå bort fra disse, derfor blir flere Byttet til GSM moduler.

Sentralen overvåker OHM verdien helle tiden (ja) MEn den har noen triger verdier som du må hvere på innsiden av, med 2stk varable motstander kan du få du få uendret motstand innenen for dem 4,4k ohm eller 48kohm eller 0ohm som er normalt. :-D
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Kan si du har blitt lurt av markeds føring hvis du trur det er sånn det er i praksis.
http://www.safetel.no/?ItemID=1076 <- bilde på toppen av siden der er av sentralen, den hvite kliste lappen er MOBIL NR til sentralen (LOL) send sms ...
sms ka styre/lese alle inn/uganger, slå av gsm modul osv..
ALLE har default password ellers vil dem ikke snakke med alarm firma.

skal du ha manualen så sjekk ut manualen til "ring hytta varm" disse er samme produsent :-P
Vis hele sitatet...
Alle har default passord ved nyinstallasjon, men passordet skal endres sammens med kundens oppsett av senderen når idriftsettelsen er klar og "samsvarserklæringen" (oppsettet) er underskrivd av begge parter.
(det er det jeg håper i hvertfall)
Sitat av pseudomono Vis innlegg
Alle har default passord ved nyinstallasjon, men passordet skal endres sammens med kundens oppsett av senderen når idriftsettelsen er klar og "samsvarserklæringen" (oppsettet) er underskrivd av begge parter.
(det er det jeg håper i hvertfall)
Vis hele sitatet...
Det er helt rett , men fleste gidder ikke/kan ikke endre, og HVIS du endrer er det KUN 9999 muligheter, siden box'en ikke har noe log/lock muligheter på feil kode.
Et litte program til pc'en som sender 9999 sms samt gratis fjortis sms 2000sms pr mnd = funnet kode.
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Det er helt rett , men fleste gidder ikke/kan ikke endre, og HVIS du endrer er det KUN 9999 muligheter, siden box'en ikke har noe log/lock muligheter på feil kode.
Et litte program til pc'en som sender 9999 sms samt gratis fjortis sms 2000sms pr mnd = funnet kode.
Vis hele sitatet...
Da får vi satse på at tjuven blir tatt av en direkte sone før han finner safetelen og setter seg ned for å cracke koden
FG krever jo også at sentralen skal stå på et sikret sted også
https://svn.berlin.ccc.de/projects/a.../wiki/tracelog <- linken til nokia sniffing hvis du ikke "har" tlf nr til sentralen.

Sitat av pseudomono Vis innlegg
Da får vi satse på at tjuven blir tatt av en direkte sone før han finner safetelen og setter seg ned for å cracke koden
FG krever jo også at sentralen skal stå på et sikret sted også
Vis hele sitatet...
Direkte sone da må du først INN i huset/bygget.

Hvis du ser siste linken jeg poste så trenger du bare sitte mellom mobil masta og huset i 25timer så har du nr (selv om du da og har MASSE andre alarm sentraler og... så kan bli vanskelig finne rett, selv om du vil finne alle, er det bare prøve seg frem og se hvor vakt firma rykker ut til.

Nå skal det sies at 99,9% av tyvene har kun iq nok til å bruk en slegg/hammer uansett.
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Nå skal det sies at 99,9% av tyvene har kun iq nok til å bruk en slegg/hammer uansett.
Vis hele sitatet...
Akkurat det er så trasig... Det er så artig med filmene og seriene som omhandler kriminelle med hjerner...

Hver gang jeg leser om folk som raner kiosker, bensisnstasjoner og gamle damer blir jeg lei meg når jeg tenker på hvor lang tid de får bak murene for så lite utbytte...
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Disse "safetel- analog linje" i private som går over tlf linje er DYRE, og IKKE bruke i private hus og telenor skal gå bort fra disse, derfor blir flere Byttet til GSM moduler.

Sentralen overvåker OHM verdien helle tiden (ja) MEn den har noen triger verdier som du må hvere på innsiden av, med 2stk varable motstander kan du få du få uendret motstand innenen for dem 4,4k ohm eller 48kohm eller 0ohm som er normalt. :-D
Vis hele sitatet...
Du er tydligvis proff ja Safetel er et privat selskap som leverer overføringssystemer. Telenor har overhode ingenting med de å gjøre.
Systemene deres er rimligst med kun GSM overføring, men de kan levere akkurat samme utstyret med inntil to analoge linjer i tillegg ved høyere FG krav. Vil muligens tro at det du snakker om er de gamle Al-tel systemene til Telenor.. De ble faset ut for tre år siden. Securinett har erstattet alle systemene i landet med andre basert på dataoverføring.

Du har absolutt helt feil når det gjelder overvåking av sløyfer og triggerverdier! Du er totalt bak mål! Normalverdiene for Niscayah / Securuitasalarmer er forøvrig ikke i nærheten av dine gjetninger!
Sist endret av woff; 5. februar 2012 kl. 23:32.
Det er sikkert forklart mange ganger her fra før.
Ihvertfall, de fleste boligalarmer er koblet til GSM nettet så de varsler vaktselskapet, politi og eier på telefon.
Det er sabotasjesikring om du skal finne på å tukle med kontrollenheten, sensorer eller strømtilførsel.
Klipper du strømmen til huset har alarmsentralen backup batteri til en ganske lang stund fremover. Lurer på om det var 72 timer i standby og 6 timer med alarm som er kravet.

Det er ikke bare bare å bypasse et alarmsystem. Beste muligheten din er nok en emp, kutte telefonlinje og en mobil jammer eller gjøre noe med de som blir varslet...
Sitat av woff Vis innlegg
Du er tydligvis proff ja Safetel er et privat selskap som leverer overføringssystemer. Telenor har overhode ingenting med de å gjøre.
Systemene deres er rimligst med kun GSM overføring, men de kan levere akkurat samme utstyret med inntil to analoge linjer i tillegg ved høyere FG krav. Vil muligens tro at det du snakker om er de gamle Al-tel systemene til Telenor.. De ble faset ut for tre år siden. Securinett har erstattet alle systemene i landet med andre basert på dataoverføring.

Du har absolutt helt feil når det gjelder overvåking av sløyfer og triggerverdier! Du er totalt bak mål! Normalverdiene for Niscayah / Securuitasalarmer er forøvrig ikke i nærheten av dine gjetninger!
Vis hele sitatet...
Jeg er desvere ikke noe alarm montør, har ingen planer og gjøre det til noe "proff" ut av det.
mener self dem gammle Al-tel greia(grå stor box), og verdien på motstander varier fra alarmsentral til alarm sentral(desvere ikke noe fasit)
dem fleste nye nå om dagen er uansett trådløse.
NB: safetel bruker telenor sitt gsm nett, hvis jeg ikke husker helt feil, og tlf dem starter ofte med 5X XX XX XX

men hvis du har noe mer info om securinett/Niscayah så som du tydeligvis har, så bare starte å skrive.
Her står det mye rart!
Det finnes helt enkle metoder for å ødelegge en basic hjemme alarm som tar ca 5-10 sekunder.
Hvordan ville bare være uetisk å si, men massiv kraft og litt god informasjon er alt man trenger.
Sitat av Dice Vis innlegg
Her står det mye rart!
Det finnes helt enkle metoder for å ødelegge en basic hjemme alarm som tar ca 5-10 sekunder.
Hvordan ville bare være uetisk å si, men massiv kraft og litt god informasjon er alt man trenger.
Vis hele sitatet...

Om det var alt du hadde å si kunne du like godt bare holdt kjeften igjen!
Hva skjer hvis man har en array av kondensatorer å kjørerer en stor strøm med høy spenning på samme kurs som alarmen er tilkoblet slik at man tar å kortslutter alarmen? På en måte en EMP puls, bare at man er fysisk tilkoblet kontakten.