Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1848
Akkurat nå, som jeg prøver å connecte... det går bra å connecte, men når jeg skal joine #nff står det: "#nff channel/nick is temporary unavailble". det er sånn på alle serverne, og uansett hvilken kanal jeg prøver å gå inn på får jeg den error'n. hvorfor?????
funker fett til meg....hmmmm.....
Serbern's Avatar
Trådstarter
Funker ikke nå heller..... damn
Jeg kommer fint inn...
Er på grunn av splitten. På irc.homelien.no skulle det funke fint.
Er på homelien nå....å det er lite føkka opp nå....[14:50] ••• (s) Notice -- Due to a network split, you can not obtain channel operator status in a new channel at this time.

Ingen BOT`er på #NFF å greier....
Split er noe herk og skjer utrolig ofte på efnet
Nå må vi vel belegge oss på å regaine op på #nff igjen, en prosess jeg ikke orker akkurat nu
Better than thou.
Hvorfor deler ikke botene ut op til noen av oss?
Serbern's Avatar
Trådstarter
Jeg fant ut at det funka på irc.homelien.no. på alle efnet serverne står det: note - irc.homelien.no (servernavn) is currently in split-mode. Grunnen til at jeg vanligvis ikke bruker homelien er at den forårsaker høy ping.
Originally posted by zeth
Split er noe herk og skjer utrolig ofte på efnet
Nå må vi vel belegge oss på å regaine op på #nff igjen, en prosess jeg ikke orker akkurat nu
Vis hele sitatet...
Vi må vel ikke det, siden det kun dreier seg om en split. Når serverne merger (er det det det heter?) og botene kommer tilbake igjen får de automatisk op. Sist gang det skjedde var det et strømbrudd som sendte hele botnettet i bakken.
Serbern's Avatar
Trådstarter
Hva med heller å lage en egen nff server????? det kan jo ikke kreve mye hvis det bare skal være en kanal??
Vel, jeg henger på 8 kanaler utenom #nFF.. så for meg ville det hvertfall være uaktuelt å henge på en eventuell nFF server. Kunne jo linka den til efnet, men av en eller annen grunn blir efnet servere forsøkt hacka VELDIG ofte..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
www.efnet.org - å linke til efnet er nesten helt umulig..
Better than thou.
Nå er spliten ferdig(?), men ingen boter der inne.. Så det blir en ny parte session?
rekylvinyl.no
spliten er på ingen måte ferdig enda.

føler på meg at denne her kan ta en god del tid. flere servere har blitt lagt ned for godt som følger av dette angrepet, som har vart i noen dager.

les litt på news, en av serverne hadde i en periode 3gb\sek
DOS angrep.
www.efnet.org

vi får kryse fingrene.
Better than thou.
Skjønner ikke hvorfor vi/andre #'r er på EFNet egentlig.. De er jo splitet HELE tiden! Ta den siste måneden f.eks., nedetid/splittid er sikkert på 25% MINST! Det er jo latterlig.. Hvis det hadde vært noe annet en irc så hadde vi aldri brukt dem..
Henger allerede på opptil 4 nett, orker ikke et femte =)
3gbps? thats what i said... the oc3 terrorists has done it again.

men, dette må være planlagt da? en gruppe som dos'er samtidig over lengere tid?