Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2594
True phreak.
Jeg sliter med å koble opp til mange utenlandske nettsider, spesielt amerikanske. Får ikke logget inn på Playstation Network fra PS4, får ikke gått inn på NHL Gamecenter via PCen, og får ikke tilgang til New York Times sine sider fra telefonen. Dette er bare eksempler, det er tonnevis av sider som er utilgjengelige. Noen andre som har problemer med dette?
Får du de samme problemene om du bruker google chrome incognito mode?
Reddit er iallfall nede for meg og de fleste utenlandske nettsidene tar lang tid å laste inn.
Sitat av Orph Vis innlegg
Jeg sliter med å koble opp til mange utenlandske nettsider, spesielt amerikanske. Får ikke logget inn på Playstation Network fra PS4, får ikke gått inn på NHL Gamecenter via PCen, og får ikke tilgang til New York Times sine sider fra telefonen. Dette er bare eksempler, det er tonnevis av sider som er utilgjengelige. Noen andre som har problemer med dette?
Vis hele sitatet...
Jøss, har akkurat samme problemer nå. Norske sider som f.eks Freak funker som det skal, mens andre sider bruker en evighet på å loade, og noen kommer jeg ikke inn på i det hele tatt. Internett hastigheten min er rask og stabil, ikke der problemet ligger.

Edit: Har også problemer med chatten på Facebook.
Sist endret av obscure; 19. mai 2014 kl. 23:48.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg har også problemer med nytimes, reddit, Washington post, facebook har vært litt rart osv.
True phreak.
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Får du de samme problemene om du bruker google chrome incognito mode?
Vis hele sitatet...
Som sagt; Hadde problemer på PS4, data og telefon (via 4G). Men ja, får de samme problemene i Chrome Incognito mode.

Sitat av obscure Vis innlegg
Edit: Har også problemer med chaten på Facebook.
Vis hele sitatet...
Chatten min er også ausgefickt.
Sist endret av Orph; 19. mai 2014 kl. 23:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hmm.. Hva kan dette være mon tro?
Kan bekreftes. Noen som for testa ip-adresser? Kanskje DNS som er nede?
True phreak.
Trådstarter
Får håpe det er på plass igjen innen kl. 2 i natt. Har lyst å få med meg runde to i Rangers-Canadiens oppgjøret.
Kan være samme problem som i 2012: http://www.tv2.no/a/3818556

Telenor hadde da ennå ikke full oversikt over hvor mange som er berørt av problemene, som gjorde at flere opplevde treg nettforbindelse på utenlandske sider mandag formiddag.
Vis hele sitatet...
Samme her. Norske sider går fint, men Reddit, Google, Wikipedia osv er som sirup.
True phreak.
Trådstarter
Sitat av Phethario Vis innlegg
Kan bekreftes. Noen som for testa ip-adresser? Kanskje DNS som er nede?
Vis hele sitatet...
Det var DNS jeg også tenkte på, men får ikke noe tilbakemelding om det.
Snodige greier. Trudde det var hjemmenettet som tullet, så skrudde på 4g nettet på mobilen, bare få sider som fungerte der også.

Selv i telemark, om det har noen kobling.


Pinge sider fungerer helt greit. Så får jo svar fra de hvertfall
Facebook, Reddit, PayPal, m.m. funker ikke her heller. Sett i lys av Turbolegos link, kan man vel anta at det er nasjonale problemer.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Nå fungerer det.
True phreak.
Trådstarter
Nå har enkelte sider begynt å fungere igjen...
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Facebook, Reddit, PayPal, m.m. funker ikke her heller. Sett i lys av Turbolegos link, kan man vel anta at det er nasjonale problemer.
Vis hele sitatet...
Fra en tidligere tracert noen andre her på forumet gjorde, så var det 400ms ping fra København til New York, og så ble det bare verre og verre, så det var/er nok en router i en tilknyttet en undersjøisk kabel som sliter litt.
Samme her.
Det kunne jo vært en fordel om dere opplyste om hvilken nettleverandør dere hadde...

Antar de fleste har Nextgentel?
Sitat av xyzzy Vis innlegg
Det kunne jo vært en fordel om dere opplyste om hvilken nettleverandør dere hadde...

Antar de fleste har Nextgentel?
Vis hele sitatet...
Har NGT, ja.
Funker nå, har telenor
Sitat av xyzzy Vis innlegg
Det kunne jo vært en fordel om dere opplyste om hvilken nettleverandør dere hadde...
Vis hele sitatet...
Spiller egentlig liten rolle. Så langt ute i systemet problemet lå er det bare noen helt få aktører, og de er store, ikke slike miniputter av noen isp-er vi har her. For min del vises feilområdet som en Telia-link. Jeg har ikke Telia, jeg har en helt annen. Når resten av Europa vises fint, mens USA forsvinner, så ligger feilen uten unntak i de undersjøiske kablene eller routerene som sitter fast i de.
Legger igjen dette her jeg: https://twitter.com/CloudFlare

Trans-atlantisk datakabel som ble "kuttet". Hva nå enn det betyr.

"One of our upstreams (Telia) appears to have a trans-Atlantic cable cut. We're routing around in many EU locations now."
Sist endret av Haagiboy; 20. mai 2014 kl. 00:10.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
Trans-atlantisk datakabel som ble "kuttet". Hva nå enn det betyr.
Vis hele sitatet...
Trans-atlantisk; den går over Atlanterhavet (fra Europa til USA)

Mens kuttet kan bety at noen faktisk har kuttet den. Undersjøiske skred eller en tråler gjør slikt. Eller en router i den ene eller andre enden sa takk for seg.