Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3699
Hei. Er klar over at krysstoleranse oppstår om man bruker forskjellige benzodiazepiner, men har lurt på en ting en stund, og skal prøve å formulere meg slik at folk forstår hva jeg spør om!
Hvis man bruker 10 mg Apodorm hver tredje natt (slik at det ikke bygges opp noen nevneverdig toleranse) og tar 10 mg Valium en gang i blant i de dagene i mellom, vil da Valiumens konsentrasjon/lange halveringstid på en måte bli forsterket eller "forlenget" hver gang man tar en Apodorm slik at man blir mer og mer tolerant, eller vil Valiumen sakte men sikkert (på vanlig måte) gå ut av blodet sånn at man får bra effekt igjen av Apodormene etter et par dager? Ble kronglete dette, men lurer på en måte på om Nitrazepam henger seg på Diazepams halveringstid slik at man risikerer å bli mer tolerant enn hvis de to gikk ut av blodet "hver for seg".

Når jeg mener ".. og tar 10 mg Valium en gang i blant" mener jeg kanskje en uka, f.eks slik:
Dag 1: 10 mg Apodorm
Dag 2: Ingenting
Dag 3: 10 mg Valium
Dag 4: 10 mg Apodorm
Dag 5: Ingenting
Dag 6: Ingenting
Dag 7: 10 mg Apodorm
... Osv

Takker på forhånd for svar!
Ville byttet ut valium med rivotril, da rivotril og apodorm er mer forskjellige enn apodorm og valium.
Men ville heller brukt inovane eller stilnoct og sove på (mye kortere halvering) og et benzo å variere med. Mye mer gunstig og mindre kjangs for krysstoleranse.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Ville byttet ut valium med rivotril, da rivotril og apodorm er mer forskjellige enn apodorm og valium.
Men ville heller brukt inovane eller stilnoct og sove på (mye kortere halvering) og et benzo å variere med. Mye mer gunstig og mindre kjangs for krysstoleranse.
Vis hele sitatet...
Takk, men Valiumen er for panikkanfall (Rivotril funker vel ikke like fort?) og jeg fikk Apodorm fordi Stilnoct ikke funket bra nok. Har ikke prøvd Imovane, men da jeg fikk velge mellom Stilnoct, Imovane og Apodorm, tok jeg Apodorm fordi den har lenger halveringstid enn de to andre og gjør at jeg får sove godt og lenge. Mao er det kun disse to jeg har nå!
Jeg for ingen russ eller merker ikke noe av noen av de pilene som er nevnt.Har jeg fot for en tolerrangs som er for høy, før virket alt som de skule men sliter med å få valium og andre ting til å virke, Men andre kan se at jeg har tatt piler,Er de noe som hvet hva de kan hvere, Etter 10 valium blir jeg bare voken,Og føler meg bare normal;har jeg ødlakt tolerranse grensen,? jeg er ord blind som dere ser så hopper dere skjøner poenge,Takker for svar,!
Dess lenger halveringstid dess fortere får du toleranse, da når du tar en ny apodorm vil ikke den gamle være ute av blodet. Så dumt du valgte apodorm framfor imovane. Valium sitter i blodet lengst av alle benzoer.