Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1698
Mitt borettslag byttet fra altibox til get pga pris. Prisene var bedre, men utfordringene var mange i forhold til utstyr,support osv uten å gå mer inn i detalj på det.

Vi fikk installert Huawei HG8245 hussentral som er både modem og router. Den gir signal til både tv og internett. Jeg bestilte bredbånd på 70/70 mbps.

Når jeg kobler til med kabel har jeg 72 ned og 64 opp, men når jeg kjører speedtest trådløst ligger hastigheten på kun 22 ned og 18 opp.
Har forsøkt å bytte kanal,signalstyrke, og kun kjøre n-standard. Greit nok at det er mange nettverk på samme frekvens (6stk), men hastighetene dropper ikke så mye bare pga det. Til informasjon har min nabo 30/30 og under speedtest har han til og med litt mer.

Har snakket med support, men det er ingen hjelp å få(virker rett og slett som om de har lite kunnskap rundt dette, og det samme gjelder teknikker som har vært her). Kan det være at det er noe galt med routeren, eller at de faktisk leverer noe som ikke støtter så raske hastigheter?. Trodde alle routere med n-teknologi hadde minimum 300mbps støtte?

Jeg har tidligere brukt en cisco linksys e3000. Vil det være noe vits å sette denne opp som bridge for å bruke denne istedenfor? Eller er det i det hele tatt mulighet for det i dette tilfellet?

Hjelp settes veldig stor pris på!