Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4480
Er det kamera i alle minibanker? Hvor sitter de isåfall? La oss si at man ikke vil kunne bli gjenkjent når man tar ut penger, må man dekke hele ansiktet?
Ta ut penger om natten med maske.. Ikke parker i nærheten..
Veldig forsjellig plassering fra modell til modell. Enkelte minibanker har også kamraer plassert utenfor selve terminalen. De er som regel lett å se.
Kamera er som en liten svart runding som ofte sitter rett over skjermen, eller ved siden. Pass og på kamera som peker mot minibanken fra tak/vegger.
Vet ikke om dette stemmer, men som oftes har minibanker kamera bak skjermen også (som filmer trynet ditt)
Du kan utstyre ei caps med IR lys (dioder) Folk vil ikke legge merke til noe, mens kamera ser bare et lyshode uten mulighet å finne identiteten din
Bare ett lite ekstra spørsmål til tråden (bare slett innlegget om jeg er helt på jordet); kan uttak av større mengder kontanter i minibanker føre til skjellig grunn til mistanke hos politiet selv om de ikke har noe annet på deg?

Kan banken kontakte politiet dersom du utfører flere store (1000kr-3000kr) uttak?
1000-3000 kroner er ikke store uttak, ved mindre det er snakk om et betydelig antall av dem (Typ 10+ i mnd)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KaiN Vis innlegg
Vet ikke om dette stemmer, men som oftes har minibanker kamera bak skjermen også (som filmer trynet ditt)
Du kan utstyre ei caps med IR lys (dioder) Folk vil ikke legge merke til noe, mens kamera ser bare et lyshode uten mulighet å finne identiteten din
Vis hele sitatet...
Nei, i alle dager. Korleis skulle dei fått til det? På gamle minibanker er skjermen ein CRT, på nyare er det eit LCD-panel. Har du for vane å sjå elektronikken som er montert på baksida av panelet i tven din?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, i alle dager. Korleis skulle dei fått til det? På gamle minibanker er skjermen ein CRT, på nyare er det eit LCD-panel. Har du for vane å sjå elektronikken som er montert på baksida av panelet i tven din?
Vis hele sitatet...
Det kan hende med eldre minibanker, men for sikkerhetsskyld vil jeg anbefale å hold ansiktet skjult.
Minibank maskiner er ofte utstyrt med skjult kamera bak skjermen, dette er ei myte som ble bekreftet av ei tv serie på discovery. Mulig dette var bare ATM maskiner i USA, men hvorfor har ikke verdens rikeste land dette?

Vil ikke ta opp ei diskusjon med deg slashdot, du vinner alltid derfor jeg holder meg unna dine diskusjoner
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Apple har en patent på kamera gjemt bak LCD skjermer, jeg finner dog ingen info om at dette er teknologi som allerede er utstyrt i Minibaker, har du en kilde KaiN? Google gir meg ikke annet enn skimming dokumentasjon.
Nå har jeg selv montert flere kamera inne i minibanker og jeg kan garantere at du nok ikke SER hvor kameraet sitter nei. Ved hjelp av 'pinhole-lens' http://www.goyooptical.com/products/cctv/pinhole.html kan man lett montere et normalt overvåkingskamera på ledig sted og få ett topp bilde uten at det er synlig fra utsiden. I tillegg er denne teknologien grei å benytte på å overvåke selve minibanken uten at de legges merke til. Det sier seg selv at jeg ikke kan fortelle HVOR disse kameraene er montert..
Skal du gjøre noe som helst med en minibank anbefales som nevnt heldekkende maske og parkere et godt stykke unna!
Sist endret av woff; 18. januar 2015 kl. 17:42.