Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2255
trenger svar fort....
Med tanke på at du stiller spørsmålet uten noe mer detaljer enn som så er svaret: ja.
oida.. hvordan finner jeg ut om jeg er hacket da? var 10minutter i en irc channel.. kan si mere detaljer men ikke sikker på hva du/dere evt trenger..
Hvilken IRC klient(og versjon av klienten), hvilket OS, hva annet du kjører på OSet osv. Hva er det som gjør at du tror du har blitt hacket?
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Hvilken IRC klient(og versjon av klienten), hvilket OS, hva annet du kjører på OSet osv. Hva er det som gjør at du tror du har blitt hacket?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg spiller et spill der jeg har veldig mye gull som er verdt en god del $/NOK. å jeg var dum nokk å si dette til han, rett etterpå inviterte han meg til IRC'n sin, også fortalte han at han var en hacker.. å det beviste han også :/ så var det en fyr der som het ''x'' jeg spurte hvem han var ( fikk litt små noia ) så sa han '' He's the guy who let us do commands '' og jeg sa før jeg gikk i irc at jeg aldri hadde brukt det før ( skjønner nå at jeg gjor en feil.. ) men clienten jeg brukte irc på heter ' swiftkit ' og kjører windows 8. Hva er OS? xD
Sist endret av freaktz; 23. februar 2014 kl. 08:50.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Jeg er egentlig veldig interessert i å vite hvordan han beviste at han ar en hacker?

OS er operativsystemet ditt, som i dette tilfellet er Windows 8.
Sitat av Acidous Vis innlegg
Jeg er egentlig veldig interessert i å vite hvordan han beviste at han ar en hacker?

OS er operativsystemet ditt, som i dette tilfellet er Windows 8.
Vis hele sitatet...
Han beviste dette med å hacke en noob account jeg har på dette spillet, han fikk bare username som info, ingen anen info ( jeg trodde ikke et sekund på han da han sa han var en hacker, så jeg gav han en liten utfordring... ) 10 minutter etterpå var accounten hacket og jeg snakket med han via chatten i spillet på min vanlige account og noob accounten som han satt på. men han ga null info om hvordan han gjorde det, å passordet mitt var 12 letters, så altså ikke ett lett passord..

Skjønner om jeg ikke får flere svar pga mine svar siden de er rimelig dumme.. Men håper på svar vertfall.. ikke noe kult å tro at man er hacket ;s..
Sist endret av freaktz; 23. februar 2014 kl. 09:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vist du har så rimelig stor paranoia så blokker personen obviously. Re-installer OS. Og hold alt av programvare oppdatert i ettertid + windows update + betal gjerne en slant for rimelig AV inkludert brannmur.

EDIT: Glemte å nevne at du gjerne kan bytte passord på det du tror han er ute etter også.
Sist endret av Zherxyl; 23. februar 2014 kl. 10:15.
hvis han allerede har hacket meg er det vell ikke vits å skifte passord, for dette ser han vell? ;ss
Om du tror du er hacket eller har virus på maskinen, lån noen andre i huset sin datamaskin og bytt passord der. Formater maskinen din og reinstaler programmene. Sørg for å ha ting up-to-date.

IRC er forresten ikke noe som gjør det lett å hacke deg. IRC er en veletablert plass å chatte med mange gode og oppdaterte klienter - men om du brukte en klient med et sikkerhetshull i, trykket på lenker folk ga deg eller tok i mot filer noen prøvde å sende deg kan du bli hacket der. (Som alle andre plasser)
tviler egentli på at jeg har virus eller er hacket for har ikke merket noen forskjell på ytelse eller no å ingenting har skjedd med kontoene mine osv. Men kansje jeg tar feil på den, jeg vet ikke...
Hvilket spill er det snakk om?

Hvordan hacka mener du at du har blitt? At du har en keylogger på deg eller at han rett og slett bare kan finne ut passordet ditt?
Runescape, haters la være og skriv :-)

Fant ut at jeg ikke er hacket eller noe slikt, var bare noian min som intraff-.- Mod; Lock tråden please?
Sist endret av freaktz; 23. februar 2014 kl. 12:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
IRC i segselv er ikke akkurat forbundet med noe fare. IRC er en chatte-protocol på linje med epost, SMS, etc., men det er et par haker.

1) Mange IRC nettverk lar folk se hverandre sin IP adresse. Dette i segselv er ikke farlig, men dersom du har en ruter med feil, så kan andre personen lett se hvilken IP adresse du har, og prøve å bryte seg inn i nettverket ditt fra utsiden. Er noen ruter-leverandører som er hardt vær fortiden da noen synes det er god idè og ha standardpassord mulighet for support og slikt.

2) For å logge seg på IRC må en bruke programvare. Mange windows folk bruker vell mIRC f.eks. Men dersom denne personen fikk deg til å laste ned en IRC klient som inneholder virus/spionvare, så ja, kan din maskin være infisert. Hvor installerte du IRC klienten din fra? Blir på samme måte som å sende "SexyGirl.exe" i epost til folk, og noen er dumme nok til å åpne og kjøre fila. Hva som helst kan jo ligge i denne.
Sist endret av mywave; 24. februar 2014 kl. 12:35.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Er det ikke noe som heter RuneJAG som gjør at du må akseptere hvilke pcer som skal kunne bruke brukeren?
Jeg har ivertfall noe sånt på min bruker.