Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2204
Heisann!

Har seg sånn at eg leier en kjellerleilighet, med inkludert internett fra 2.etg.
Det er pr. dags dato koblet sånn:

Internett > Modem(2egt) > Router(2egt) > Ut i en kontakt hos meg(Kjeller).
Det gjør at eg har veldig dårlige forhold på trådløsen, da det går igjennom 2 gulv og et par vegger. Kablet fungerer jo fint, men trenger trådløst til bærbaren.

Til spørsmålet:

Har en gammel Belkin N1 router, som eg tenkte eg kanskje kunne koble til kontakten eg har her nede i kjelleren, for og få trådløst signal derifra istedenfor den i 2egt. Men eg får det ikkje til og fungere, skal det være sånn, eller skal dette være mulig?
sertifisert idiot
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Heisann!

Har seg sånn at eg leier en kjellerleilighet, med inkludert internett fra 2.etg.
Det er pr. dags dato koblet sånn:

Internett > Modem(2egt) > Router(2egt) > Ut i en kontakt hos meg(Kjeller).
Det gjør at eg har veldig dårlige forhold på trådløsen, da det går igjennom 2 gulv og et par vegger. Kablet fungerer jo fint, men trenger trådløst til bærbaren.

Til spørsmålet:

Har en gammel Belkin N1 router, som eg tenkte eg kanskje kunne koble til kontakten eg har her nede i kjelleren, for og få trådløst signal derifra istedenfor den i 2egt. Men eg får det ikkje til og fungere, skal det være sånn, eller skal dette være mulig?
Vis hele sitatet...
Hei,
Jeg er ingen expert på det, men tror du må sette routern du skal ha i kjellern i "bridge", kan også hende du må be om å få sette routern opp i "bridge" å, men ville prøvd din egen først

PS: dette kan være helt feil, men det høres riktig ut i mitt hode
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
Hei,
Jeg er ingen expert på det, men tror du må sette routern du skal ha i kjellern i "bridge", kan også hende du må be om å få sette routern opp i "bridge" å, men ville prøvd din egen først

PS: dette kan være helt feil, men det høres riktig ut i mitt hode
Vis hele sitatet...
Det er mye mulig. Hvordan gjør eg dette, fra PC'en?
Kobler ledningen fra veggen inn i kontakten som heiter "modem" i routeren, men den mottar ingen signal, skal blinke grønt ved kontakten når den får signal, men det skjer ingenting. På "iknonene" som skal lyse på fremsiden så er det kun "Router" som blinker, ingenting annet.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Det er mye mulig. Hvordan gjør eg dette, fra PC'en?
Kobler ledningen fra veggen inn i kontakten som heiter "modem" i routeren, men den mottar ingen signal, skal blinke grønt ved kontakten når den får signal, men det skjer ingenting. På "iknonene" som skal lyse på fremsiden så er det kun "Router" som blinker, ingenting annet.
Vis hele sitatet...
Du skal bruke den som bridge, plugg den i en ordinær ethernet-port.

Edit: og skru av DHCP server, og la den motta IP automatisk.
Sist endret av prenix; 23. oktober 2012 kl. 12:57.
Sitat av prenix Vis innlegg
Du skal bruke den som bridge, plugg den i en ordinær ethernet-port.

Edit: og skru av DHCP server, og la den motta IP automatisk.
Vis hele sitatet...
Men da vil eg vil ikkje kunne utnytte meg at det trådløse nettet fra den?
Eller? Og hvordan kan eg skru av DHCP server?
sertifisert idiot
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Men da vil eg vil ikkje kunne utnytte meg at det trådløse nettet fra den?
Eller? Og hvordan kan eg skru av DHCP server?
Vis hele sitatet...
jo, fordi da (ettersom jeg har skjønt) fungerer den som ett aksesspunkt, altså den tar bare inn kablet nett og sender dette ut trådløst

alle innstillinger gjør du ved å koble deg til boksen via det trådløse, og skrive inn ip adressen til routern (typisk det samma som du får som gateway adresse, eller så er vell standard 192.168.1.1)

da skulle du væra litt på vei
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
jo, fordi da (ettersom jeg har skjønt) fungerer den som ett aksesspunkt, altså den tar bare inn kablet nett og sender dette ut trådløst

alle innstillinger gjør du ved å koble deg til boksen via det trådløse, og skrive inn ip adressen til routern (typisk det samma som du får som gateway adresse, eller så er vell standard 192.168.1.1)

da skulle du væra litt på vei
Vis hele sitatet...
Ah, skjønner!
Men når eg er koblet til trådløst til Belkin routeren min, så får eg ikkje internett, kommer heller ikkje inn på ip adressen til routeren, som er 192.168.2.1.
Når eg bruker kabel mellom routeren så kommer eg inn, men da kommer eg ikkje inn på Instillingene, da står det "404 Not found".
sertifisert idiot
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Ah, skjønner!
Men når eg er koblet til trådløst til Belkin routeren min, så får eg ikkje internett, kommer heller ikkje inn på ip adressen til routeren, som er 192.168.2.1.
Når eg bruker kabel mellom routeren så kommer eg inn, men da kommer eg ikkje inn på Instillingene, da står det "404 Not found".
Vis hele sitatet...
Hei,
er vist flere som sliter med dette, link: http://www.techspot.com/community/to...up-page.85954/

har lest endel på google nå, men kan ikke finne noen solid løsning på problemet, annet enn å kjøpe en ny router? evt som det står i linken over, kontakte support

håper det var noe til hjelp
Vel, klarte til slutt og komme meg inn på instillingene.
Fikk slått av DHCP servere, men det hjalp ikkje. Så såg eg at en av dere nevnte at den skulle brukes som et aksesspungt, og fant noe om det der. Satt den til og være et aksesspungt, da fikk den tydeligvis ny IP adresse: 192.168.2.254 , og eg ble fortalt at eg skulle gå til den adressen. Gjør det, men kommer ingen veg. Og nå fungerer ikkje den gamle adressen heller.

Skriver ipconfig i CMD , og nå har eg ingen default gateway heller! :s Hva har skjedd?
sertifisert idiot
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Vel, klarte til slutt og komme meg inn på instillingene.
Fikk slått av DHCP servere, men det hjalp ikkje. Så såg eg at en av dere nevnte at den skulle brukes som et aksesspungt, og fant noe om det der. Satt den til og være et aksesspungt, da fikk den tydeligvis ny IP adresse: 192.168.2.254 , og eg ble fortalt at eg skulle gå til den adressen. Gjør det, men kommer ingen veg. Og nå fungerer ikkje den gamle adressen heller.

Skriver ipconfig i CMD , og nå har eg ingen default gateway heller! :s Hva har skjedd?
Vis hele sitatet...
resett routern, er sikkert en liten knapp på baksiden av routern som du kan trykke inn med en liten penn ellerno også må du bare prøve derfra

evt, når du kommer inn på routern sine innstillinger igjen, så googler du "instert name of router" access point setup guide

Da får du nok litt bedre svar enn det jeg kan gi deg
Koble deg med en nettkabel til routern, og herfra kan du nå innstillingene uten at den er på Internet (Tror jeg, skade-skyt meg vis jeg tar feil).
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
resett routern, er sikkert en liten knapp på baksiden av routern som du kan trykke inn med en liten penn ellerno også må du bare prøve derfra

evt, når du kommer inn på routern sine innstillinger igjen, så googler du "instert name of router" access point setup guide

Da får du nok litt bedre svar enn det jeg kan gi deg
Vis hele sitatet...
Takk, det hjalp og resette routeren
Tror eg bare skal kontakte huseieren og be kan kjøre kabelen rett ifra modemet og inn i veggen, så kjører eg den inn i min router som en ville gjort på vanlig måte. Har googlet hvordan eg skal få min som akksesspungt, og det ble noe avansert når eg ikkje har tilgang til routeren i 2egt.

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Koble deg med en nettkabel til routern, og herfra kan du nå innstillingene uten at den er på Internet (Tror jeg, skade-skyt meg vis jeg tar feil).
Vis hele sitatet...
Stemmer bra det, må ha kabel direkte fra routeren og inn i pc for og få tilgang til setup uten nett