Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 898
Hei! Jeg har gått daglig på Concerta/Ritalin(Metylfenidat), siden jeg var 7 år gammel(er 18 år nå). Og jeg føler at jeg opplever rus ganske annerledes enn andre.

F.eks på Cannabis har jeg ALDRI fått noia. Jeg blir trøtt, slapp, sulten, tankefull og lett psykedelisk. Jeg har spist middag med familien mens jeg har vært høy/stein uten å tenkt over at: "Jøss, jeg sitter her å spiser med folka mens jeg er høy", bør man ikke få noia da? Jeg får heller ikke latterkick på den måten flere jeg kjenner får.

Og på Fleinsopp, som jeg har prøvd 2 ganger fikk jeg kun milde visuelle forstyrrelser/halliser(ikonene på PCen snurret rundt og bølget/pustet litt), fikk ikke slike bilder når jeg lukket øynene(fraktaler, geometriske figurer og farger). Jeg følte ellers det med kvalmhet(vondt i magen), at sinnet mitt ble utvidet og lignende.

Så mitt spørsmål er: Kan denne daglige, medisinske bruken av Metylfenidat ha surret/rotet med noen reseptorer eller dopaminlageret eller hva det nå enn er oppi hjernen? Håper folk med peil på kjemi og slike ting svarer(hei, Afasar).

Takk for svar.