Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2988
Gikk på en liten smell her .. Har gått fast på nobligan i 1,5 år nå å kroppen er blitt veldig avhengig av dette.. Gikk tom for nobligan å trodde at pinex forte skulle holde meg i sjakk noen dager.. Nix nix !!
Det er virkestoffet man er avhengig av ?? Å derfor sliter jeg skikkelig nå ;(
Noen råd? Er enda 4 dager til jeg får nobligan å har kun pinex forte..
Når du har gått på tramadol i 1,5 år så er det godt mulig at du er blitt fysisk avhengig(uten at jeg vet så mye om stoffet forøvrig). Når man er fysisk avhengig, så er man avhengig av virkestoffet, og må ha det samme virkestoffet(eventuelt et annet stoff av samme type, her: benzo) for å dempe abstinensene. Nobligan inneholder et benzo-type virkestoff, mens pinex forte inneholder paracetamol + et opiat, så da vil ikke det fungere til å fjerne abstinensene.
Du kan alltids ekstrahere kodeinet fra Pinex Forte pillene for å ha noe dempende for abstinensene. Her er en liten guide på hvordan man gjør dette, har selv gjort det og lå i ekstase (Her bør du drikke små doser for å kun dempe abstinensene og ikke få sterk rus:

Sitat av Erowid
1. Obtain a quantity of tablets containing codeine, check to see if they contain anything other than codeine, caffeine, acetaminophen or aspirin. If they do, and you don't know whether or not it will be a problem, your best bet is not to use them. Measure out your desired amount of codeine (ex. 64 mg = 8 tablets * 8 mg/tablet). You may want to add 2 extra tablets as it is quite likely you will lose some codeine in the procedure. As you get more experience with the procedure you will be able to get approx. 95% of the codeine extracted.

2. Measure out some nice hot water, use approx. 40 ml / 20 tablets or more if needed. I would suggest you don't go over 50 ml for 20 tablets. I don't know if the use of boiling water would destroy any of the codeine but your best bet is not to use it. Use hot water but not boiling. Make sure the tablets dissolve completely. Some dissolve on contact with water while others need some help dissolving by crushing them. Note : not all of the tablet will dissolve, there are water-insoluble fillers in the tablet and not all of the A/A will dissolve either(which is what we want).

(Most sources recommend that codeine not be stored at temperatures in excess of 40C (104F), so its probably better to use warm, but not hot, water. I find that it is best to crash the tablets completely in a container, and then dissolve them in a glass with water.)

3. Place the solution in a cold bath, I just use some ice cubes in a container of water. Stir the mixture occasionally until the solution drops to about 15C or lower. You won't need a thermometer to measure the temperature, just make sure it's "cold". This will take about 30 min. If you wish to speed this up, you can use less water to dissolve the tablets, and add ice chips to cool the mixture faster. Just make sure you don't add so much ice that you drastically increase the volume of the mixture.

4. Filter the solution using whatever you have. Coffee filters work well, but lab filters work the best. Just make sure you don't end up with obvious solids in the filtered solution. This will take about 1 hr. You may also want to rinse the solids left over in the filter with some ice-water to extract any remaining codeine.

(With aspirin this will take only about 20-30 minutes.)

[Erowid Note -- The described method may not form crystals large enough to be filtered by non-lab grade filters (i.e. coffee filters). A reader suggests no agitation during cooling, slow stirring until a temperature of 15 degrees C is reached, and a period of 5-10 minutes with slow chilling on ice prior to moving the mixture into the refrigerator. Note that crystals may not be visible, and cloudiness may not indicate crystallization.]

5. Drink and enjoy! The solution will be _very_ bitter, so I mix a little Kool-aid powder into the solution. The taste isn't really bad but it's similar to sucking on a lemon.

(One gets used to the taste after a while.)

6. Sit back and wait for the effects. Because the codeine is already in solution it only needs to be absorbed, while codeine in the tablet form must dissolve before being absorbed. Because of this, the effects will probably become noticeable within 15min.
Vis hele sitatet...
Edit; Om dette kan bli sett på som oppfordring til å ruse seg så vennligst slett innlegget. Dette er ikke meningen.
Sist endret av SoppVandreren; 4. januar 2016 kl. 23:13.
Det ble litt mye styr .. Hehe..

Kan alkohol dempe det værste ubehaget ? Har sinnsykt kriblinger i armene..
Sist endret av Cathrine38; 5. januar 2016 kl. 04:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
SHIFT - SuperMagnesium på Helsekosten mens du bestiller Magnesii Sulfas og Magnesii Peroxidum på Apoteket.
MagPer er for meg helt nødvendig under Benzo detox - den demper kribling og rastløse bein med et smell.
MagSulfas er fint å ha i badekaret under detox perioden.

Nå er det vel slik at du skal tilbake på disse legemidlene så fort de blir tilgjengelige igjen, jeg ville anbefale deg SHIFT med en gang og kjøp Magnesiumperoksid 15% på Apoteket til senere bruk. Jeg sier senere for jeg kan garantere deg at før eller senere går du tom igjen enten ved uhell eller ikke :-)

Sannsynligvis så må Apoteket bestille varen - det finner du fort ut, du kan ringe de.

Ellers - vi er i samme båt du og jeg slik at jeg vet hvordan du har det akkurat nå.

Som en av tilsynslegene på RUSA sa det så bra: Hva skal de med alle de pillene etter når det Magnesium som virker.

All the best........
Tramadol inneholder vel ikke benzo, eller det jeg som ikke følger med i timen?
Magnesium er sikkert vel og bra, men hjelper det virkelig når en er tom for medisiner og neste leveranse ikke er før om en uke?
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Tramadol inneholder vel ikke benzo, eller det jeg som ikke følger med i timen?
Magnesium er sikkert vel og bra, men hjelper det virkelig når en er tom for medisiner og neste leveranse ikke er før om en uke?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Nei og ja. Ja, Magnesium hjelper når du ingenting har og er nødt til å være uten helt til neste gang. Men, nei- det eneste som hjelper er en ny resept og justering ASAP.

Grunnen til at jeg foreslo Magnesium er at OP lurte på hva ho kunne gjøre med stikking i armene - siden jeg er i samme situasjon som henne og har hatt veldig god effekt av Magnesium foreslo jeg det.

Vi vet vel de fleste av oss her på dette forumet hva som hjelper......mer dop.

En er for lite - selv tusen vil ikke være nok. ( for de invidde et NA ordtak)

Bare for i dag.

Klem tilbake
Man blir ganske fort tilvendt tramadol, helt sikkert. Men syntes det er rart at du ikke får minsket ubehaget ved inntak av kodein(pinex forte)??? Ta et brett eller to, så er jeg sikker på at abstinensene minsker. Nobligan, eller tramadol er vel nederst på stigen når det gjelder opiater(hvis du kan kalle det et opiat?), men abstinensene sucker uansett hvis man går rett av.
Kodein blir en rimelig fort tilvendt av/til.
Jeg er i den uheldige situasjonen at det er en uke før jeg får ny forsyning. Da er det bare å stappe i seg det en måtte ha for hånden, ikke benzo for meg da.
Klem fra Betty