Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 907
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle guider jeg leser om Cold Water Extraction sier det samme, at pulveret først skal blandes inn i varmt vann - og DERETTER avkjøles i frysen.

Men hva er poenget med det varme vannet først? Vil ikke det bare gjøre at paracetamolen løser seg opp, noe vi ikke vil? Eller har jeg misforstått?
Poenget med det varme vannet er å løse mest mulig av opioidene. Deretter avkjøles vannet for å skille ut paracetamolen, som er langt mindre løselig i kaldt vann.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Poenget med det varme vannet er å løse mest mulig av opioidene. Deretter avkjøles vannet for å skille ut paracetamolen, som er langt mindre løselig i kaldt vann.
Vis hele sitatet...
Ah, tusen takk.

Vet du ca hvor mye vann jeg trenger til 10 Pinex Forte 30/500? Har alt annen info, gjort dette før, men sliter alltid med dette vannet, for some reason. Vil ikke ta for lite, men heller ikke for mye(hva skjer om du tar for mye, egentlig?)
Nei aner ikke. Har gjort det én gang og det er 15 år siden nå.

Hvis du bruker alt for mye vann så får du med deg mer paracetamol i løsningen.
Bruk et lite fullt glass vann du, det skal svelges også og smaker skit. Så minst mulig for meg hvertfall, ikke det at jeg har noe effekt av paralginer lenger..... Så bare drikker du av vannet uten å svelge bånskien/pulveret, og filterer det siste som er igjen med et kaffefilter. Det burde vel få deg i rute. Vær forsiktig med opiatene da. Så det er sagt.....

s