Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7611
Somadril var et B-prep som gikk over til A-prep i Norge før. Det er muskelavslappende og sederene.

Somadril ble tatt av markedet i Norge for noen år tilbake. Det er ikke lenger et legemiddel i Norge. Søker man på virkestoffet i Somadril, kommer det ikke opp NOEN norske sider om dette virkestoffet.

Virkestoffet har et helt annet navn, Carisoprodol.
Carisoprodol er ikke på dopinglisten, legemiddellisten eller narkotikalisten.

Så i teorien skal man vel kunne bestille dette uten at det strider mot loven?
Man finner jo ikke noe norsk info om virkestoffet, som om den er utryddet.
Siden det er et uregistrert preparat i Norge gjelder egne regler.

Dette har jeg opplevd selv med et preparat som heter Mexitil.
Så du kan ikke bare ta det inn til Norge uten godkjennelse og registrerings-fritak
Cherie's Avatar
Trådstarter
Men når man ikke finner noe info om dette, hvordan kan vanlige mennesker som ikke har peiling vite om ting er lovlig?

Om dette blir stoppet i tollen og åpnet; kan de straffe meg med annet enn at jeg ikke får pakken?
Hvordan vet tollerne at dette er ulovlig om de ikke finner en dritt om det når de googler. Er det egne regler de vet om som vi ikke har tilgang til. For det er helt bak mål.
http://www.somadril.no/

Du finner det meste der.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Siden er ikke oppdatert siden 2009 virker det som.

Egentlig spurte jeg ikke om det var lov, men OM straff ved innførsel som blir stoppet i toll.
Du fant sikkert ikke noe fordi du skrev det feil, det skrives Karisoprodol.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Det er fortsatt ikke på legemiddel, dop eller narkolista, og finner ikke lover mot dette.
Det internasjonale navnet skrives med C ikke K.
Men uansett virker det ganske unyansert hva som er lov og ikke. Siden ingen her har peiling,
og heller ikke google.
Utrolig mye pilleprat på deg da Cherie..
Cherie's Avatar
Trådstarter
Og så? Dette er et forum for pilleprat, så regner med det er poenget. Men burde vel finne en plass hvor mer enn RUS kan diskuteres.
Er ikke dette reseptfritt i Spania? Under navnet Relaxibys?
Cherie's Avatar
Trådstarter
Nei, det er på resept der, eller om de ikke har kutta det helt ut der og. Hørt rykter om det. Men tror dette er på resept i alle EU land i alle fall. Å få en resept av en lege der nede er sikkert ikke så vanskelig dog.
Du kan bare ikke ta inn et preparat som ikke er registrert i Norge.
Det må søkes registrerings-fritak.

Det er ganske strenge regler ang. dette.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Du er sær du... så klart kan du det. Kommer jo ann på om pakken blir åpnet og fortollet. Har da fått inn forskjellig uregistrerte ting jeg. Dette er ikke registrert på legemiddellisten så de kan ikke klassifisere det som et legemiddel.

Sær i den forstand på at du svarer akkurat det samme i alle poster om innførsel.

Spør om straff om man blir tatt, ikke om det er lov.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Du kan bare ikke ta inn et preparat som ikke er registrert i Norge.
Det må søkes registrerings-fritak.

Det er ganske strenge regler ang. dette.
Vis hele sitatet...
Registreringsfritak gjelder hvis man skal ha stoffet på resept fra lege. Det har ingenting med privat innførsel av lovlig anskaffede legemidler å gjøre. Da gjelder EU-reglene for inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk. De viktigste lovene som dekker dette opplyser legemiddelverket om her.

Vedrørende straff for innførsel av narkotika se straffeloven §162.

Nå står vel ikke carisoprodol på hverken narkotikalista eller dopinglista, men du kan vel få trøbbel likevel.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Ja, kan jo få trøbbel. Tror ikke jeg bestiller før jeg vet mere. Rart ingen har prøvd å bestille her inne da? Siden det er et såppas potent middel, og man ikke finner noe lover og regler. Skulle trodd dem haddde en "undergrunn lovsamling" eller noe. At det er så hysja ned slik at ingen skal vite om at det finnes eller noe i den duren.
Ikke særlig potent, må gjerne opp i 1-3 gram før det blir bra rus. Kan forøvrig meddele at jeg har bestillt en god del somadril og tramadol fra UK uten at det har blitt stoppet en eneste gang. Sykt nice rus på disse to kombinert
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hvis du ser her så ser du at Karisoprodol er oppført på legemiddel-listen.
Sist endret av Schizoma; 14. april 2011 kl. 20:52.
Hvilket betyr at det i værstefall blir destruert/sendt tilbake.
Cherie's Avatar
Trådstarter
oki :P det kan være verdt de 29 dollarne...

Er ikke at jeg trenger dem så veldig (eller har fibromylagi) men får liksom "kick" av å bestille, samle opp osv. Jeg er sær.
Alltid kjekt med et "lite" stash. Er samler selv

EDIT: Men da hovedsakelig på psykedelika og lignende stoffer vel og merke. Med tanke på alle pillenissene som tråler dette forumet om dagen vil jeg ikke bli satt i bås
Sitat av Cherie Vis innlegg
Ja, kan jo få trøbbel. Tror ikke jeg bestiller før jeg vet mere. Rart ingen har prøvd å bestille her inne da? Siden det er et såppas potent middel, og man ikke finner noe lover og regler. Skulle trodd dem haddde en "undergrunn lovsamling" eller noe. At det er så hysja ned slik at ingen skal vite om at det finnes eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
Vis du skal bruke dette som rus, er helt høl i huet etter min mening. Det gir ingen særlig rus at all, litt behaglig følelse i kroppen thats it. Du kjenner at musklene dine slapper av du blir trøtt, og du får store problemer med kordinasjonen på høye doser. Ligner litt på kodein uten den psykiske virkningen og langt i fra like behagelig body high. Du blir avslappet og det er litt digg i kroppen, men ingen eufori eller lignende.
Sist endret av MacinMan; 17. april 2011 kl. 18:39.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Cherie Vis innlegg
oki :P det kan være verdt de 29 dollarne...

Er ikke at jeg trenger dem så veldig (eller har fibromylagi) men får liksom "kick" av å bestille, samle opp osv. Jeg er sær.
Vis hele sitatet...
Det er noe med den samlegreia

"We had two bags of grass, seventy-five pellets of mescaline, five sheets of high-powered blotter acid, a salt shaker half full of cocaine, and a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers . . . and also a quart of tequila, a quart of rum, a case of Budweiser, a pint of raw ether and two dozen amyls . . . Not that we needed all that for the trip, but once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can."
- Fear and Loathing