Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6212
Hei hei
I helga var jeg på fest, og siden det var noen uker siden jeg hadde vært ute gikk jeg på en skikkelig smell. Det eneste jeg husker er at jeg blir kastet ut av ett utested, men neste dag leser jeg at en person med samme alder, og ved samme utested er blitt sendt bort av politiet og anmeldt for forholdet. Dette er naturligvis ikke noe jeg husker i det hele tatt, og er veldig usikker på om det kan være meg. Siden jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan ha noe på rullebladet er jeg fryktelig nervøs.

Er det slik at vi får beskjed om vi blir anmeldt?
Hvilken bot kan jeg isåfall vente meg?
Sist endret av Anderson90; 24. januar 2012 kl. 19:33.
Sitat av Anderson90 Vis innlegg
Er det slik at vi får beskjed om vi blir anmeldt?
Hvilken bot kan jeg isåfall vente meg?
Vis hele sitatet...
Det burde vel dukke opp noe i posten.
Vanskelig å si noe om bot uten å vite hva du er anmeldt for.
Ring politistasjonen, vi kan ikke vite mer enn deg. Er du (veldig) heldig var det en annen fyr med samme navn som havnet i trøbbel tilfeldigvis på samme sted.

Er du anmeldt får du ihvertfall brev i posten og en liten bot. Boten varierer enormt, alt fra minst 4000... avhenger jo veldig av hva som har skjedd.
Stikk innom politistasjonen med gyldig legitimasjon og spør dem.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Ring politistasjonen, vi kan ikke vite mer enn deg. Er du (veldig) heldig var det en annen fyr med samme navn som havnet i trøbbel tilfeldigvis på samme sted.
Vis hele sitatet...
Han sa ingenting om navn. Det ville uansett ikke stått i avisen.
Trådstarter
4 0
Sa ingenting om navn nei, men alderen stemte.
Skulle trodd man fikk en bekreftelse i posten, spesielt når man må ha sett så berusa ut.

Har ingenting på meg fra før, så krysser fingrene på at jeg isåfall slipper unna med en advarsel, men er vel sikkert ikke så heldig.
Var du ikke sammen med noe som kan fortelle deg hva som skjedde?
Trådstarter
4 0
Er fra en liten bygd, så at det er ingen som har sett hva som er skjedd er jo litt merkelig. Håper jeg bare er paranoid
Men det er ingen her inne som har vært borte i noe lignende alså? Hvor lang tid tar det fra du blir anmeldt til du får bekreftelse? Om du i det hele tatt får det da...
Sist endret av Anderson90; 24. januar 2012 kl. 21:05.
Har du prøvd å ringe politiet?
Jeg hadde tatt det med ro inntil videre. Er du født i 1990? Isåfall vil de fleste som typisk reiser ut være i samme alder som deg. Synes jeg leser om 20(19,20,21)åringer som blir taua på byen hver uke.
Sist endret av snuskatten; 25. januar 2012 kl. 01:08.
Om du husker at du ble kastet ut av et utested tviler jeg på at du har glemt at politiet stod å snakket til deg mens de skrev ned personalia.

Det kastes ut en hel haug med folk fra utesteder hver kveld, og som snusekatten påpeker er din aldersgruppe overrepresentert mange steder. Med andre ord, ikke gidd å bekymre deg for noe du sannsynligvis ikke behøver bekymre deg for, ihvertfall når du uansett ikke kan gjøre noe med det
Sitat av Anderson90 Vis innlegg
Er fra en liten bygd, så at det er ingen som har sett hva som er skjedd er jo litt merkelig. Håper jeg bare er paranoid
Men det er ingen her inne som har vært borte i noe lignende alså? Hvor lang tid tar det fra du blir anmeldt til du får bekreftelse? Om du i det hele tatt får det da...
Vis hele sitatet...

Tror ikke du skal bekymre deg så mye.
Hvor lang tid det kan jeg ikke svare på, da det varierer veldig.

Navn i avisa ja, det hadde vært noe
Jeg har masse dommer på meg på grunn av dumme ting jeg har gjort på fylla. Aldri noe veldig alvorlig men nok til at jeg har fått 2 samfunnstraffer å en fengselstraff på 16 dager. Jeg har aldri skadet noen alvorlig men mer vært bråkete å truende. Jeg hadde et problem da jeg drakk å det var at jeg fikk blackout for så å våkne i arresten.
Sto det noe om hva den anmeldte var anmeldt for?

Hvis du ikke er en med høyt temperament til vanlig så vil jeg bare tro du blir anmeldt for ordensforstyrrelse å du får et forelegg å ingen rettslig dom som har noen spesiell betydning for rullebladet.
Men har du slått noen så kan du bli dømt for legemsfornærmelse å da blir det fort en rettslig siktelse som også kan gi bot å i hverstefall en samfunnstraff på 20 timer.
Har du derimot slått eller bare "prøvd" å slå politimann så kan du bli siktet for vold mot offentlig tjenestemann å da blir det samfunnstraff på hvertfall 40 timer. kanskje fengsel.

Men siden du våkna i din egen kåk å ikke ble tatt av politiet der å da så tror jeg du slipper billig unna å ikke trenger å være så stressa. om ikke du har knust ei flaske i hodet på noen da :P

Men politiet slår hardt ned på fyllevold.

Men det vil uansett ikke bli så galt siden du ikke er voldsdømt før.

Jeg hadde tatt dette med knusende ro

Sitat av Anderson90 Vis innlegg
Er fra en liten bygd, så at det er ingen som har sett hva som er skjedd er jo litt merkelig. Håper jeg bare er paranoid
Men det er ingen her inne som har vært borte i noe lignende alså? Hvor lang tid tar det fra du blir anmeldt til du får bekreftelse? Om du i det hele tatt får det da...
Vis hele sitatet...
Er du fra ei lita bygd går det kjapt.
Er det oslo så tar det fort et halvt år til 1 år før du hører noe.

Men er du anmeldt med navn så blir det nok et avhør. men dette er bare noe fyllevas fra en gutt å bare ta det med et smil. hadde det vært veldig alvorlig så hadde de satt deg i varetekt.

Grunnen til at jeg svarer litt mye er fordi jeg har slitt å gått så mye med paranoia i gjennom hele ungdommen når det gjelder politianmeldser som har skjedd i fylla.

Og for hver gang jeg ble tatt for den minste ting så økte straffa fordi jeg hadde vært oppi tilsvarende ting før.

Jeg tør ikke drikke brennevinn å har ikke gjort det på mange år fordi det går bare galt. Jeg vet hvordan du har det.

Men dette hadde jeg ikke vært noenting redd for. Men det blir nok et avhør. Vil bare ikke du skal forvente at det ikke skjer noe. så får du helle se på det som en bonus om det ikke gjør det
Trådstarter
4 0
Takker så mye for svar. Hjalp iallefall litt på paranoiaen min
Neste gang kan du jo vurdere å drikke med måte, eller ikke drikke i det hele tatt. Verste jeg vet er å ende opp som barnevakt for en eller annen tulling som bare er ute etter trøbbel.

Håper virkelig det er deg som er anmeldt, så kanskje du lærer en ting eller to om konsekvenser og ansvar.
Sist endret av Equi; 25. januar 2012 kl. 17:01.
Sitat av Equi Vis innlegg
Neste gang kan du jo vurdere å drikke med måte, eller ikke drikke i det hele tatt. Verste jeg vet er å ende opp som barnevakt for en eller annen tulling som bare er ute etter trøbbel.

Håper virkelig det er deg som er anmeldt, så kanskje du lærer en ting eller to om konsekvenser og ansvar.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke den rette tråden for moralpreking.
Sitat av Lagada Vis innlegg
Men har du slått noen så kan du bli dømt for legemsfornærmelse å da blir det fort en rettslig siktelse som også kan gi bot å i hverstefall en samfunnstraff på 20 timer.
Har du derimot slått eller bare "prøvd" å slå politimann så kan du bli siktet for vold mot offentlig tjenestemann å da blir det samfunnstraff på hvertfall 40 timer. kanskje fengsel.
Vis hele sitatet...
Han hadde vel våknet på glattcelle i begge tilfeller.
Du anmeldes som regel ikke for å "bli sendt bort av politiet". Da skal du i så tilfelle ha gjort deg skyldig i en ordensforstyrrelse først.

Dersom du derimot ikke gjør som politiet sier, og returnerer, vil du bli anmeldt. Men da ville du, som hemmeligegreier, sannsynligvis våknet opp på glattcelle.

Tror ikke du har noe å frykte. Men du har uansett ingenting å tape på å møte opp. Du vil sannsynligvis uansett ikke få opplysninger per telefon. Lykke til med nervene :-)