Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5786
Hei, er det noen her inne som kjenner til hvordan man emulerer en usb dongle?
Jeg har dongle, og jeg har USBtrace logg fra denne, men ikke F om jeg sender i fra meg komplett logg til villt fremmede for å lage en emulator.

Det florerer jo med emulatorer til "alle" dongler, mulig noen her inne kjenner til hvordan man kan emulere en Unikey?
Jeg har emulert flere andre typer med 100% suksess, men nå står jeg litt fast....

Er det noen som vil jobbe litt sammen med meg på dette?

Grunnen til at jeg ønsker en emulator er at jeg ikke vil ha med meg dongelen ut på reise, av frykt for å miste, eller ødelegge den.
Skjønner ikke helt hva du er ute etter. Noe i denne gaten? http://www.dongleservice.com/emulate-hasp.phtml
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Regner med du har en eller annen lisens dongle og det er denne du vil emulere, siden du nevner Unikey..

Google kom opp med noen blogger o.l. som påstår de har cracka noe som heter Unikey, om det er nøyaktig det samme systemet aner jeg ikke da jeg ikke har noen dongle å teste dette med. Er dette relevant?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Er dette relevant?
Vis hele sitatet...
Nei, egentlig ikke. En HASP klarer jeg greit å emulere, men denne Unikey saken er litt mer tricky. Har ikke klart å få knekt den enda.
Har kjørt USB-trace og dumpet den, men er ikke så veldig interessert i å sende i fra meg dumpen utenlands, da den inneholder lisensinformasjonen min. Vil jo ikke akkurat "gi den bort" heller.
Hva med å ha en server/pc stående hjemme med donglen som du remoter til ved behov?

Vi bruker AnywhereUSB i forbindelse med å få lisensdongler til virtualiserte servere og det går over nettverket.
Kanskje noe tilsvarende vil fungere for deg hvis du har det hjemme og bruker VPN?
Vi er veldig fornøyd og det fungerer som det skal. Vi assigner en USB port til en gruppe (så man kan ha flere USB porter i samme gruppe), også med software fyller vi inn IP adressen til hubben og hvilken gruppe den skal bruke.
Sjekk ut denne: InversePath: USB Armory

Grei å ha hvis du utvikler noe som bruker usb.
Min er på tur i posten, så jeg har ingen personlige erfaringer med den enda.