Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2258
Kjøpte ny laptop for ca en mnd siden. Da fulgte det med 1 mnd prøvetid McAfee antivirus som nå er gått ut. Jeg har ikke hatt antivirus i nyere tid, men vurderer nå litt om jeg skal kjøpe McAfee. Er det egentlig så viktig? Jeg er ikke noe ekspert på pc for å si det mildt. Bruker den til Streaming, netflix, sumo og lignende, samt vanlig surfing, litt netthandel. Ingen gaming. Men litt gambling Ser inne på sikkerhetshistorikken til McAfee Veldig mange (Mistenkelig innkommende nettverkstilkobling blokkert) med forskjellige IP adresser. Hva er dette for noe?
Antivirus må du ha hvilke som er best enklest å ha får noen andre svare på
Ikke like must som det var før, men om du skal ha så er 360 total security gratis og blant de beste.
Dritt i Mcfee greiene.

ALLE pcer kommer ferdig installert med antivirus programm og det heter Windows Defender og passer utmerket til ditt bruk.

Så lenge du ikke er en komplett idiot så trykker på alt som kommer opp og ender opp med 100 google chrome extensions så trenger du ikke noe mer.
Jeg liker ESET sitt anti virus om en skal ha noe i tillegg til windows defender. Det er lite intrusive (ikke pop-up i tide og utide), men defender er egentlig ganske bra i seg selv. Hvis du er forsiktig med hva du laster ned og hvilke sider du besøker + bruker 2FA der det er mulig så skal fu neppe trenge noe særlig utover Windows Defender.
Jeg har alltid brukt avg sin gratisversjon men har også fått beskjed om at windows defender har overtatt på amtivirusfronten
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg ser det samme i min sikkerhetshistorikk "Mistenkelig innkommende nettverkstilkobling blokkert" med mange ulike ip-adresser på kort tid. Kan dette bety at noen forsøker å få tilgang til pc-en min ved f.eks hacking? Lurer derfor på det samme som TS her, som forøvrig ikke har fått svar på dette.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Vibeke_2018 Vis innlegg
Jeg ser det samme i min sikkerhetshistorikk "Mistenkelig innkommende nettverkstilkobling blokkert" med mange ulike ip-adresser på kort tid. Kan dette bety at noen forsøker å få tilgang til pc-en min ved f.eks hacking? Lurer derfor på det samme som TS her, som forøvrig ikke har fått svar på dette.
Vis hele sitatet...
Det tyder på at du er tilkopla internett.

Alle som er på nett er kontinuerleg utsette for tilfeldige, automatiserte, angrep. Slik har det vore dei ti siste åra.
Vil bare påpeke at flere 3'e parts antivirus løsninger på windows har introdusert alvorlige sikkerhetsfeil som f.eks å sabotere TLS og ASLR ved at de injecter egen kode i programmene du kjører.

Du kommer langt med å passe på at du holder windows og programmer du bruker oppdaterte med nyeste sikkerhetspatcher, samt windows defender.

Ikke minst er jo alt av antivirus sinnsykt irriterende