Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3305
Skal ta danskebåten å handle billig øl og vin..
Handler på båten med fake legg, men..

Om jeg blir stoppa i tollen, vil de bry seg så veldig om legget, eller konser de mest om kvota?

Er det politi, eller bare dumme vektere som er tollere?

Takk for svar.
Tollere er tollere. Ansatt av tollvesenet.

Om du blir stoppet viser du vel ærlig talt ikke et fake legg uansett. Greit nok at du er over kvota, men dokumentforfalskning er vel gjerne litt verre.
Trådstarter
34 1
jeg ser ganske liten ut.. spør de meg om legg??

her er legget.. det heter "international identification card" bestilt fra en engelsk nettside.
http://i108.piczo.com/view/1/3/1/j/v/0/4/3/z/a/b/d/img/i143103029_37509_3.jpg

virker overalt.. på byen i norge, og kjøpe drikker i butikken og på polet.
(ja jeg sensurerte bildet)
Sist endret av lazaa; 17. juli 2007 kl. 15:08.
Vel, de der har blitt diskutert her før. Søk på fake legg og du vil finne en del.
Tror forresten ikke de går som dokumentforfalsking, da det neppe utgir seg for å være "ekte", men det er bare kassadamer, dørvakter, o.l. som ikke vet bedre.
Sitat av lazaa
jeg ser ganske liten ut.. spør de meg om legg??

her er legget.. det heter "international identification card" bestilt fra en engelsk nettside.
http://i108.piczo.com/view/1/3/1/j/v/0/4/3/z/a/b/d/img/i143103029_37509_3.jpg

virker overalt.. på byen i norge, og kjøpe drikker i butikken og på polet.
(ja jeg sensurerte bildet)
Vis hele sitatet...
Hva heter siden?!
Trådstarter
34 1
ja vet det har blitt diskutert før, men har ikke funnet noe om hvordan det er i tollen..

jeg ligger litt tynt an hvis jeg blir tatt, siden jeg har blitt tatt en gang før..
(med fake bankkort så det var noe helt annet)

den het så mye som http://www.photo-id.co.uk/ ;D
Sist endret av lazaa; 17. juli 2007 kl. 15:23.
Sitat av lazaa
Skal ta danskebåten å handle billig øl og vin..
Handler på båten med fake legg, men..

Om jeg blir stoppa i tollen, vil de bry seg så veldig om legget, eller konser de mest om kvota?

Er det politi, eller bare dumme vektere som er tollere?

Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Om du blir stoppet i tollen så krever de vel å se passet siden du kommer fra utlandet?
Som oftest er det både tollere der og politi der, iogmed at tollerne ikke kan gjøre så mye om de tar deg.
Sitat av lazaa
Skal ta danskebåten å handle billig øl og vin..
Handler på båten med fake legg, men..

Om jeg blir stoppa i tollen, vil de bry seg så veldig om legget, eller konser de mest om kvota?

Er det politi, eller bare dumme vektere som er tollere?

Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Du trenger da ikke bruke fake legg for å handle på båten.
Har kjøpt Øl og Brennevin på danskebåten siden jeg var 13 år, det er ikke problem.
Viss det ikke går med en gang venter du bare til en annen person sitter i kassa
Og jeg hadde ikke tatt sjansen på fake legg i tollen, tror det er strengere enn å bli tatt for det andre.
Bare ta en sjans og sats på at du ikke blir stoppet, og helst ikke ha med mer enn 8 Liter brennevin.
Sitat av hedningen
Vel, de der har blitt diskutert her før. Søk på fake legg og du vil finne en del.
Tror forresten ikke de går som dokumentforfalsking, da det neppe utgir seg for å være "ekte", men det er bare kassadamer, dørvakter, o.l. som ikke vet bedre.
Vis hele sitatet...
Hvis det brukes som identifikasjon og det er feil opplysninger går det som dokumentforfalskning jo...
ta med 1 stk ekte lagg og 1 stk fake lagg.
bruk fake i kassa, ekte i tollen
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Sitat av Dj_Evelen
ta med 1 stk ekte lagg og 1 stk fake lagg.
bruk fake i kassa, ekte i tollen
Vis hele sitatet...
ja, så kommer du med masse øl og sprit i tollen med riktig legg der det står du er 15, wiiha!

Kan du ikke prøve å holde innenfor kvota og heller bruk falsk legg(visst det er inn til Norge du skal) trenger ikke pass når du skal til Danmark vell?
Sitat av PolkagrisLaila
ja, så kommer du med masse øl og sprit i tollen med riktig legg der det står du er 15, wiiha!

Kan du ikke prøve å holde innenfor kvota og heller bruk falsk legg(visst det er inn til Norge du skal) trenger ikke pass når du skal til Danmark vell?
Vis hele sitatet...
Ja men de finner jo ut at det er Fake legg.Og da får du en mye strengere straff enn det andre.
Forslaget til Dj_Evelen var mye bedre enn ditt da men men.
Sjansen er liten for å bli stoppa uansett, se overlegen ut.
Og aldri se bort på tollerene.
Trådstarter
34 1
selv om du ikke brukte legg, betyr det ikke at alle slipper det!!
folk jeg har vært med som er mer enn gamle nok blir spurt om legg..

og nei, du trenger ikke pass for å dra til køben =)

blir sikkert ikke stoppa, men om de gjør det, og spør meg om legg så går det vel bra å vise det legget jeg har? (det som vist på bildet).
Ville fulgt Dj_Evelen sitt råd på denne. Falsk legitimasjon i Tollen lyder ikke bra, og nokså risikofullt.
Trådstarter
34 1
jeg blir 18 om en måned.. tror du tollerne lar det gå, eller blir jeg tatt fra alt? =O
Er du under 18, så er du under 18. De lar deg ikke beholde 1/3 av det du har kjørp siden du snart er 18.
Sitat av lazaa
jeg ser ganske liten ut.. spør de meg om legg??

her er legget.. det heter "international identification card" bestilt fra en engelsk nettside.
http://i108.piczo.com/view/1/3/1/j/v/0/4/3/z/a/b/d/img/i143103029_37509_3.jpg

virker overalt.. på byen i norge, og kjøpe drikker i butikken og på polet.
(ja jeg sensurerte bildet)
Vis hele sitatet...
OT: Har du laminert den eller? Har akkurat samme kort som deg, saa lurer paa om den funker best med saann plast mappe rundt?
Finnes det flere sånne sider? Leiter etter international driver license elns.
Hva skal du med en international drivers license da? Det får du utlevert av politiet om du spør. Men nå er det nå sånn at de en gang sjekker om du har førerkort først..... Tror også du må betale et gebyr for den lille papirlappen du får som kan brukes i utlandet. Nå er det liten vits da med mindre du skal utenfor EØS ettersom vi har fått et litt universalt førerkort
Sitat av lazaa
jeg blir 18 om en måned.. tror du tollerne lar det gå, eller blir jeg tatt fra alt? =O
Vis hele sitatet...
de hadde ikke latt det gå om du ble 18 dagen etter
er det ikke bare pass som er gyldig id i tollen?

Sitat av e24.no
- Det er litt forvirring om det. Folk tror de kan reise på et førerkort eller et bankkort innenfor Schengen, men det kan de ikke. Ifølge regelverket trenger du ikke pass i Schengen, men du trenger ID, og i Norge er det bare pass som er godkjent som ID. Derfor forlanger flyselskapene gyldig pass, sier han til NRK.
Vis hele sitatet...
Kilde
Bob Sacamano
John B's Avatar
Heh, er det virkelig vanlig prosedyre at tollerne spør om legg? Det har faktisk aldri skjedd meg, og jeg har blitt stoppet flere ganger på Oslo S det siste halvåret når jeg har kommet med tog fra Sverige.
Når man går gjennom tollen må man se normal ut, tollerne har nemlig en egen evne til å se hvem som handlet for meget. Er du under grensa vil de antageligvis ikke gi deg et blikk en gang..
Siden vi snakker om fake legg så kan det være verdt å merke seg følgene artikkel i landets nettaviser i dag : http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/23/506881.html
jeg er enig med dj_eleven.
bruk ekte pass i tollen.
det er verken ulovelig og ha eller drikke øl, uansett alder.

bedre enn å bli tatt med fakelegg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
34 1
okei.. jeg har vært på tur allerede, og ble ikke stoppa! men de stirra heftig på meg da.. men jaja.

nei har ikke laminert.. bare har d i en plastmappe.. fargene sliter litt etterhvert. så må passe på det :P (har hatt et lignende kort før, men mista det)
Sitat av lazaa
jeg blir 18 om en måned.. tror du tollerne lar det gå, eller blir jeg tatt fra alt? =O
Vis hele sitatet...

Hvis du er over 9 år, lar de det vel beholde halvparten, 2/3 deler hvis du er over 12 osv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaunda
Hvis du er over 9 år, lar de det vel beholde halvparten, 2/3 deler hvis du er over 12 osv.
Vis hele sitatet...
Er du under aldersgrensene for den aktuelle vara blir alt tatt fra deg. Enkelt og greit. Dvs 18 på tobakk og alkohol under 22%, og 20 på alkohol over 22%. Du får ikkje beholde noko. I tillegg vil du få bot dersom du er over 15, ettersom du då er strafferettsleg tilrekneleg.

Sitat av tobbe654
det er verken ulovelig og ha eller drikke øl, uansett alder.
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig å ta med øl inn til norge når en er under 18.
Kan ikke skjønne at du har klart å bruke et slikt kort til å handle og komme deg inn på byen. Står jo tydelig beskrevet hvilke former for identifikasjon som er mulig å bruke, og slike "International Identification Card/World Identification Card" (ja, jeg har sett både det ene og det andre) som er bestilt på nettet lyser det jo falskt av. Kids som har prøvd å handle tobakk og øl med slik fakeleg hos meg har fått beskjed om å ta med seg kortet og reise dit peppern gror inntil de blir gamle nok.

En liten digresjon, bare ...

Er forøvrig fullstendig enig med Cv-Jannis. Hva enn du gjør, se for all del ikke tollerne i øynene, da huker de deg inn tvert. Snakker av erfaring, men heldigvis uten tollpliktig mengde .
Sist endret av porki; 31. juli 2007 kl. 18:20.
Sitat av porki
Er forøvrig fullstendig enig med Cv-Jannis. Hva enn du gjør, se for all del ikke tollerne i øynene, da huker de deg inn tvert. Snakker av erfaring, men heldigvis uten tollpliktig mengde .
Vis hele sitatet...
Også viktig og ikke gå for fort, jeg pleier gå veldig sakte og late som om jeg har god tid.
Trådstarter
34 1
Sitat av porki
Kan ikke skjønne at du har klart å bruke et slikt kort til å handle og komme deg inn på byen. Står jo tydelig beskrevet hvilke former for identifikasjon som er mulig å bruke, og slike "International Identification Card/World Identification Card" (ja, jeg har sett både det ene og det andre) som er bestilt på nettet lyser det jo falskt av. Kids som har prøvd å handle tobakk og øl med slik fakeleg hos meg har fått beskjed om å ta med seg kortet og reise dit peppern gror inntil de blir gamle nok.

En liten digresjon, bare ...

Er forøvrig fullstendig enig med Cv-Jannis. Hva enn du gjør, se for all del ikke tollerne i øynene, da huker de deg inn tvert. Snakker av erfaring, men heldigvis uten tollpliktig mengde .
Vis hele sitatet...
hehe, så rart.

jeg har ikke tellinga på hvor mange ganger jeg har brukt det! en venninne av meg bruker det en del på polet, og jeg har brukt det regelmessig i hvertfall ett år nå i butikkene... også vært på 5-6 forskjellige utesteder med det =)

men blir 18 snart så er den saken ute av verden =D



Sitat av Cv-Jannis
Også viktig og ikke gå for fort, jeg pleier gå veldig sakte og late som om jeg har god tid.
Vis hele sitatet...

så dem visst i øya jeg, men jeg ser så uskyldig ut da..

for noen uker siden skulle jeg og søstra mi prøve å BLI stoppa i tollen =p for morro skyld.. tok på oss solbriller og prøvde å se mistenkelige ut.. men ble ikke stoppa (var på gardermoen). hadde ikke med for mye da seff.
Sist endret av lazaa; 31. juli 2007 kl. 22:07.
Sitat av lazaa
for noen uker siden skulle jeg og søstra mi prøve å BLI stoppa i tollen =p for morro skyld.. tok på oss solbriller og prøvde å se mistenkelige ut.. men ble ikke stoppa (var på gardermoen). hadde ikke med for mye da seff.
Vis hele sitatet...



Hadde sikkert vært drit fett!!!!! Ikke minst når de kommer med legehanskene og vaselinen, da hadde dere nok storkost dere ja
Det sitter gjerne ansatte i forskjellige bedrifter eller f.eks tollvesenet og leser på forum også, og det er veldig sannsynlig at noen får med seg slike spørsmål som dette, og hvilke muligheter som finnes rundt i verden. Internett er ikke så privat lengre, og folk er veldig opplyst om forskjellig.

Vent til du er atten, det er det tryggeste for din del. Dokumentforfalskning er ikke det morsomste å sitte med i senere tid.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har nettopp laga et bilde i photoshop som ser helt greit ut, noen som vet hvordan størrelse jeg skal ha på dette for at det skal være like stort som et passbilde?
Hvis du blir tatt i tollen er du ikke så dum at du viser det falske legget ! :O
Sier bare at de ikke spurte om legg i butikken, enkelt og greit. Butikken får et hælvette, men du slipper unda, ved mindre butikken går til rettsak og viser overvåkningsfilm av deg "som viser legg"

men nå dro jeg den LITT langt xD
jeg ble litt gira på fake legg siden, du som har bestilt international identification card, har du hatt noe problemer med siden og sånn? gikk alt som smurt ? har du linker til noen flere sider eller noe ?
Du kan jo prøve å drikke opp spriten mens du er på båten


eventuelt.... fylle over på brusflasker? Bør ikke ta stort mer enn en da egentlig. 1.5 liters flaske med "champagnebrus" hihi
Ikke prøv å smugle varene, sett det du skal ha med i bagasjen, gå gjennom tollen som om du er 50 og eier hele stedet!
Ikke ha med deg mer en kvota, da tar de deg uansett!
Har du med deg kvota eller mindre, så gidder dem mest sannsynlig ikke å stoppe deg om du ikke viser tegn til at du er under 18 !
Musikkprodusent
raydeN's Avatar
50 5
Sitat av lazaa
for noen uker siden skulle jeg og søstra mi prøve å BLI stoppa i tollen =p for morro skyld.. tok på oss solbriller og prøvde å se mistenkelige ut.. men ble ikke stoppa (var på gardermoen). hadde ikke med for mye da seff.
Vis hele sitatet...
Jeg og en kompis av meg ble stoppa uten og prøve og se fishy ut. Greia er vel kanskje at vi så ganske fishy ut anyways,siden den forrige kvelden ble _litt_ vel fuktig.